Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Ponec – divadlo pro tanec zahájilo v neděli 17. září podzimní sezonu inscenací Jany Vrány Black&White, která tematizuje rozdílnost i jednotu ženského a mužského principu. Navazuje tak na linii silných společenských témat, v jejímž duchu se nesl letošní ročník festivalu Tanec Praha.

Divadlo Ponec, Husitská 899/24A, 130 00 Praha 3. FOTO archiv DP

Podzimní sezona Ponce divákům nabídne další čtyři premiéry. Jsem zvědavá na scénickou verzi expresivního sóla Jany Vrány na zahájení 17. sezony a stejně tak budeme s napětím očekávat dva zcela odlišné projekty VerTeDance, výsledky spolupráce DOT504 s Antonem Lachkym a také po delší odmlce nový tvůrčí projekt Petra Tyce, říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka Divadla Ponec. Zároveň mě těší, že jsme propracovali nabídku pro děti a mladé diváky a rozšířili program o další nabídku veřejnosti, která si chce kouzlo současného tance prakticky zažít. Každá středa tak bude patřit tancechtivým divákům od seniorů přes děti různého věku po dospělé laiky i mírně pokročilé, doplňuje.

Inscenace Petra Tyce Tři jahody v řadě, která zpracovává téma lásky, bude mít premiéru 23. října. Fyzický dokument VerTeDance a Petry Tejnorové Pojďme na tanec!, který nabídne svébytné pojetí několika lekcí současného tance, se představí 30. října. Nový projekt souboru DOT504, jenž vznikl ve spolupráci se slovenským choreografem žijícím v Bruselu Antonem Lachkym, bude uveden 3. listopadu. Diváky pozve na noční dobrodružství jedné rodiny. Poslední premiérou letošního roku bude Void Veroniky Knytlové ze souboru VerTeDance, která se kriticky staví k nenaplněnosti vztahů ve společnosti zaměřené na výkon.

Od října se bude opět každou středu konat kroužek Dětského studia určený pro děti od 4 do 12 let, vedený profesionálními umělci Barborou Látalovou, Janem Bártou a Janou Látalovou, dále pohybově-hlasové dílny pro seniory pod vedením zkušených lektorek Ridiny Ahmed a Lenky Knihy Bartůňkové. Nově budou otevřeny tanečně-pohybové dílny pro dospělé, které sebudou konat pod taktovkou střídajících se choreografů a choreografek.

///

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Podzimní premiéry v Ponci – divadle pro tanec:

NE 17. 9. / 20:00 Jana Vrána & Prague Pride: Black&White

PO 23. 10. / 20:00 Petr Tyc: Tři jahody v řadě

PO 30. 10. / 20:00  Petra Tejnorová / VerTeDance: Pojďme na tanec!

PÁ 03. 11. / 20:00 DOT504 / Anton Lachky: Family’s Journey

Út 28. 11. / 20:00 Veronika Knytlová /  VerTeDance: Void

Ponec – divadlo pro tanec je otevřený prostor pro současný tanec a pohybové divadlo, jehož posláním je podporovat nezávislou taneční scénu a její přesahy k jiným žánrům. Na jeho scéně se pravidelně představují inscenace tuzemských i zahraničních souborů a umělců. Ročně se zde odehraje na 200 představení.

///

Jana Vrána. FOTO archi Jany Vrána

Jana Vrána  (tanečnice, choreografka, performerka) se narodila v Jihlavě, kde od svých 5 let působila v reprezentaci ČR v akrobatickém Rock´n ´Rollu. Poté absolvovala Konzervatoř Duncan Centre v Praze (současný tanec a tvorba). V rámci studia měla odbornou stáž na Institut delTeatre v Barceloně.

