8/2024

16. 4. 2024

Divadelní noviny > Zahraničí Zprávy

Pražský komorní balet míří do Japonska

Pražský komorní balet (PKB) odjíždí na historicky první zájezd do Japonska. V neděli 3. prosince 2023 soubor vystoupí v Nagaoka Sougoukaikan Hall ve městě Izunokuni v prefektuře Shizuoka, kde ve dvou představeních zatančí to nejlepší z aktuálního repertoáru: choreografie Ej lásko, Růže, Listy důvěrné (Petr Zuska), Musica Slovaca (Pavel Šmok) a Černý mraky nepláčou (Jiří Pokorný). Umělecká ředitelka PKB Linda Svidró a baletní mistři Igor Vejsada a Lenka Šustová Hrabovská povedou také v Izunokuni v průběhu týdne několik workshopů pro studenty místní taneční konzervatoře.

Listy důvěrné. Foto: Serghei Gherciu

Prezentace souboru v zahraničí je pro nás nesmírně důležitá. Jen v tomto roce jsme byli například na zájezdech v Maďarsku, Turecku a Jižní Koreji, vypočítává ředitelka Pražského komorního baletu Ladislava Dunovská Jandová. Do Země vycházejícího slunce jedeme v téměř šedesátileté historii souboru vůbec poprvé. Ve spolupráci s vedením taneční konzervatoře v Izunokuni se podařilo zorganizovat setkání s odborníky v oblasti profesionálního tanečního umění, realizaci několika workshopů pro studenty taneční konzervatoře s baletními mistry a pedagogy Pražského komorního baletu a dvě veřejná představení pro široké publikum. Velmi se už těšíme na reakce diváků, doplňuje ředitelka.

Pražský komorní balet je největší český nezávislý soubor, který vznikl v roce 1964 a v tehdejším Československu patřil k prvním představitelům současných proudů v moderním tanci. Soubor založil a dvě desítky let pak vedl choreograf Pavel Šmok, jeden z tuzemských protagonistů moderního tance. Experimentální studio Balet Praha (později jen Balet Praha) založili v roce 1964 právě Pavel Šmok, Luboš Ogoun a Vladimír Vašut. Na tento projekt v roce 1975 navázal Pražský komorní balet. Za téměř šest dekád existence se soubor stal významným nezávislým a obecně respektovaným reprezentantem českého tanečního umění doma i v zahraničí a získal řadu ocenění.

• Publikováno: 30. listopadu 2023