Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Tip: Ensemble Opera Diversa: Krajina jako hudba

    Na koncertě s názvem Krajina jako hudba 3. 6. 2013 v 19.30 ve foyer Domu umění v Brně vystoupí smyčcový orchestr Ensemble Opera Diversa (koncertní mistr Jan Bělohlávek) a komorní sbor Versus (sbormistr Vladimír Maňas).

    Opera_Diversa-Besednak-0354

    Koncert s názvem / motivem Krajina jako hudba je rámován díly dvou významných polských skladatelů: u nás málo známého Andrzeje Panufnika (1914–1991), který záhy po druhé světové válce emigroval do Británie, a autora proslaveného především filmovou hudbou (Bram Stoker’s Dracula Francise Forda Copolly) Wojciecha Kilara (narozen 1932). Panufnikova křehká skladba Landscape (Krajina) kontrastuje s energickou oslavou konkrétní krajiny na pomezí dnešního Slovenska a Polska v Kilarově repetitivní Orawě. V české premiéře zazní vedle Panufnikovy skladby také Cadenza II současného estonského skladatele Toivo Tuleva (narozen 1958). Smíšený komorní sbor Ensemble Versus ve vlastním malém programu uvede dvě zhudebnění téhož textu (Os justi) od Františka Emmerta a Antona Brucknera a čtyři moteta na chorální motivy Maurice Duruflé.


    Komentáře k článku: Tip: Ensemble Opera Diversa: Krajina jako hudba

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,