Ve svých uměleckých aktivitách se soustředí především na vlastní produkci, kde kombinuje tanec s novými médii a rozvíjí tak rozmanité možnosti moderního tanečního projevu. Dále pracuje jako taneční interpret, choreograf a model pro režiséry, fotografy, šperkaře, hudebníky, filmaře a designéry. Věnuje se také pedagogické činnosti. Aktuálně uvádí své autorské představení „Resolution“ v NoD. Spolupracuje s režisérem Davidem Radokem na opeře „Arsilda“. Podílí se na novocirkusovém projektu „Loser(s)“. Sólově vystupuje v Národním divadle v opeře „Z mrtvého domu“.

Další významné spolupráce jsou např.s:Fredrik Bond, Robert Wilson, Divadlo bratří Formanů,Vladimir 518, PioSquad, Lunchmeat, Designblok, CinemaRoyal, ShootingFashionStars a další.

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Tanečně-vizuální představení Jany Vrány Black&White vzniklo v koprodukci s multižánrovým festivalem Prague Pride a ukazuje nejen, že mužský a ženský princip dřímá v každém z nás, ale především, že zdánlivě protikladné síly tvoří přes svou odlišnost jeden celek. Klademe si za cíl popřít klamnou iluzi duality, vysvětluje Jana Vrána a dodává: Jsme si totiž jistí, že bílá i černá jsou dvě naprosto rovnocenné barvy, podstatné pro náš život.  Inscenace je tanečním sólem Jany Vrány, která se zde ukazuje v několika podobách. Autorem kostýmů a líčení je Renee Vidourková, hudbu složil na míru představení český DJ a producent hiphopové skupiny PSH Mike Trafik.

Kateřina Kavalírová, Ponec – Média a komunikace

///

Více na www.divadloponec.cz

  • Autor: DN
  • Publikováno: 19. září 2017

Komentáře k článku: Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 17/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


17. 10.–30. 10. 2017

Číslo 17/2017 (17. 10.–30. 10. 2017)

Obsah čísla 17/2017

Slovo ...

Světec a čurák

Bloudíme labyrintem hrozeb a...

Komentář

Z Dialogu monolog

V polské Vratislavi začal 14. října...

Osobnost měsíce

Eva Salzmannová

Herečka Eva Salzmannová oslavila v...

Dotazník

David Doubek alias Ventolin

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Opera a (česká) televize

Hlavní cenu letošního Mezinárodního...

Fejeton

Co je dnes alternativa – ...

Alternativa byla hudební festival, na...

Kronika

Jednou větou

Pěvec Štefan Margita převzal 19....

Kritika

Šneka, či lanýže?

Po projektu Tři gentlemani, který...

Mládeži tentokrát...

Již počtvrté v olomouckém Divadle...

Česká manželka...

Když jsem před deseti lety sledovala...

O černé labuti z karavanu

Hra U Kočičí bažiny Mariny Carrové,...

A tak to jde stále dál

Nové opery určené pro běžný...

Octomilky, kvasinky a lidé

Je to pořád to samý, octomilka,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 17/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Příští vlna s dost...

Tématem letošního ročníku festivalu...

Nejen v podzemí vlny bijí do...

Pražská část 24. ročníku festivalu...

Rozhovor

Ondřej Koplík: Mě to...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Věra Ptáčková: Teď už...

Rozhovor s kunsthistoričkou

Kontext

Odvaha v dějinných...

Úvahy filmové

Bývá dáno, co je psáno?...

Poprvé před čtyřmi lety hrála...

Burza

Bojuj za mě ze všech sil,...

Herecká asociace informuje

Podoby – Řeči pohřební,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

UFFO Společenské centrum...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

O všem a o ničem aneb Kam...

Mezinárodní festival Divadelná Nitra...

Jak překročit hranice –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Moje milá Květo

Promiň mi to oslovení, říkali jsme...

Zemřeli

Zuzana Růžičková (14. 1. 1927 Plzeň...

Výročí

Výročí 15.−30. října

Nováková Jitka, herečka (16. 10....

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VII)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Vraždu bych spáchal velmi...

Pohled na opulentní, téměř...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tanečnice

Muzeum loutkářských kultur v Chrudimi...

Pan Papírek (IV)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 17/2017



Obsah,