Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2018

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2018

ročník 25
11. 12.–24. 12. 2018
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Po dlouhém a nesnadném zvažování

    Dnes ráno obdržel ředitel Národního divadla Jan Burian rezignaci Roberta Jindry na pozici hudebního ředitele Opery Národního divadla. O důvodech a o další spolupráci budou spolu jednat v pondělí 30. června.

    Hlediště Státní opery. FOTO ND Praha

    Hlediště Státní opery Praha. FOTO ND Praha

    Považuji od něj za férové, že nepokračuje v projektu, kterému přestal věřit. Jeho dnešní kritika koncepce transformace mě překvapila, protože doposud k ní nevznesl žádné připomínky. Umělecký šéf Opery Národního divadla a Státní opery Petr Kofroň má moji absolutní důvěru a jsem přesvědčen, že spolu s ředitelkou Opery Silvií Hroncovou připravili jeden z nejzajímavějších dramaturgických plánů pro následující období. Pro Operu Národního divadla vybereme hudebního ředitele, kterého bude více zajímat vytváření podmínek pro operní tvorbu naší první scény. Pevně věřím, že spolupráce Roberta Jindry s Národním divadlem bude nadále pokračovat a že na jaře 2015 hudebně nastuduje svou ‚srdeční záležitost‛, kterou je opera Z mrtvého domu Leoše Janáčka, říká ředitel Národního divadla Jan Burian. Post hudebního ředitele Opery Národního divadla bude dočasně zastávat Petr Kofroň.

    Tomáš Staněk, tiskový mluvčí Národního divadla

    ///

    Tiskové prohlášení Roberta Jindry

    Robert jindra. FOTO JAKUB FULÍN

    Robert Jindra. FOTO JAKUB FULÍN

    V Praze dne 27. června 2014

    Po dlouhém a nesnadném zvažování jsem se rozhodl ke dni 26. června 2014 odstoupit z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla. Rozhodl jsem se tak především na základě dlouhodobých neshod s uměleckým ředitelem Opery ND a SO Petrem Kofroněm. Neztotožňuji se s jeho výběrem inscenačních týmů, způsobem přípravy dramaturgického plánu, a také s jeho celkovou vizí budoucího uměleckého směřování Opery ND a SO. Dalším důvodem mého odstoupení z funkce hudebního ředitele Opery ND je rozpor mezi přislíbenými a reálnými kompetencemi,které jsou pro adekvátní vykonávání této funkce nezbytné. Za zcela zásadní však považuji, že stále není transparentně veřejně pojmenována avizovaná transformace Opery ND a SO. V takové atmosféře lze jen těžko kreativně pracovat na plánování a provozu, ale především vytvořit tvůrčí atmosféru, která je pro uměleckou práci zcela nezbytná. Chtěl bych upřímně poděkovat orchestru ND, sboru Opery ND a všem kolegům z řad sólistů a dirigentů za krásnou uměleckou spolupráci a nebývalou podporu při řešení nelehkých organizačně-provozních problémův Opeře ND a SO v sezóně 2013/2014.

    Robert Jindra, hudební ředitel Opery Národního divadla (9. 8. 2013 – 26. 6. 2014)

    ///

    Sólista Státní opery Adam Plachetka. FOTO Supraphon

    Sólista Státní opery Adam Plachetka. FOTO Supraphon

    Adam Plachetka k aktuální situaci v Národním divadle

    Vzhledem k vážnému vyhrocení situace ve vedení Opery Národního divadla, které vedlo k odstoupení z funkce hudebního ředitele Opery Národního divadla Roberta Jindry, se Adam Plachetka rozhodl odstoupit od svých přislíbených závazků plánovaných v Národním divadle na divadelní sezónu 2014 / 2015.

    Robert Jindra byl pro Adama Plachetku ve stávající složité situaci transformace Národního divadla důležitým uměleckým a profesionálním garantem a jeho odchodem z funkce hudebního ředitele Opera Národního divadla odchází i záruka umělecké a profesionální úrovně.

    Hudební agentura Camerata

    /Pro i-DN z tiskových zpráv zpracoval hul/

     

    • Autor:
    • Publikováno: 27. června 2014

    Komentáře k článku: Po dlouhém a nesnadném zvažování

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,