Divadelní noviny Aktuální vydání 15/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

15/2019

ročník 28
17. 9.–30. 10. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Ceny Thálie 2015 – nominace

    FOTO archiv

    FOTO archiv

    Nominace na Cenu Thálie 2015 za mimořádný jevištní výkon

    Činohra – ženy

    Jindra Janoušková

    Role: Martha
    Název inscenace: Kdo se bojí Virginie Woolfové?
    Autor: Edward Albee
    Režie: Petr Novotný
    Premiéra: 11. 4. 2015
    Východočeské divadlo Pardubice

    S rolí Marthy se Janoušková potkala ve správný čas a ve správném hereckém nastrojení. Od režiséra dostala do vínku naprostou obnaženost; hraje se totiž v aréně na komorní scéně a herečka tak před diváky odkrývá absolutně vše z nitra postavy. Využívá veškeré herecké prostředky – od nejjemnějších gest po výbuchy hysterie, která záměrně působí nepřirozeně. Její výkon je plnokrevný, citlivý, pečlivě vystavěný a nechybí mu ani animální sexualita.

    Veronika Korytářová

    Role: Komik, Mefistofeles
    Název inscenace: Faust
    Autor: Johann Wolfgang Goethe
    Režie: Ivan Rajmont
    Premiéra: 12. 12. 2014
    Divadlo F. X. Šaldy Liberec

    Korytářová tvoří postavu Komika a Mefistofela s absolutní bravurou pohybovou i mimickou, dokonalým zvládnutím jevištní řeči. Její niterná interpretace Goethova textu dokáže diváky naplnit dramatickým napětím a dechberoucím zájmem o život svěřené postavy. Jde o výkon zcela mimořádný, umělecky pravdivý a strhující.

    Zora Valchařová Poulová

    Role: Violet Westonová
    Název inscenace: Srpen v zemi indiánů
    Autor: Tracy Letts
    Režie: Tereza Karpianus
    Premiéra: 31. 10. 2015
    Klicperovo divadlo Hradec Králové

    V inscenaci, která oproti textu překvapivě akcentuje groteskní rys situací, vytváří Valchařová Poulová ve své Violet uvěřitelnou, životnou figuru, která nenuceně přechází mezi realismem a prudkou stylizací. Jako dominantní matka rodu umí být nejen děsivá, trapná a zahanbující, ale také překvapivě pochopitelná. Výsledkem je jeden z hereččiných nejpůsobivějších výkonů.

    Širší nominace:

    Karolína Baranová – role Herečka, Markétka, Una Poenitentium v inscenaci Faust (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
    Magdaléna Borová – role Desdemona v inscenaci Othello, benátský mouřenín (Národní divadlo Praha)
    Dana Černá – role Učitelka zpěvu v inscenaci Commedia finita (Divadlo Viola Praha)
    Helena Dvořáková – role Emilia Paumellová v inscenaci Viktor aneb Dítka u moci (Divadlo v Dlouhé Praha)
    Jana Pidrmanová – role Vanda v inscenaci Venuše v kožichu (Prague Shakespeare Company)
    Marie Štípková – role Géša Gottfriedová v inscenaci Brémská svoboda (Městské divadlo Kladno)
    Pavlína Štorková – role Taťána v inscenaci Evžen Oněgin (Klicperovo divadlo Hradec Králové)

    Schválila odborná porota ve složení: Jana Paterová (předsedkyně), Ljuba Benešová, Tomáš Engel, Alexandra Gasnárková, Jiří Hanák, Ondřej Kepka, Tatjana Lazorčáková, Luděk Nešleha, Miroslav Rataj, Jaroslav Someš, Jan Šotkovský, Radka Tesárková a Michal Zahálka.

