Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Ponec – divadlo pro tanec zahájilo v neděli 17. září podzimní sezonu inscenací Jany Vrány Black&White, která tematizuje rozdílnost i jednotu ženského a mužského principu. Navazuje tak na linii silných společenských témat, v jejímž duchu se nesl letošní ročník festivalu Tanec Praha.

Divadlo Ponec, Husitská 899/24A, 130 00 Praha 3. FOTO archiv DP

Podzimní sezona Ponce divákům nabídne další čtyři premiéry. Jsem zvědavá na scénickou verzi expresivního sóla Jany Vrány na zahájení 17. sezony a stejně tak budeme s napětím očekávat dva zcela odlišné projekty VerTeDance, výsledky spolupráce DOT504 s Antonem Lachkym a také po delší odmlce nový tvůrčí projekt Petra Tyce, říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka Divadla Ponec. Zároveň mě těší, že jsme propracovali nabídku pro děti a mladé diváky a rozšířili program o další nabídku veřejnosti, která si chce kouzlo současného tance prakticky zažít. Každá středa tak bude patřit tancechtivým divákům od seniorů přes děti různého věku po dospělé laiky i mírně pokročilé, doplňuje.

Inscenace Petra Tyce Tři jahody v řadě, která zpracovává téma lásky, bude mít premiéru 23. října. Fyzický dokument VerTeDance a Petry Tejnorové Pojďme na tanec!, který nabídne svébytné pojetí několika lekcí současného tance, se představí 30. října. Nový projekt souboru DOT504, jenž vznikl ve spolupráci se slovenským choreografem žijícím v Bruselu Antonem Lachkym, bude uveden 3. listopadu. Diváky pozve na noční dobrodružství jedné rodiny. Poslední premiérou letošního roku bude Void Veroniky Knytlové ze souboru VerTeDance, která se kriticky staví k nenaplněnosti vztahů ve společnosti zaměřené na výkon.

Od října se bude opět každou středu konat kroužek Dětského studia určený pro děti od 4 do 12 let, vedený profesionálními umělci Barborou Látalovou, Janem Bártou a Janou Látalovou, dále pohybově-hlasové dílny pro seniory pod vedením zkušených lektorek Ridiny Ahmed a Lenky Knihy Bartůňkové. Nově budou otevřeny tanečně-pohybové dílny pro dospělé, které sebudou konat pod taktovkou střídajících se choreografů a choreografek.

///

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Podzimní premiéry v Ponci – divadle pro tanec:

NE 17. 9. / 20:00 Jana Vrána & Prague Pride: Black&White

PO 23. 10. / 20:00 Petr Tyc: Tři jahody v řadě

PO 30. 10. / 20:00  Petra Tejnorová / VerTeDance: Pojďme na tanec!

PÁ 03. 11. / 20:00 DOT504 / Anton Lachky: Family’s Journey

Út 28. 11. / 20:00 Veronika Knytlová /  VerTeDance: Void

Ponec – divadlo pro tanec je otevřený prostor pro současný tanec a pohybové divadlo, jehož posláním je podporovat nezávislou taneční scénu a její přesahy k jiným žánrům. Na jeho scéně se pravidelně představují inscenace tuzemských i zahraničních souborů a umělců. Ročně se zde odehraje na 200 představení.

///

Jana Vrána. FOTO archi Jany Vrána

Jana Vrána  (tanečnice, choreografka, performerka) se narodila v Jihlavě, kde od svých 5 let působila v reprezentaci ČR v akrobatickém Rock´n ´Rollu. Poté absolvovala Konzervatoř Duncan Centre v Praze (současný tanec a tvorba). V rámci studia měla odbornou stáž na Institut delTeatre v Barceloně.

Ve svých uměleckých aktivitách se soustředí především na vlastní produkci, kde kombinuje tanec s novými médii a rozvíjí tak rozmanité možnosti moderního tanečního projevu. Dále pracuje jako taneční interpret, choreograf a model pro režiséry, fotografy, šperkaře, hudebníky, filmaře a designéry. Věnuje se také pedagogické činnosti. Aktuálně uvádí své autorské představení „Resolution“ v NoD. Spolupracuje s režisérem Davidem Radokem na opeře „Arsilda“. Podílí se na novocirkusovém projektu „Loser(s)“. Sólově vystupuje v Národním divadle v opeře „Z mrtvého domu“.

Další významné spolupráce jsou např.s:Fredrik Bond, Robert Wilson, Divadlo bratří Formanů,Vladimir 518, PioSquad, Lunchmeat, Designblok, CinemaRoyal, ShootingFashionStars a další.

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Tanečně-vizuální představení Jany Vrány Black&White vzniklo v koprodukci s multižánrovým festivalem Prague Pride a ukazuje nejen, že mužský a ženský princip dřímá v každém z nás, ale především, že zdánlivě protikladné síly tvoří přes svou odlišnost jeden celek. Klademe si za cíl popřít klamnou iluzi duality, vysvětluje Jana Vrána a dodává: Jsme si totiž jistí, že bílá i černá jsou dvě naprosto rovnocenné barvy, podstatné pro náš život.  Inscenace je tanečním sólem Jany Vrány, která se zde ukazuje v několika podobách. Autorem kostýmů a líčení je Renee Vidourková, hudbu složil na míru představení český DJ a producent hiphopové skupiny PSH Mike Trafik.

Kateřina Kavalírová, Ponec – Média a komunikace

///

Více na www.divadloponec.cz

  • Autor: DN
  • Publikováno: 19. září 2017

Komentáře k článku: Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,