Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Jiří Suchý z Tábora: Inspirace je nevyčerpatelná

Dnes má v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích premiéru komedie podle povídky Bohumila Hrabala Bambini di Praga. Režie se ujal ostravský režisér Janusz Klimsza, který s činoherním souborem JD spolupracoval už podruhé.

Jihoceske divadlo_2014-2015_plakaty.indd

V roce 2009 tu nastudoval drama Arthura Millera Čarodějky ze Salemu. Do hlavních rolí třech podvodníčků obsadil novou tvář činohry Reného Šmotka, který si v JD zahrál už v inscenaci V jámě lvové, a dále Martina Hrušku a Ondřeje Veselého, kteří (poprvé) na prknech JD budou už jen hostovat. Doplňuje je „sympatický mladík s andělskýma očima“ Jiří Suchý z Tábora. Rozsáhlá povídka Bohumila Hrabala Bambini di Praga 1947 je známa i z filmového zpracování. Pod názvem Andělské oči ji natočil v roce 1993 režisér Dušan Klein.

Bambini di Praga: zleva Pavel Oubram, Ondřej Veselý, Jiří Suchý z Tábora, Jan Kaštovský, Tomáš Drápela a René Šmotek. FOTO PETR NEUBERT

Bambini di Praga: zleva Pavel Oubram, Ondřej Veselý, Jiří Suchý z Tábora, Jan Kaštovský, Tomáš Drápela a René Šmotek. FOTO PETR NEUBERT

Inspirace je nevyčerpatelná

Jiří Suchý z Tábora odpověděl v rámci dnešní premiéry na několik otázek.

Jaký je váš vztah k Hrabalovu dílu?

Jsem především plný obdivu, jak dokázal nenápadně propojovat autentické situace ze života se svou nádhernou fantazií. Vzniklo tak dílo nejen velmi jazykově kultivované, ale plné citu a lidskosti. Nejraději mám novelu Ostře sledované vlaky, při jejímž čtení přebíhá po zádech něžného humoru nesnesitelný mráz.

Jak byste inscenaci Bambini di Praga charakterizoval?

Je to příběh o lidech z periferie, o lidech, kteří hledají štěstí a své místo na světě. Lidský příběh ze dna společnosti, kde nikdo nepodléhá svým smutkům. Hlavní partu podvodníčků hrají urostlí herci Jihočeského divadla, takže se bude na co dívat!

Bucifal v Bambini di Praga.

Bucifal v Bambini di Praga. FOTO PETR NEUBERT

A něco víc o postavě, kterou hrajete?

Moje postava se jmenuje Bucifal a vnáší do příběhu napětí a nečekané rozuzlení. Nerad bych prozrazoval víc, než je nutné, ale ve své podstatě jde o člověka, který přichází do světa zločinu, ve kterém se pohybuje jako ryba ve vodě, aby si nakonec neodnesl lup, ale poznání o lidech a především o sobě.

Už jste někdy pracoval s režisérem Januszem Klimszou?

Bohužel ještě ne, i když se od vidění trochu známe a viděl jsem několik jeho inscenací. Je jedním z posledních opravdových básníků jeviště. Stará škola, která nedá na zbytečné efekty a laciné triky. Cítí divadlo všemi smysly a dává důraz na herce – respektive příběh, kterým herci diváky provádějí.

Bambini di Praga. FOTO PETR NEUBERT

Bambini di Praga. FOTO PETR NEUBERT

V Jihočeském divadle jdete z jedné velké role do druhé. Co vás ještě čeká v této sezoně?

Po roli Viktora v české premiéře hry Poker face jsme se vrhli s panem Klimszou na Bucifala v Bambini di Praga a hned poté začnu pracovat na další české premiéře – komedii Zavolejte Jeevese v režii Martiny Schlegelové. Pak už se těším na Psa baskervilského, kterého pro Otáčivé hlediště připraví Petr Zelenka. Doufám, že to tam pořádně roztočíme.

Hodně hrajete, máte malého syna, máte i řadu dalších uměleckých aktivit. Jak to zvládáte?

Vybral jsem si za práci své koníčky, ať už jde o psaní či hraní, takže se málokdy stává, že bych z toho byl přepadlý nebo unavený. A když u toho můžete pozorovat čistou roční duši, jak objevuje svět, inspirace je nevyčerpatelná.

Jiří Grauer, JD

Termíny nejbližších představení:
Premiéra 16. 1. 2015
Další reprízy 19.1. / 20.1. / 21.1. / 5.2. / 24.2.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. ledna 2015

Komentáře k článku: Jiří Suchý z Tábora: Inspirace je nevyčerpatelná

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,