    ///

    Činohra – muži

    Radim Madeja

    Role: Tim Tooney
    Název inscenace: Novecento (1900)
    Autor: Alessandro Baricco
    Režie: Pavel Khek
    Premiéra: 23. 1. 2015
    Městské divadlo Mladá Boleslav

    Do vyprávění o klavíristovi  Novecentovi vstupuje Madeja jako trumpetista Tim Tooney s obrovskou energií, elánem, hravostí – a soustředěností, přesností výrazových prostředků. Nic z toho neztrácí ani v druhé, vážnější půli inscenace. Diváky přitom přirozeně, nenásilně vtahuje do příběhu. K bravurně zvládnutému množství textu přidává Madeja step, hru s loutkou, hru na trubku, ale především hluboké partnerství s klavíristou Jakubem Šafrem, představitelem Novecenta.

    Jan Meduna

    Role: Viktor
    Název inscenace: Viktor aneb Dítka u moci
    Autor: Roger Vitrac
    Režie: Jan Mikulášek
    Premiéra: 11. 6. 2015
    Divadlo v Dlouhé Praha

    Meduna imponuje nejen skvěle zvládnutou stylizací postavy devítiletého, předčasně zmoudřelého Viktora, ale především rychle se střídajícími přechody mezi žánrovými polohami – od naivních poznámek přes sarkastické výpady k brechtovsky civilním, kritickým replikám, které herec obratem využívá k surrealistickému hraní se slovy, intonací, rytmem. Působivé je i jeho fyzické modelování „dětské“ postavy mimikou, držením těla, chůzí i nadsazenými gesty.

    Tomáš Šulaj

    Role: Jura Baran
    Název inscenace: Je třeba zabít Sekala
    Autor: Jiří Křižan
    Režie: Martin Františák
    Premiéra: 9. 10. 2015
    Národní divadlo Brno

    Postava Jury Barana se může pro herce snadno změnit v danajský dar – hrát „klaďase“, jediného spravedlivého mezi pokrytci a lumpy, svádí k výkonu značně jednostrunnému. Šulaj toto riziko překonává soustředěností – dobro a spravedlnost nejsou pro jeho Barana samozřejmé, musí je (i na sobě samém) urputně vybojovat. Rozměrný prostor Mahenova divadla ovládá herec zdánlivě subtilními prostředky a vtahuje diváka do svého niterného dramatu.

    Širší nominace:

    Marek Cisovský – role Eichmann v inscenaci Slyšení (Komorní scéna Aréna Ostrava)
    Dušan Hřebíček – role Záprdek-Lžičař v inscenaci Je třeba zabít Sekala (Národní divadlo Brno)
    Štěpán Kozub – role Kníže vídeňský Vincentio v inscenaci Něco za něco (Komorní scéna Aréna Ostrava)
    Juraj Kukura – role Fjodor Karamazov v inscenaci Bratři Karamazovi (Činoherní klub Praha)
    Martin Polách – role Komik, Mefistofeles v inscenaci Faust (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
    Vladimír Polívka – role Lenský v inscenaci Evžen Oněgin (Klicperovo divadlo Hradec Králové)
    Matouš Ruml – role Charles Chaplin v inscenaci Chaplin (Městské divadlo Mladá Boleslav)

    Schválila odborná porota ve složení: Jana Paterová (předsedkyně), Ljuba Benešová, Tomáš Engel, Alexandra Gasnárková, Jiří Hanák, Ondřej Kepka, Tatjana Lazorčáková, Luděk Nešleha, Miroslav Rataj, Jaroslav Someš, Jan Šotkovský, Radka Tesárková a Michal Zahálka.

