8/2024

16. 4. 2024

Divadelní noviny > Zprávy

Divadlo Na Jezerce perlou Prahy 4

Pražské Divadlo Na Jezerce získalo primát v kategorii Nejlepší kulturní zařízení v Praze 4. Zároveň bylo součtem zaslaných hlasů vyhlášeno Provozovnou Prahy 4 roku 2016.  Anketu o nejlepší provozovnu v Praze 4 každoročně vyhlašuje úřad této největší městské části. O jejích vítězích pak hlasují občané čtvrtého pražského obvodu, ve kterém má své sídlo několik desítek tisíc firem. Divadlo Na Jezerce se v posledních letech opakovaně umísťovalo vždy na předních místech.

divadlo-na-jezerce-cena-prahy-4

Mám z toho samozřejmě radost. Vždyť lidé se rozhodovali mezi mnoha podnikatelskými subjekty a svůj hlas dali právě Divadlu Na Jezerce. Děkujeme všem, kteří se o kulturu zajímají, uvádí herec a principál divadla Jan Hrušínský, který 21. září 2016 z rukou místostarosty Prahy 4 Mgr. Lukáše Zichy převzal ocenění. Chtěl bych zdůraznit, že toto ocenění patří všem zaměstnancům, hostujícím tvůrcům i všem našim partnerům, kteří se společným úsilím celá léta zasazují o kvalitu a vysokou návštěvnost soukromého Divadla Na Jezerce, dodává Hrušínský. Repertoár je založený na kvalitní dramaturgii a zaměřuje se na diváky, kteří se chtějí nejen dobře bavit, ale zároveň neztratili chuť přemýšlet.

Místostarosta Prahy 4 Lukáš Zicha předává JanuHrušínskému cenu MC Praha 4. Divadlo na Jezerce 21. 9. 2016. FOTO archiv DNJ

Divadlo Na Jezerce ve spolupráci s Jihočeskou filharmonií

V současné době zahajujeme přípravy mimořádného projektu ve spolupráci s Jihočeskou filharmonií – nekomerční muzikál Divadla Na Jezerce Já, Francois Villon v koncertním provedení, ze kterého by měl vzniknout záznam na CD nosičích, informuje Jan Hrušínský o výjimečném divadelním počinu, pro který složil hudbu Ondřej Brzobohatý, texty napsal Pavel Vrba a libreto Jiří Hubač. Na Jezerce se hraje v režii Radka Balaše již čtyři roky a roli Villona v něm ztvárnil Martin Písařík. Premiéra měla výborné kritiky a těší se stálému zájmu diváků. Projekt připravuje Jan Hrušínský společně s ředitelem JF Otakarem Svobodou.

Bohužel jsme nuceni odložit plánovanou inscenaci, kterou měl od října režírovat Jiří Menzel, kvůli jeho časové zaneprázdněnosti. Menzel bude v listopadu režírovat ve Švýcarsku a v prosinci odjíždí do Indie. V lednu začneme zkoušet dramatizaci knižního bestseleru Timura Vermese Už je tady zas! v režii M. Balcara, dodává Hrušínský. Příběh se zabývá představou, co by bylo, kdyby se v současnosti probudil Adolf Hitler.

V roce 2015 odehrálo Divadlo Na Jezerce celkem 247 představení, z toho 207 na domácí scéně, zbytek na zájezdech. Od svého vzniku v roce 2002 do září tohoto roku nastudovalo již 35 inscenací a odehrálo 3255 představení. V loňském roce vzbudila největší ohlas česká premiéra kanadské hry Shylock v titulní roli s Milanem Kňažkem. Premiéry se zúčastnil i autor Mark Leiren-Young. Generálním partnerem Divadla Na Jezerce je již devátým rokem MOUNTFIELD, a.s.

• Publikováno: 25. září 2016