Divadelní noviny Aktuální vydání 9/2024

9/2024

30. 4. 2024

Divadelní noviny > Kontext Zprávy

Jak ve výuce využívat divadlo?

Divadlo loutek Ostrava (DLO) připravuje sérii vzdělávacích seminářů s názvem MeetLoutky. Určeny jsou pedagogům, studentům pedagogiky, divadelním lektorům a lektorům volnočasových aktivit. Ukazují, jak lze návštěvu divadelního představení využít při výuce a jaké jsou možnosti jeho reflexe. První seminář proběhne 6. a 7. listopadu a zaměří se skrze inscenaci DLO Kdo neskáče, není holub na témata jako je vyčlenění z kolektivu či hrdinství.

Seminář s podtitulem Holubi v pohybu se bude věnovat inscenaci Divadla loutek Ostrava Kdo neskáče, není holub. Foto: archiv projektu

Debaty, workshopy, dílny a lektorské úvody dvoudenního semináře MeetLoutky s podtitulem Holubi v pohybu povedou 6. a 7. listopadu v Divadle loutek Ostrava tito hostující lektoři: tanečnice a pohybová somatická pedagožka Anna Línová, pedagožka Ostravské univerzity a dramaterapeutka Hana Cisovská, herečka a lektorka olomouckého Sdružení D Jana Posníková, lektorka dramadílen ze spolku Theatr ludem Pavla Masaříková a výtvarník, grafik a loutkář Tomáš Volkmer.

Naším cílem je inspirovat učitele, lektory a jiné pedagogické pracovníky, ukázat jim, jak lze se zhlédnutým divadelním představením dále pracovat, podpořit v nich rozvoj kreativního myšlení a zvýšit jejich dovednosti v oblasti výuky dětí a mládeže. Přejeme si, aby dokázali z každé návštěvy divadla pro své žáky vytěžit co nejvíc, popisuje spoluzakladatelka MeetLoutek a divadelní lektorka Hana Volkmerová.

Program jednotlivých seminářů je úzce provázaný s repertoárem Divadla loutek Ostrava. Tentokrát se MeetLoutky zaměří na inscenaci Kdo neskáče, není holub. Samotnému představení na hlavní scéně DLO bude předcházet dramaturgický úvod. Následovat bude reflektující dílna s dětskou skupinou a debata Hledání cest ke kreativní reflexi divadelního představení. O tom, že divadelní představení lze reflektovat třeba i pohybem a tancem bude navazující pohybový workshop Holubi v pohybu. V úterý odpoledne zakončí MeetLoutky seminář Pohyb v každém předmětu o tvorbě metodiky k tvořivému učení a reflexi divadelního představení.

Vzdělávací aktivity MeetLoutek budou pokračovat i v roce 2024 – v únoru proběhne v Ostravě pětidenní odborný workshop o hře s předmětem s britskou loutkářkou, režisérkou, pedagožkou a lektorkou Rene Baker. V březnu se uskuteční další dvoudenní seminář věnovaný premiéře inscenace Farma zvířat a v květnu pak seminář vztahující se k další nové inscenaci DLO Krokodýlek. V červnu zakončí sérii vzdělávací seminář respektující komunikace s psychology Tatjanou a Pavlem Kopřivovými.

///

MEETLOUTKY 2023/2024

listopad 2023    –  dvoudenní kreativní seminář MeetLoutky 1 (o inscenaci Kdo neskáče, není holub)