Divadelní noviny Aktuální vydání 16/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

16/2024

ročník 33
1. 10. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Reakce na Martina Stropnického

    ohlasy: Ad DN 3/2014, str. 11

    V rozhovoru Martina Stropnického s Lucií Němečkovou v minulém čísle Divadelních novin je napsáno, že jsem se rozhovoru výběrové komise s tehdejším uměleckým šéfem Divadla na Vinohradech nezúčastnil a vrátil jsem se do místnosti těsně před jeho odchodem.

    Vím naprosto bezpečně, že jsem se zúčastnil rozhovorů se všemi sedmi uchazeči, a to po celou dobu, kdy jsem navíc seděl první po jejich levé ruce. Místnost jsem neopustil, a pokud jsem se zvedl, tak jen na malou chvíli při střídání uchazečů, kdy jsem si ve stejné místnosti byl nalít vodu nebo kávu. Pokud bych totiž kandidáty nevyslechl, neodvážil bych se hlasovat.

    Zvlášť pozorně jsem pak poslouchal vystoupení Ivana Rajmonta, Martina Stropnického a Tomáše Töpfera, které jsem považoval za srovnatelné a cenné kandidáty, za nimiž stojí neopominutelná a kvalitní práce ve špičkových českých divadlech. To jsem ostatně Martinovi Stropnickému řekl i při naší schůzce před výběrovým řízením.

    Je navíc zřejmé, že vše osobně zažilo 11 členů komise a několik přítomných úředníků magistrátu města Prahy. Po nelehké úvaze jsem pak hlasoval pro projekt Tomáše Töpfera, který, jak se v závěru ukázalo, obdržel 10 hlasů.

    Jestli bylo toto rozhodnutí správné, ukáže, myslím, lépe čas, než tato dosti zbytečná polemika. Ještě zbytečnější je samozřejmě zkreslovat skutečnost.

    doc. MgA. Jan Burian ředitel Národního divadla


    Komentáře k článku: Reakce na Martina Stropnického

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,