     Ocenìní připomíná benátskou masku, kterou ale mohou držitelé používat i jako vázu. Každý kus je originální ruční práce. FOTO archiv

    Ocenění připomíná benátskou masku, kterou ale mohou držitelé používat i jako vázu. Každý kus je originální ruční práce. FOTO archiv

    Balet, pantomima nebo jiný tanečně dramatický žánr – Ženy

    Kristýna Němečková

    Role: sólo
    Název inscenace: Reflections on the Fate of Human Forms (v rámci programu Ballettissimo)
    Hudba: Ulrich Müller, Siegfried Rössert
    Choreografie: Jacopo Godani
    Režie: Jacopo Godani
    Premiéry: 5. a 6. 3. 2015
    Národní divadlo Praha

    Výjimečný výkon. Tanečnice jako by vyrůstala v jiném uměleckém prostředí než v pražském Národním divadle. Působí spíše jako tanečnice ze souboru Williama Forsytha, známého neobyčejným, extravagantním jazykem. Je přesná v technice a expresivní ve výrazu. Němečková diváky neustále přitahuje i v nové inscenaci Decadance Ohada Naharina.

    Andrea Opavská

    Role: sólo
    Název inscenace: Gossip
    Hudba: Ivan Acher
    Choreografie: Lenka Vagnerová
    Režie: Lenka Vagnerová
    Premiéra: 24. 11. 2015
    Lenka Vagnerová and Company Praha

    Gossip neboli drb či pomluva je téma inscenace, v níž Andrea Opavská exceluje jako partnerka podváděná, pomlouvající i pomlouvaná. Její sdělný tělesný výraz a kvalitní technický základ potvrzují, že patří k nejzajímavějším osobnostem našeho současného nezávislého tance. Na Cenu Thálie je nominována i s ohledem na výkon v obnovené premiéře inscenace La Loba.

    Amelia Waller

    Role: Tulák
    Název inscenace: Chaplin
    Hudba: koláž
    Choreografie: Mario Schröder
    Režie: Mario Schröder
    Premiéra: 19. 11. 2015
    Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

    V inscenaci Chaplina, která byla upravena pro ostravský soubor, představila Amelia Waller fascinující studii Chaplinovy postavy Tuláka. Přesná interpretace typického výrazu těla (postoje, chůze, mimiky) nebo přirozená práce s kostýmem a rekvizitou jsou prostředkem k vyjádření nálad a postojů, které Chaplin projektoval do své nejslavnější role. Wallerové Tulák vzbuzuje smích, soucit i dojetí.

    Širší nominace:

    Klára Slaná Jelínková – sólo v inscenaci Decadance (Národní divadlo Praha)
    Yui Kyotani – role Marguerite Gautier v inscenaci Dáma s kaméliemi (Moravské divadlo Olomouc)
    Julie De Meulemeester – role Rothbart & Odilie v inscenaci Labutí jezero (Jihočeské divadlo České Budějovice)
    Nataša Novotná – sólo v inscenaci Phrasing the Pain (420people Praha)
    Emilia Vuorio – role Bílá v inscenaci Black and White (Národní divadlo Brno)

    Schválila odborná porota ve složení: Roman Vašek (předseda), Marcela Benoniová, Ljubov Dančenko, Kateřina Franková Dedková, Jiří Horák, Ivanka Kubicová, Tereza Podařilová.

    ///

    Balet, pantomima nebo jiný tanečně dramatický žánr – Muži

    Viktor Konvalinka

    Role: sólo
    Název inscenace: Decadance
    Hudba: koláž
    Choreografie: Ohad Naharin
    Režie: Ohad Naharin
    Premiéry: 4. a 5. 6. 2015
    Národní divadlo Praha

    V Decadance se Viktor Konvalinka potkal s choreografem své krevní skupiny. V dlouhém, částečně improvizovaném úvodním sólu uplatňuje svou kreativitu; i tou nejkrajnější periferií těla si užívá hudební podkres. Svou hravou energií infikuje diváky.

