Divadelní noviny Aktuální vydání 16/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

16/2019

ročník 28
1. 10.–14. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Nové vedení baletu Jihočeského divadla

    Od sezony 2016/17 převezme vedení baletního souboru Jihočeského divadla Lukáš Slavický, který je v současné době v angažmá Bavorského státního baletu v Mnichově jako první sólista.

    Lukáš Slavický FOTO ARCHIV NÁRODNÍHO DIVADLA

    Lukáš Slavický
    FOTO ARCHIV NÁRODNÍHO DIVADLA

    Personální změny na jaře avizoval ředitel divadla Lukáš Průdek. Lukáš Slavický se již začal seznamovat s prostředím Jihočeského divadla a všemi složkami baletního souboru. Baletní repertoár pro následující sezonu již bude v jeho kompetenci.

    Jedním z úkolů nového vedení baletu bude zejména rozšíření baletního repertoáru tak, aby byl jeho záběr kombinací různých baletních stylů, klasický balet nevyjímaje. Tento repertoár by měl být prostorem nejen pro taneční portréty významných choreografů, ale měl by dát prostor také mladým českým choreografům. Baletní program pak bude ve spolupráci s Ateliérem 3D doplněn o doprovodné akce k inscenacím a vzdělávací programy, jako jsou workshopy, výstavy a semináře, taneční dílny pro veřejnost. V pro mne nové pozici uměleckého šéfa baletu bych rád vytvořil soubor silných osobností. Dám příležitost mladým tanečníkům, se kterými budu pracovat na přípravě programu pro mladé publikum, vysvětluje Lukáš Slavický. S vidinou práce v Jihočeském divadle se mi otevírá další kapitola mého profesního života, na kterou se velmi těším.

    Z našich společných diskuzí s panem Slavickým je evidentní, že jako profesionální tanečník má cit pro pečlivou práci se souborem. Věřím, že bude schopen udržet ansámbl na odpovídající kvalitativní úrovni potřebné k naplnění plánovaného repertoáru, prozradil ředitel divadla Lukáš Průdek. Jak dále uvedl, na Slavickém oceňuje mimo jiné i jeho dosavadní zkušenosti: Lukáš Slavický má díky svému působení v Německu vazbu na umělce působící v tamním baletním světě, ale jako Čech má kontakty i v českém tanečním prostředí. To považuji za skvělý základ k tomu, aby se balet Jihočeského divadla ještě výrazněji zapsal na mapu Českých i přeshraničních baletních souborů.

    V repertoáru baletu budou mít nově své místo i choreografie tvořené slovníkem klasického baletu, čímž bychom rádi vyšli vstříc divákům, kteří tuto nabídku v naší současné produkci postrádají. Věříme tedy, že tato nová spolupráce bude přínosná pro všechny tři strany – Jihočeské divadlo, Lukáše Slavického i naše diváky.

    Lukáš Slavický se narodil 17. 9. 1980 v Praze. Odborné vzdělání získal na Taneční konzervatoři Praha (1991–1999). Již během studií vystoupil v řadě představení pořádaných školou. V roce 1998 vytvořil pohostinsky roli Basila V Donu Quijotovi v Národním divadle v Brně. Účastnil se také mnoha baletních soutěží – 1994 3.cena na Soutěžní přehlídce tanečních umělců české a slovenské republiky, 1995 Prix Fondation de la Danse Geneva, 1997 finalista Prix de Lausanne, Grand prix Contest Wien, 1.cena – absolutní vítěz Soutěžní přehlídka tanečních umělců Brno 1997, 1998 3. cena mezinárodní baletní soutěž R. Nurejeva Budapešť, 1999 3. cena Mezinárodní baletní soutěž Nagoya (Japonsko). V letech 1997-1999 vystoupil na mnoha prestižních galakoncertech v zahraničí. Studium na Taneční konzervatoři ukončil rolí Prince a Modrého ptáka v baletu Spící krasavice na scéně Národního divadla v Praze. Absolvoval s červeným diplomem a obdržel Cenu Společnosti tance při Taneční konzervatoři Praha udělovanou nejlepšímu absolventovi školy. Česká televize s ním natočila pořad Navštívenka, a zaznamenala jeho sólová vystoupení – Bubeníček (Ples kadetů), variace z baletu Le Corsaire, variace Svěcení jara (Balogh- Stravinský), Polovecké tance, Grand pas classique -pas de deux (se Zuzanou Zahradníkovou).

    Od sezony 1999/2000 působí v Bayerische Staatsballett v Mnichově. Prvním sólovým úkolem byl pas de six v Giselle a Vogel-Geist (Pták-duše) v A Cinderella Story (v choreografii Johna Neumeiera). V sezoně 2000–2001 debutoval v roli Romea a Benvolia v Crankově inscenaci Romea a Julie a v roli Prince v A Cinderella Story. Další sólové úkoly tančil v baletu Lucindy Child Händel-Corrali a v Sort of (choreografie Mats Ek). V sezoně 2001/2002 byl jmenován demi-sólistou a vytvořil roli Jean de Brienna a Trubadúra v Raymondě (chor. Ray Barra) a roli Benna v Labutím jezeru téhož choreografa. Od sezony 2002/2003 je jmenován sólistou Bayerische Staatsballett. Nastudoval klíčovou úlohu Basila v Minkusově Donu Quijotovi (chor. Ray Barra), Lenského v Crancově Eugenu Oněginovi, Lysandra ve Snu noci svatojánském opět v Neumeierově choreografii aj. V Národním divadle v Brně nastudoval roli Solora v Bajadéře (se Zuzanou Zahradníkovou v roli Nikie. V roce 2003 na slavnostním galakoncertu ve Velkém divadle v Moskvě obdržel prestižní baletní ocenění „Prix Benois de la Danse“ pro nejlepšího tanečníka roku 2002. Na cenu byl nominován za roli Jeana de Brienna v baletu Raymonda, který inscenoval v Mnichově Ray Barra.

    Na základě tiskové zprávy Jihočeského divadla.

    • Autor:
    • Publikováno: 11. listopadu 2015

    Komentáře k článku: Nové vedení baletu Jihočeského divadla

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,