Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    V hlavní roli humanoid

    Co pro jedince znamená, když ho nahradí robot? Může člověk skrze elektronického dvojníka poznat sám sebe? Konkuruje si kopie s originálem, nebo si vzájemně pomáhají? Poznává originál díky dvojníkovi lépe sám sebe? Tyto úvahy přináší inscenace Uncanny Valley režiséra Stefana Kaegiho (Rimini Protokoll), která vznikla ve spolupráci se spisovatelem a dramatikem Thomasem Mellem. Ten souhlasil s výrobou vlastního animatronického dvojníka. Tento humanoid vystupuje na scéně místo autora a vždy spolehlivě vykoná, k čemu byl naprogramován. Kaegiho divadelní experiment bez herců vylučuje jakoukoli ztrátu kontroly. Jemná mechanika, maska a počítačové programy dělají ze stroje herce, jehož mimika, gesta, snaha o přirozený pohyb a mluva mohou působit autenticky. Inscenaci v produkci Münchner Kammerspiele a režii Stefana Kaegiho uvedou Pražský divadelní festival německého jazyka a Divadlo Archa v české premiéře 6. a 7. března. DN

    • Autor:
    • Publikováno: 3. února 2020

    Komentáře k článku: V hlavní roli humanoid

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,