Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Nejde o festival v prvém slova smyslu

    Od 16. – 23. července se již počtrnácté konal v Praze Czech Jazz Workshop 2011, který každoročně pořádá Česká jazzová společnost. Původně měl rozhovor s jejím předsedou, jazzovým bubeníkem Martinem Šulcem vyjít na i-DN ještě před zahájením workshopu, aby se případně některý divadelník, který by měl zájem se hudebně vzdělat, mohl přihlásit. Nakonec vše dopadlo jinak. Snad tato šance někoho zaujme příští rok…

    Martin Šulc hrál s mnoha zahraničními i tuzemskými jazzmany, byl oceněn časopisem Akcent Magazine a časopis Jazz Journal International o něm napsal: "Martin Šulc is simply a world class drummer". S triem Najponk získal letos Cenu Anděl v kategorii Jazz/Blues za album It´s About Time. Snímek archiv

    Jak byste charakterizoval festival Czech Jazz Workshop?

    Nejde o festival v prvém slova smyslu. Je to spíše setkání aktivních hudebníků různých úrovní a z různých měst a zemí se zájmem o jazz a spřízněné žánry. Účastníci se setkají se špičkovými lektory a hudebníky. Mají možnost získat od nich mnoho rad k technice hry na nástroj, interpretaci, improvizaci a hře v kapelách. Denní část workshopu se odehrává v prostorách Konzervatoře Jaroslava Ježka, večerní jam sessions a závěrečný koncert pak v pražském klubu Jazz Dock. Letos se konal již 14. ročník. Dříve se konal pod názvem Letní jazzová dílna Praha. Ke změně názvu došlo, mimo jiné, taky proto, že máme čím dál tím víc zájemců z různých států světa.

    Jací lektoři na workshopech pracují a na jaké nástroje vyučují?

    Na letošní CJW přijeli lektoři z USA, Velké Británie, Španělska, České republiky, Slovenska, Polska a Maďarska. Jedná se vždy o špičkové hráče, kteří ovšem mají také praxi s předáváním zkušeností různě pokročilým hráčům. Za všechny zmíním saxofonistu Karla Růžičku Jr., který již mnoho let působí na hudební scéně v USA a v současnosti hraje například s legendárním zpěvákem Michaelem Franksem, dále britkého klavíristu a varhaníka Phil Wilkinsona nebo španělskou zpěvačku Anu Cisneros. Nástrojové obsazení bylo – jako vždy – co nejširší a zahrnovalo všechny běžně rozšířené jazzové nástroje, jako je kytara, saxofon, trubka, flétna, trombon, kontrabas, baskytara, bicí a klavír. A samozřejmě taky zpěv.

    Byly i koncerty…

    Ty jsou pravidelnou součástí těchto setkání. Všichni účastníci mají jedinečnou šanci se veřejně předvést, a to nejen při každovečerních jam sessions v klubu Jazz Dock, ale i v rámci závěrečného veřejného koncertu, hrají vždy všechny „školní“ kapely.

    Workshopy jsou určené pouze pro budoucí české jazzmany?

    Mohou se účastnit – a účastňují – zájemci odkudkoli. Výukovým jazykem je současné světové „esperanto“ – angličtina. Pro ty, co by chtěli přijet příští rok, jen vzkazuji, že čím dřív se přihlásí, tím je cena workshopu pro ně nižší. Letos jsme měli žáky z Čech, Slovenska, Polska, Španělska, Maďarska, Francie a USA.

    Nemáte problémy s ubytováním? Anebo si je zájemci zajišťují sami?

    Kdo má zájem, ten může spát přímo na koleji v budově Konzervatoře Jaroslava Ježka. Výuku i ubytování má tak v jednom místě a nemusí nikam zdlouhavě dojíždět.

    Další informace i přihlášky jsou k dispozici na: http://www.czechjazz.org/letni-jazzova-dilna/ (je zde i anglická verze). Informace lze získat i na tel. 607623561

    Za CJW Daniela Šteruská (upravil hul)

    • Autor:
    • Publikováno: 27. srpna 2011

    Komentáře k článku: Nejde o festival v prvém slova smyslu

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,