    Koki Nishioka

    Role: Chaplin
    Název inscenace: Chaplin
    Hudba: koláž
    Choreografie: Mario Schröder
    Režie: Mario Schröder
    Premiéra: 19. 11. 2015
    Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

    Balet Chaplin je permanentním dialogem mezi umělcem a jeho nejslavnější rolí. Koki Nishioka je skvělým protipólem k pohybem výrazně charakterizované postavě Tuláka. V kontrastu k Tulákovi jde o roli zdánlivě méně vděčnou, výrazem civilnější. A právě díky Nishiokovi, jeho ukázněnému hereckému pojetí a skvěle zvládnutému pohybovému rejstříku, který přesahuje obvyklou zkušenost tanečníka baletu, vyznívá ostravská inscenace tak silně.

    Martin Svobodník

    Role: Rotbart
    Název inscenace: Black and White
    Hudba: Petr Iljič Čajkovskij
    Choreografie: Mário Radačovský
    Režie: Mário Radačovský
    Premiéra: 20. 3. 2015
    Národní divadlo Brno

    V netradiční interpretaci Labutího jezera není Rotbart pohádkovým čarodějem, ale představuje démona zhoubné nemoci. Martin Svobodník vytvořil v jádru temnou postavu s razantní pohybovou dynamikou. Uplatňuje svůj obdivuhodný rozsah, vysoké skoky a přirozené charisma.

    Širší nominace:

    Miroslav Hradil – role Gustav von Aschenbach v inscenaci Smrt v Benátkách (Divadlo J. K. Tyla Plzeň)
    Jaroslav Kolář – role Mánek v inscenaci Gazdina roba (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
    Sergio Méndez Romero – role Princ v inscenaci Popelka (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
    Ivo Sedláček – sólo v inscenaci Gossip (Lenka Vagnerová and Company Praha)
    Viktor Svidró – role Siegfried v inscenaci Labutí jezero (Jihočeské divadlo České Budějovice)

    Schválila odborná porota ve složení: Roman Vašek (předseda), Marcela Benoniová, Ljubov Dančenko, Kateřina Franková Dedková, Jiří Horák, Ivanka Kubicová, Tereza Podařilová.

    FOTO archiv

    FOTO archiv

    Opera – ženy

    Iordanka Derilova

    Role: Renata
    Název opery: Ohnivý anděl
    Hudba: Sergej Prokofjev
    Libreto: skladatel podle stejnojmenného románu Valerije Brjusova
    Dirigent: Robert Jindra
    Režie: Jiří Nekvasil
    Premiéra: 26. 2. 2015
    Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

    Iordanka Derilova vytváří Renatu, vlastně sexuálně posedlou protagonistku opery, herecky v podstatě v realistických konturách. Hlavním prostředkem výstavby postavy je jí pěvecký projev, výrazně odstíněný dynamicky i barevně, vyjadřující dramatické proměny. Pěvkyně při tom využívá svých zkušeností z wagnerovských rolí.

    Marie Fajtová

    Role: Norma
    Název opery: Norma
    Hudba: Vincenzo Bellini
    Libreto: Felice Romani
    Dirigent: Enrico Dovico
    Režie: Tomo Sugao
    Premiéra: 2. 10. 2015
    Národní divadlo Praha

    Marie Fajtová zvládla strhujícím způsobem extrémní nároky dramatického koloraturního partu Normy, velekněžky i matky, ženy zmítané láskou i pomstychtivostí, schopné zabíjet své vlastní děti i odpouštět. Její Normě věříme – soucítíme s útrapami ztrápené duše a zároveň jsme ohromeni velkolepostí, s jakou tato vrchní kněžka vystupuje.

    Olga Jelínková

    Role: Slavík
    Název opery: Slavík
    Hudba: Igor Stravinskij
    Libreto: Igor Stravinskij a Stěpan Mitusov
    Dirigent: Jan Latham-Koenig
    Režie: Dominik Beneš
    Premiéra: 22. 10. 2015
    Národní divadlo Praha

    Sopranistka Olga Jelínková vytvořila titulní roli Stravinského Slavíka na vysoké interpretační úrovni, jak po intonační a pěvecké, tak i herecké stránce. Její zářivý hlas se lehce vznášel do vysokých poloh, nenásilně vykryl celý prostor hlediště, ve výrazu dokonale navodil pohádkově snivý obraz díla.

