Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Divadlo Na zábradlí bralo vše!!!

Pražské Divadlo Na zábradlí zvítězilo ve všech  kategoriích Cen divadelní kritiky za rok 2014, jež byly vyhlášeny a předány dnes – v pátek 13. března – v pražském Divadle Na zábradlí! Anketa nahradila dosud udílené Ceny Alfréda Radoka.

Režisér Jan Frič přebírá z rukou ministra kultury Daniela Hermana (vpravo) cenu za incenaci roku. FOTO ROMAN VONDROUŠ

Režisér Jan Frič přebírá z rukou ministra kultury Daniela Hermana (vpravo) cenu za incenaci roku. FOTO ROMAN VONDROUŠ

Nejlepší hrou i inscenací loňského roku se podle této ankety stal Velvet Havel Miloše Orsona Štědroně v režii Jana Friče. Ze stejné inscenace vzešla i ocenění pro herce a herečku roku. Za roli Václava Havla ji dostal herec Miloslav König, za Olgu Havlovou pak Marie Spurná. Inscenace zvítězila i v kategorii nejlepší hudba (Miloš Orson Štědroň).

Divadlo Na zábradlí, které druhým rokem vede původně brněnský tým okolo dramaturgů Petra Štědroně a Dory Viceníkové a režiséra Jana Mikuláška bodovalo i ve zbývajících kategoriích. Stalo se divadlem roku a autor výpravy Marek Cpin další tamní inscenace Požitkáři  si odnesl ocenění pro scénografii roku. Cenu pro talent roku získala režisérka Anna Petrželková, která loni v Divadle Na zábradlí uvedla inscenaci Báby (a vedle toho Idioty podle filmu Larse von Triera v pražském Švandově divadle, Brechotovu Svatbu ve Slováckém divadle Uherské Hradiště a Orlanda Virginie Woolfové v dramatizaci Lenky Lagronové v Divadelní společnosti Masopust, jež – opět – sídlí v Divadle Na zábradlí). Na titul Talent roku byla Petrželková nominována už v letech 2012 a 2013.

Cenu za nejlepší ženký herecký výkon získala Marie Sputrná za ztvárnění role Olgy Havlové. FOTO KIVA

Cenu za nejlepší ženký herecký výkon získala Marie Sputrná za ztvárnění role Olgy Havlové. FOTO KIVA

V nominacích dále často figurovalo brněnské HaDivadlo s inscenací Maryša, která se stala Inscenací roku podle ankety Divadelních novin. Cenu však – jako ani jiné scény a tvůrci – nezískalo ani jednu. V pořadí Nejlepších inscenací roku získala Maryša deset hlasů a O beránkovi, který spadl z nebe Naivního divadla Liberec, která byla na třetím místě, osm hlasů.

Ceny divadelní kritiky nahradily tradiční Ceny Alfréda Radoka. Ty udílel Nadační fond Cen Alfréda Radoka na základě každoroční ankety divadelních kritiků pro časopis Svět a divadlo. Poté, co fond z udílení odstoupil, rozhodl se časopis pod vedením šéfredaktora Karla Krále na ceny navázat pod novým názvem. V anketě hlasovalo celkem 69 českých kritiků.

/pro i-DN připravil a zpracoval hul/

Ceny divadelní kritky se letos předávaly v Divadle Na zábradlí. FOTO archiv

Ceny divadelní kritky se letos předávaly v Divadle Na zábradlí. FOTO archiv

Ceny divadelní kritiky 2014

INSCENACE ROKU
Miloš Orson Štědroň: Velvet Havel (režie Jan Frič, scéna David Černý a Jan Frič, kostýmy Lucia Škandíková, texty písní M. O. Štědroň, dramaturgie Lucie Ferenzová, produkce Alexandra Poláková, Divadlo Na zábradlí Praha, premiéra 2.5.2014) – 14 hlasů

ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON
Marie Spurná (jako Olga Havlová, Velvet Havel) – 15 hlasů

MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON
Miloslav König (jako Václav Havel, Velvet Havel) – 11 hlasů

DIVADLO
Divadlo Na zábradlí (Praha) – 24 hlasů

NEJLEPŠÍ POPRVÉ UVEDENÁ ČESKÁ HRA
Miloš Orson Štědroň: Velvet Havel – 10 hlasů

SCÉNOGRAFIE
Marek Cpin (výprava) (Jan Mikulášek, Dora Viceníková: Požitkáři, režie J. Mikulášek, Divadlo Na zábradlí) – 12 hlasů

HUDBA
Miloš Orson Štědroň: Velvet Havel – 13 hlasů

TALENT ROKU
Anna Petrželková (režisérka) – 5 hlasů

///

Více na i-DN:

Nominace Cen divadelní kritiky časopisu SaD

Ceny Světa a divadla pokračují bez názvu

  • Autor: DN
  • Publikováno: 13. března 2015

Komentáře k článku: Divadlo Na zábradlí bralo vše!!!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,