Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Druhý ročník festivalu Norma otevře Bauhaus

Ve dnech 11. a 12. listopadu 2016 se v Ostravě uskuteční druhý ročník festivalu Norma. Dvoudenní mezinárodní přehlídka autorského divadla asoučasnéhoumění se letos bude konat v prostorách bývalého hobby-marketu Bauhaus, který byl pro veřejnost několik let uzavřený.

norma_plakat_a3_2016_webVýjimečný projekt Izy Szostak  Bagrový balet pak bude uveden v Trojhalí Karolina. Normu spolupořádají PLATO – platforma (pro současné umění) Ostrava a pražské divadlo Studio Hrdinů.

Norma bude i napodruhé přehlídkou originálních projektů, které je obtížné žánrově zařadit. Vznikaly sice v prostoru označovaném jako „střední Evropa“, ale zároveň se nechaly ovlivnit nejnovějšími trendy i zakořeněnými tradicemi z celého světa. Kromě projektů z Holandska či Polska se můžete těšit na práci českých performerů z okruhu CreWcollective nebo na mezinárodní inscenaci Studia Hrdinů Skugga Baldur, která letos získala Cenu Divadelních novin v kategorii Alternativní divadlo. Oba festivalové večery zakončí hudební program, který bude volně přístupný. O DJské sety se postarají například Harakiri Break Brothers nebo Floex.

Bagrový balet FOTO ARCHIV FESTIVALU

Výjimečný projekt Izy Szostak Bagrový balet FOTO ARCHIV FESTIVALU

Pro festival Norma je charakteristické vnímat jednotlivé hrací dny jako dramaturgické celky, proto je ideálem divák, který absolvuje celý program, nikoli jen vybrané projekty, říká dramaturg festivalu a umělecký ředitel Studia Hrdinů Jan Horák. Pokud bych ovšem měl upozornit na jeden projekt z programu festivalu, byly by to Aesop’s fables no. 2 Dominika Gajarského, protože tento projekt vzniká přímo pro festival, tedy pro konkrétní čas a prostor. To je další z linií festivalu, oslovovat každý rok jednoho umělce, aby vytvořil dílo pro tuto příležitost.

Festival se letos přesune z Dolní oblasti Vítkovic do centra města a jeho program se bude z větší části odehrávat v bývalém hobby-marketu Bauhaus. Budovu odkoupilo v létě město Ostrava spolu s přilehlými jatky. Od příštího roku bude prostory dočasně využívat městská galerie PLATO Ostrava a to do doby, než projdou rekonstrukcí památkově chráněná jatka, která by měla být budoucím sídlem galerie. Festivalový program po letech opět otevře bývalou prodejnu veřejnosti. Návštěvníci se tak budou moci poprvé přesvědčit, jak můžou netradiční prostory Bauhasu sloužit kultuře.

Naše instituce už od svého založení v roce 2013 sleduje současné umění jako součást širších kulturních proudů, které v posledních letech výrazně ovlivňují divadlo a performativní prvky. Takže zaštítění festivalu, který se zaměřuje na autorské divadlo a nové způsoby jehopropojování s výtvarným uměním, je logickou součástí naší dramaturgie, řekl Marek Pokorný, umělecký manažer PLATO. Navíc se vyrovnáváme s novým prostorovým zázemím galerie, při jehož využití je právě divadelní moment mimořádně inspirativní, doplňuje.

Festivaloví návštěvníci si mohou zakoupit vstupenky na jednotlivá představení, celodenní permanentky nebo festivalové pasy.

Podrobný program, informace o vstupenkách a další získáte na: www.festivalnorma.cz.

Facebooková událost: https://www.facebook.com/events/1669923013323668/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 01. listopadu 2016

Komentáře k článku: Druhý ročník festivalu Norma otevře Bauhaus

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 4/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


20. 2.–5. 3. 2018

Číslo 4/2018 (20. 2.–5. 3. 2018)

Obsah čísla 4/2018

Slovo ...

V povolební kocovině

Tak se vám svěřím. Ani tři týdny...

Dotazník

Tereza Volánková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Ceny Thálie s Václavem...

Herecká asociace oznámila zásadní...

Fejeton

Divadlo pije!

Divadlo žije! Divadlo pije! Fenomén...

Názor

Jak v Národním divadle...

Myslel jsem, že stoletým výročím...

Kronika

Jednou větou

Na piazzetě Národního divadla (nám....

Kritika

Jeviště plná techniky a...

Plzeňské Divadlo J. K. Tyla nabízí...

Příroda proti kultuře

Divadelní spolek Tygr v tísni se v...

Smutná válečná romance

Novelu Petr a Lucie napsal Romain...

Krejčík by se nezlobil

O’Caseyho Pension pro svobodné pány...

Zrození, život, smrt

DUP39, tedy podzemní sály a zákoutí...

Nenechat se sbalit do Ikea...

Hra Burgtheater (1983) Elfriede Jelinek...

Trochu si zahajlujeme a...

Činohra pražského Národního divadla...

William Shakespeare, Klatův...

Jan Klata je prvoligový evropský...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 4/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Dotkni se komedie a zazpívej

Na pardubickém GRAND Festivalu smíchu...

Rozhovor

Ivana Uhlířová: Vůle,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Felix Koch a Nathalie Frank:...

Rozhovor se zástupci sdružení LAFT...

Kontext

Hmyz na divadle a u voleb

Světoznámý český výtvarník Jan...

Co s tím ministr kultury...

Ministra kultury v demisi Ilji Šmída...

Burza

Ceny Thálie 2017

Herecká asociace informuje

Divadlo 1918–2018

Rudozelený anton pro EFB Aprílové...

Podoby – Brambory

Stručný obsah příspěvku zde není...

Sbírka trofejí

Národní muzeum informuje

O zapomenuté hvězdě operety

Dlužíme vzpomínku paní Dagmar...

Zahraničí

Divadlo v troskách –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Jan Klata: Teď a tady budu...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřel

Jiří Laštovka (21. 7. 1978 České...

O zapomenuté hvězdě operety

Dlužíme vzpomínku paní Dagmar...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Payanoia: Pajány CD Galén, 42:07 min....

Postdramatično, kam se...

Někdy se to prostě stane. Nad...

Obrazem

Konkurs Fotografii Teatralnej

V Polsku se již třetím rokem koná...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XIII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 4/2018



Obsah,