Sugar podle známé ztřeštěné filmové komedie Někdo to rád horké, už jsme v Divadelních novinách dvakrát konstatovali. Notoricky známé situace ozvláštněné černobílou scénou jako z komiksu, stepující a rapující gangstery, jednání postav jako z komiksu, text artikulovaný jako v komiksových bublinách, rychlý temporytmus, to vše Moša poprvé zkonstruoval pro Městské divadlo v Lublani a krátce nato předvedl slovinskou inscenaci na mezinárodním festivalu Dokořán v Brně. Podruhé nastudoval repliku inscenace v pražském Divadle pod Palmovkou a poté ještě pro německého partnera. Až na počtrté došlo i na domácí brněnskou scénu a zřejmě to souvisí i se značnými změnami letošního plánu premiér Městského divadla, ohlášenými na přelomu roku.">
Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Kritika

    Do čtvrtice všeho dobrého

    Že Stanislav Moša vymyslel komorní inscenaci muzikálu Sugar podle známé ztřeštěné filmové komedie Někdo to rád horké, už jsme v Divadelních novinách dvakrát konstatovali. Notoricky známé situace ozvláštněné černobílou scénou jako z komiksu, stepující a rapující gangstery, jednání postav jako z komiksu, text artikulovaný jako v komiksových bublinách, rychlý temporytmus, to vše Moša poprvé zkonstruoval pro Městské divadlo v Lublani a krátce nato předvedl slovinskou inscenaci na mezinárodním festivalu Dokořán v Brně. Podruhé nastudoval repliku inscenace v pražském Divadle pod Palmovkou a poté ještě pro německého partnera. Až na počtrté došlo i na domácí brněnskou scénu a zřejmě to souvisí i se značnými změnami letošního plánu premiér Městského divadla, ohlášenými na přelomu roku.

    Tentokrát se ovšem zpívá za doprovodu živého orchestru, v době ekonomické tísně to už není úplně samozřejmé. Ne všechno je dostudované tak precizně, jak žánr, zvláště v přesně formalizované podobě, kterou Moša muzikálu dal, vyžaduje. Nicméně Ivana Skálová je naivní Sugar, záměrně okopírovanou podle Marilyn Monroe, Jan Apolenář naopak dal flegmatickému Siru Osgoodu Fieldingovi osobitou, od filmu se vzdalující podobu. Petr Štěpán (Joe) s Alešem Slaninou (Jerry) pak odvedli tradiční komickou dvojici – zvláště postupné vrůstání Jerryho do ženské podoby Dafné patří k vrcholným položkám inscenace.

    Městské divadlo Brno – Jule Styne, Bob Merrill, Peter Stone: Sugar! (Někdo to rád horké). Úprava a režie Stanislav Moša, překlad Jiří Josek, hudební nastudování a dirigent Ondřej Tajovský, choreografie Vladimír Kloubek, scéna Jaroslav Milfajt a Petr Hloušek, kostýmy Andrea Kučerová. Premiéra na Činoherní scéně 5. února 2011. (Psáno z reprízy 15. února 2011).


    Komentáře k článku: Do čtvrtice všeho dobrého

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,