Divadelní noviny Aktuální vydání 4/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

4/2024

ročník 33
20. 2. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Zhanobení v plné kráse

    V úterý 6. září uvede pražská Meetfactory představení koprodukčního višegrádského divadelního  projektu tří divadel – o.s. Unlimited, Zsámbéki Színhází Bázis a FÜGEMeggyalázás/Zhanobení Botho Strausse.

    Snímek archiv

    Na inscenaci Straussovy adaptace Shakespearova Tita Andronika, která měla premiéru 23. června tohoto roku v prostoru bývalé raketové základny v Zsambéku, se podílel mezinárodní tým umělců: režisérka Lucie Málková, choreografka Halka Třešňáková, scénograf Nikola Tempír, dramaturgyně Gertrud Korpič a kostýmní výtvarnice Barbara Wojtkowiak. Soubor je složen z herců a hereček různých maďarských divadel: Krétakör, Národní divadlo Budapešť, Vígszínház, KoMa Tarsulat.

    Višegrádská inscenace Straussova textu má podle tvůrců vyvolat širší diskusi na téma šíření a vnímání nasilí v dnešní společnosti. Cílem je současně i konfrontace různých divadelních přístupů a poetik, které se v jednotlivých divadelních kulturách liší. Dílo tak prochází transkulturním dialogem se zacílením na aktuální téma násilí. To je podle maďarské kritiky „ukázáno v plné kráse“, hodnověrně a bez příkras, jako interaktivní apel na diváka.

    Jelikož projekt do Česka zřejmě hned tak opět nepřijede, neměli by si jej zájemci o současné divadlo nechat ujít: hraje se v okolí i uvnitř MeetFactory, při jakémkoli počasí. Sami tvůrci jsou velmi zvědaví, jak jejich divadelní dialog, výzva, kterou si položili, dopadne u nás.

    ek

    • Autor:
    • Publikováno: 4. září 2011

    Komentáře k článku: Zhanobení v plné kráse

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,