Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Klicperovo divadlo má nové logo

    Klicperovo divadlo Hradec Králové vstupuje do sezony 2015/16 s novým logem. To bylo vybráno na základě soutěže, kterou divadlo vyhlásilo na počátku letošního roku. Klicperovo divadlo vybíralo celkem z 93 došlých návrhů.

    Printlogo hradecDo soutěže se přihlásilo 41 účastníků z řad profesionálních designérů, studentů i nadšených amatérů, z nichž každý mohl přihlásit až tři soutěžní návrhy. Zaslaná loga posuzovala komise složená ze zaměstnanců Klicperova divadla i externích odborníků. Autorkou vítězného návrhu se stala BcA. Eliška Karešová, absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a studentka grafického designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.

    Nové logo je jednoduché, čisté a věříme, že i jasně rozpoznatelné. Navíc se trojúhelníkovým motivem odkazuje i k reliéfu od Vladimíra Preclíka zvanému Antické drama či Tympanon, který sloužil jako dosavadní logo, uvádí ředitelka Klicperova divadla Ing. Eva Mikulková.

    Logo má celkově vzhled fialové buřinky, která odkazuje k bustě Václava Klimenta Klicpery na budově divadla. Pokud si logo rozdělíme na dvě části, můžeme pak vidět klasický symbol roztahující se jevištní opony nad obdélníkovým pomyslným pódiem. Prostor bílého trojúhelníku odkazuje k původnímu logu a zároveň představuje několik městských dominant, především Bílou věž na náměstí, která se nachází nedaleko divadla. Druhým městským symbolem v logu je soutok řek Labe a Orlice, kdy se dvě řeky jako ramena setkávají ve vrcholu trojúhleníku. Třetí konkrétní význam trojúhelníku je záře světla, které kuželovitě ozařuje pódium. Při otáčení loga můžeme vidět siluety písmene “K”, nebo naopak “D”, logo je tedy složeninou iniciál Klicperova divadla, které do sebe navzájem zapadají, popisuje filozofii svého návrhu grafička Eva Karešová.

    Vítězné logo i soutěžní návrhy ostatních účastníků budou představeny na speciální výstavě, která bude zahájena v pondělí 7. září v 16 hodin v nových prostorách divadelního předprodeje a obchodního oddělení na Gočárově třídě.

    Tiskovou zprávu sestavil Martin Sedláček

    • Autor:
    • Publikováno: 16. srpna 2015

    Komentáře k článku: Klicperovo divadlo má nové logo

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,