    Širší nominace:

    Ewa Biegas – role Tosca v inscenaci Tosca (Slezské divadlo Opava)
    Tereza Kavecká – role Adina v inscenaci Nápoj lásky (Slezské divadlo Opava)
    Kateřina Kněžíková – role Norina v inscenaci Don Pasquale (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
    Jana Kurucová – role Alžběta, anglická královna v inscenaci Marie Stuartovna (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
    Jitka Svobodová – role Rudá Marie / Božena Tlučhořová v inscenaci Rudá Marie (Národní divadlo Praha)

    Schválila odborná porota ve složení: Zbyněk Brabec (předseda), Jan Dehner, Magdaléna Hajóssyová, Helena Havlíková, Ivan Ruml, Tomáš Šimerda a Jan Štych.

    ///

    Opera – muži

    Gustáv Beláček

    Role: Baron Scarpia
    Název opery: Tosca
    Hudba: Giacomo Puccini
    Libreto: Giuseppe Giacosa a Luigi Illica
    Dirigent: Francesco Bottigliero
    Režie: Jana Andělová Pletichová
    Premiéra: 18. 10. 2015
    Slezské divadlo Opava

    Gustáv Beláček buduje charakter postavy postupně, využívá proměn barvy hlasu a variuje gestickou i pohybovou stránku. Jeho Scarpia není bídák od prvního momentu, ale ve svrchovaném a jistém výkonu roste postupně ke svému ďábelskému vrcholu.

    Jaroslav Březina

    Role: Laca Klemeň
    Název opery: Její pastorkyňa
    Hudba: Leoš Janáček
    Libreto: Leoš Janáček podle dramatu Gabriely Preissové
    Dirigent: Marko Ivanović
    Režie: Martin Glaser
    Premiéra: 2. 10. 2015
    Národní divadlo Brno

    Role Laci v brněnské inscenaci Její pastorkyně zastihla Jaroslava Březinu na vrcholu jeho uměleckých sil. Vložil do ní všechny své životní i jevištní zkušenosti a vytvořil přesně vyprofilovanou mužnou postavu venkovského mládence, který si uvědomuje, že lidský charakter je víc než vnější krása. Jeho výkon je suverénní po herecké i pěvecké stránce.

    Ondřej Koplík

    Role: Hrabě Almaviva
    Název opery: Lazebník sevillský
    Hudba: Gioacchino Rossini
    Libreto: Cesare Sterbini
    Dirigent: Miloslav Oswald
    Režie: Kristiana Belcredi
    Premiéra: 5. 6. 2015
    Moravské divadlo Olomouc

    Ondřej Koplík podal v roli Hraběte Almavivy výkon, jaký jsme dlouho v tomto oboru na českých jevištích neslyšeli. Skvěle zvládl náročné koloratury i okrajové tóny této mimořádně náročné role, přičemž – navzdory zjevné bezradnosti režie – postavu obdařil přirozeným herectvím a humorem.

    Širší nominace:

    Martin Bárta – role Ruprecht v inscenaci Ohnivý anděl (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
    Lukáš Bařák – role Figaro v inscenaci Figarova svatba (Jihočeské divadlo České Budějovice)
    Alexandr Beň – role Amonasro v inscenaci Aida (Jihočeské divadlo České Budějovice)
    Paolo Lardizzone – role Edgar v inscenaci Edgar (Divadlo J. K. Tyla Plzeň)
    Josef Moravec – role Skuratov v inscenaci Z mrtvého domu (Národní divadlo Praha)

    Schválila odborná porota ve složení: Zbyněk Brabec (předseda), Jan Dehner, Magdaléna Hajóssyová, Helena Havlíková, Ivan Ruml, Tomáš Šimerda a Jan Štych.

