Chicago, kterou brněnské divadlo uvedlo vloni na jaře.">
Divadelní noviny Aktuální vydání 6/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

6/2019

ročník 28
19. 3.–1. 4. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kabaret Chicago

    Divadlu pod Palmovkou se pravidelná koprodukce muzikálových titulů s brněnským Městským divadlem vyplácí. Po výtečné Sugar tu převzali inscenaci muzikálu Chicago, kterou brněnské divadlo uvedlo vloni na jaře. Pražské provedení je o poznání méně nablýskané, chybí mu živá kapela, i když výtečná brněnská nahrávka vede hudební čísla s potřebným drivem, a muselo se směstnat na trochu menším jevišti. Svým způsobem to nakonec inscenaci prospělo, protože už v Brně režisér Stanislav Moša hrál v prvním plánu moralitu o mediálním oblbování společnosti a do formy muzikálu přidal prvky kabaretu a cirkusu, pražské provedení pak jen přitlačilo na kabaretní hořký výsměch lhářům a podvodníkům všeho druhu. Postavě Amose Harta, jediného spravedlivého v těch prolhaných poměrech, tu ještě lépe než v Brně padne podoba smutného cirkusového klauna v citlivém podání Radka Zimy (alternuje Jan Teplý). Postava advokáta Billyho Flynna naopak ztratila trochu pozlátka, kterým ji v Brně obklopili, Radek Valenta (alternuje Radek Zima) tím ovšem dostal víc prostoru pro detailní vykreslení vypočítavého lumpa. Vůbec je třeba ocenit precizní herecké provedení pražského nastudování, vychází z přesné režijní partitury Stanislava Moši coby jasného návodu k jednání, ale bez osobního vkladu herců a bez schopnosti zvládnout moderní taneční pohyb by to nestačilo. A bez dobrého zpívání nacvičeného Ondřejem Tajovským a Irenou Pluháčkovou. Obě hlavní ženské postavy vyžadují muzikálovou specializaci, kterou ovládají Petra Jungmannová (nealternovaná Velma Kellyová) i Petra Doležalová (Roxie Hartová, alternuje Martina Sikorová) – všechny hostující, které inscenaci dodávají nejvíc ryze muzikálového lesku a efektu.

    Pod Palmovkou je k vidění druhá špičková ukázka „brněnského“ muzikálového stylu, navíc chytré a nadmíru současné divadlo.

    Divadlo pod Palmovkou Praha – Fred Ebb, Bob Fosse, John Kander: Chicago. Překlad Ivo T. Havlů, režie Stanislav Moša, hudební nastudování Irena Pluháčková a Ondřej Tajovský, scéna Jaroslav Milfajt, kostýmy Andrea Kučerová, choreografie Aneta Majerová. Premiéra 25. listopadu 2011. (Psáno z druhé premiéry.)


    Komentáře k článku: Kabaret Chicago

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,