Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza

    Lucia Kašiarová

    Slovenská umělkyně pohybující se v široké škále živého umění trvale působící v Praze. Ředitelka pražského Studia ALTA, performerka, tanečnice, choreografka, pedagožka, zakladatelka festivalu slovenského současného tance Hybaj ho!. Je držitelkou ceny České taneční platformy Tanečnice roku 2012. Realizuje vlastní choreo­grafické projekty, spolupracuje s významnými českými a zahraničními choreografy i s činoherními režiséry.

    Lucia Kašiarová

    První divadelní zážitek

    Improvizované představení v rámci festivalu Tanec dnes. Ten člověk se hýbal tak příšerně, že mě to úplně pohltilo a stáhlo od baletu směrem k současnému tanci. Bohužel vůbec netuším, jak se jmenoval.

    Divadelní sen

    Zorganizovat setkání všech ještě žijících tanečních improvizátorů z období formování improvizace a současného tance.

    Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout

    Zatím tak výraznou či zásadní nemám.

    Doba, ve které byste chtěla žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat

    Dnes.

    Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste ráda zašla na kus řeči

    Jean-Baptiste Lully, William Shakespeare, Steve Paxton, Peter Šavel a Tereza Ondrová.

    Inscenace/projekt, který byste ráda viděla podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěla

    Každé představení, které není jednoznačné, které k divákům promlouvá a klade otázky. Na druhé straně mě nezajímají projekty za velké peníze, které bývají mrtvé už při podpisu kontraktu.

    Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedala do antikvariátu

    Na stole mám básnickou sbírku Mily Haugové Alfa Centauri. Do antikvariátu bych nedala Citadelu Antoine de Saint-Exupéryho a Tibetskou knihu mrtvých.

    Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochotna se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete

    Kdykoli na Eyes Wide Shut od Stanleyho Kubricka, nikdy na jakýkoli debilní seriál.

    Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte

    Muziku si zásadně nechávám pouš­tět od lidí, kteří jsou mi blízcí, sama ji nikdy neposlouchám. Nezajímá mě moderní, folklorní a dechovka.

    Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěla mít v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě

    Egona Schieleho v každé místnosti a situaci.

    Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru

    Jameson.

    Květina, kterou byste nejraději dostala na premiéře

    Pampelišku, která roste hned za ALTou na trati.

    Kým/čím byste byla, kdybyste se nevěnovala divadlu

    Fyzikem.

    Divadelní postava, kterou byste chtěla být v reálném životě

    Improvizátorkou, která obsáhne všechny postavy v jednom momentu, hraje si s nimi a má jejich vědění.

    Chtěla byste umřít na jevišti (v divadle)?

    Jaký je rozdíl mezi „umřít na jevišti v divadle“ a umřít na ulici ve městě?

    Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik

    Američtí kritici, kteří spoluvytvářeli směřování tance v sedmdesátých letech minulého století.

    • Autor:
    • Publikováno: 27. dubna 2015

    Komentáře k článku: Lucia Kašiarová

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,