    Ceny Thálie. FOTO archiv

    Ceny Thálie. FOTO archiv

    Muzikál, opereta nebo jiný hudebnědramatický žánr – Ženy

    Karolina Gudasová

    Role: Wendla Bergmanová
    Název inscenace: Probuzení jara (Spring Awakening)
    Autoř hudby: Duncan Sheik
    Autor libreta a písňových textů: Steven Sater
    Překlad: Jiří Josek
    Hudební nastudování: Jiří Petrdlík
    Choreografie: Lukáš Vilt
    Režie: Roman Meluzín
    Datum premiéry: 31. 5. 2015
    Divadlo J. K. Tyla Plzeň

    Karolina Gudasová patří k nejtalentovanějším herečkám nastupující muzikálové generace. V emotivně silné inscenaci Probuzení jara, v muzikálu „s mladými a pro mladé“, hraje naivní Wendlu Bergmanovou s odzbrojující hereckou čistotou, zároveň však zcela brilantně, přesvědčivě a uvěřitelně.

    Hana Holišová

    Role: Sophie
    Název inscenace: Mamma Mia!
    Autoři hudby a písňových textů: Benny Andersson, Björn Ulvaeus
    Textová spolupráce: Stig Anderson
    Autor libreta: Catherine Johnson
    Překlad a české texty písní: Adam Novák
    Hudební nastudování: Dalibor Kapras
    Choreografie: Ivana Hannichová
    Režie: Antonín Procházka
    Premiéra: 12. 12. 2014
    Kongresové centrum Praha (produkce Dark Style Agency – Jiří Jurtin, Renata Štupáková a Peter Kovarčík)

    Hana Holišová se během několika let vypracovala mezi absolutní českou muzikálovou špičku. Trvale září nejen na jevištích Městského divadla v Brně, ale také na scéně pražského Kongresového centra v muzikálovém bestselleru Mamma Mia!. Její Sophie je živelná, energická a tanečně i pěvecky strhující.

    Martina Šnytová

    Role: Fanny Briceová
    Název inscenace: Funny Girl
    Autor hudby: Jule Styne
    Autor libreta: Isobel Lennart
    Autor písňových textů: Bob Merrill
    Překlad: Jiří Josek
    Hudební nastudování: Jakub Žídek
    Choreografie: Lucie Holánková
    Režie: Lumír Olšovský
    Premiéra: 4. 12. 2014
    Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

    Martina Šnytová patří k nejvýraznějším tvářím ostravského operetně-muzikálového souboru. Se stejnou lehkostí ztvárňuje subretní role v klasických operetách i psychologicky náročnější postavy v moderních muzikálech. Jako Fanny Briceová vystřídá řadu hereckých poloh s dechberoucí suverenitou.

    Širší nominace:

    Monika Absolonová – role María Eva Duarte de Perón v inscenaci Evita (Studio DVA divadlo Praha)
    Natálie Grossová – role Lili v inscenaci Let snů Lili (Městské divadlo Brno)
    Katarína Hasprová – role Norma Desmond v inscenaci Sunset Boulevard (Národní divadlo moravskoslezské Ostrava)
    Jana Musilová – role Matka v inscenaci Přízrak Londýna (Divadlo Hybernia Praha)
    Lenka Pavlovič – role Komtesa Stázi v inscenaci Čardášová princezna (Divadlo J. K. Tyla Plzeň)

    Schválila odborná porota ve složení: Zdeněk Barták (předseda), Jiří Horký, Eduard Krečmar, Ivan Misař, Jolana Nováková, Lumír Olšovský, Gustav Oplustil, Michael Prostějovský, Vítězslav Sladký a Ivan Zelenka.

