Divadelní noviny Aktuální vydání 9/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

9/2024

ročník 33
30. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Kontext Zprávy

    Milo Rau: retrospektiva filmového díla

    Unikátní retrospektivu filmového díla Mila Raua, jednoho z nejinspirativnějších a nejkontroverznějších současných divadelních režisérů, uvádí streamovací platforma DAFilms. Diváci se mohou těšit i na jeho nejnovější dokument Nové evangelium.

    Milo Rau. Foto: archiv

    Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností SWISS FILMS, která je u retrospektivy filmového díla Milo Raua naším partnerem. Pro mnohé, včetně New York Times, je Rau považován za jednoho z nejodvážnějších a nejinovativnějších divadelních režisérů na světě. Jeho filmová tvorba podobně v mnoha ohledech posouvá hranice, rozšiřuje a rekontextualizuje divadelní inscenace, ze kterých čerpá. Jsme velmi rádi, že je můžeme poprvé souhrnně představit na DAFilms, říká Christopher Small, projektový manažer DAfilms pro Evropu a Ameriku.

    Retrospektiva zahrnuje čtyři dokumentární snímky na pomezí živého představení a filmu – všechny jsou opatřeny anglickými titulky a jsou uváděny ve spolupráci se SWISS FILMS a NTGent:

    Nové evangelium (2020) Hnutí vedené politickým aktivistou Yvanem Sagnetem bojuje za práva migrantů, kteří přišli do Evropy přes Středozemní moře. Snímek se vrací k počátkům evangelia a klade si současné otázky: Co by Ježíš kázal v 21. století? Jací by byli jeho učedníci? A jak by dnešní nositelé světské a duchovní moci reagovali na návrat nejvlivnějšího proroka a sociálního revolucionáře v dějinách lidstva? (Uvádíme jen do 18. listopadu 2022)

    Konžský tribunál (2017) Za více než dvacet let si válka v Kongu vyžádala šest milionů
    obětí a válečné zločiny nebyly nikdy právně stíhány. Milo Rau shromáždil ve východním Kongu oběti, pachatele, svědky a zástupce vlády a vznikl tak jeden z nejambicióznějších projektů politického divadla.

    Moskevské procesy (2013) Dokument, ve kterém zúčastnění „přehrávají“ reálné situace ze svého života: ve středu dění stojí tzv. Moskevské procesy z let 2005 a 2006 a proces s Pussy Riot, během nichž byli souzeni umělci, kurátoři, aktivisté a hudebníci za svou společenskou a vládní kritiku. Ve filmu-divadelní inscenaci dostávají slovo obžalovaní i skuteční advokáti, svědci a odborníci nejrůznějších profesí, kteří byli moskevským procesům přítomni.

    Poslední dny Ceausescových (2010) Záběry odsouzení a popravy diktátora a jeho ženy o Vánocích roku 1989 se hluboce vryly do kolektivního podvědomí
    několika generací televizních diváků. Přesně dvacet let po jeho konání byl slavný ukázkový proces znovu zinscenován.

    • Autor:
    • Publikováno: 4. listopadu 2022

    Komentáře k článku: Milo Rau: retrospektiva filmového díla

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,