    ///

    Muzikál, opereta nebo jiný hudebnědramatický žánr – Muži

    Tomáš David

    Role: Jánošík
    Název inscenace: Malované na skle
    Autor hudby: Katarzyna Gärtnerová
    Autor libreta a písňových textů: Ernest Bryll
    Překlad: Jaromír Nohavica
    Hudební nastudování: Josef Fojta
    Choreografie: Ladislava Košíková
    Režie: Hana Mikolášková
    Premiéra: 25. 4. 2015
    Městské divadlo Zlín

    S nelehkou postavou zbojníka Jánošíka v nejznámějším polském muzikálu Malované na skle se popral herec a ctitel „muziky v županu téměř jakémkoliv“ Tomáš David bez zbytečného patosu, avšak dostatečně mužně a heroicky. Lidového hrdinu ztvárňuje s lehkostí hereckou, pěveckou i pohybovou.

    Jan Kříž

    Role: Michal
    Název inscenace: Děti ráje
    Autoři hudby: František Janeček, Michal David, Zdeněk Barták, Vítězslav Hádl
    Autor libreta: Sagvan Tofi
    Autoři písňových textů: R. Bergman, F. Řebíček, E. Pergner, J. Machek a další
    Hudební aranžmá: Jaroslav Šimek
    Choreografie: Leona Qaša Kvasnicová
    Režie: Radek Balaš
    Premiéra: 11. 9. 2015
    Bobycentrum Brno (Carousel Production s. r. o.)

    Úspěšný herec, výtvarník a dnes už i režisér má na svém kontě plejádu charakterově odlišných muzikálových postav na jevištích v Praze, Plzni, Brně či Liberci. Všechny ztvárnil s mimořádnou poctivostí a profesionalitou. Nejinak je tomu i v případě postavy Michala, kterého opatřil hereckou elegancí a bezchybným zpěvem.

    Igor Orozovič

    Role: Jiří Traxler
    Název inscenace: V rytmu swingu buší srdce mé
    Autoři hudby: Jiří Traxler, Alfons Jindra, Jan Šíma, Jaroslav Ježek
    Autoři libreta: Martin Vačkář, Ondřej Havelka
    Autoři písňových textů: různí
    Hudební nastudování: Jakub Šafr
    Choreografie: Jana Hanušová, Janek Kabelka
    Režie: Ondřej Havelka
    Premiéra: 10. 9. 2015
    Národní divadlo Praha

    Pět sezon patřil Igor Orozovič k oporám NDM v Ostravě, kde hrál v mnoha činohrách i muzikálech. V kvalitních výkonech pokračuje i po svém přestupu do pražského Národního divadla. Nejnověji exceluje coby Jiří Traxler v inscenaci V rytmu swingu buší srdce mé – výborně hraje na klavír, zpívá, tančí a swinguje.

    Širší nominace:

    Lukáš Adam – role Henry v inscenaci Přízrak Londýna (Divadlo Hybernia Praha)
    Pavel Nečas – role Henry Higgins v inscenaci My Fair Lady (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)
    Peter Strenáčik – role Che v inscenaci Evita (Studio DVA divadlo Praha)
    Roman Tomeš – role Roger v inscenaci Miluj, žij a plať – Rent! (Divadlo Na Prádle Praha)
    Aleš Voráček – role Gustav von Pottenstein v inscenaci Země úsměvů (Jihočeské divadlo České Budějovice)

    Schválila odborná porota ve složení: Zdeněk Barták (předseda), Jiří Horký, Eduard Krečmar, Ivan Misař, Jolana Nováková, Lumír Olšovský, Gustav Oplustil, Michael Prostějovský, Vítězslav Sladký a Ivan Zelenka.

    ceny-thalie-1-logo

    /Převzato z portálu Herecké asociace Ceny Thálie/

    ///

    P. S. Laureáti 23. ročníku Cen Thálie budou vyhlášeni 26. března z jeviště Národního divadla v přímém přenosu České televize. Vedle výročních cen budou předány i Thálie za celoživotní mistrovství. Moderátorem večera bude opět Antonín Procházka.

    • Autor:
    • Publikováno: 3. února 2016

    Komentáře k článku: Ceny Thálie 2015 – nominace

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,