Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Ponec – divadlo pro tanec zahájilo v neděli 17. září podzimní sezonu inscenací Jany Vrány Black&White, která tematizuje rozdílnost i jednotu ženského a mužského principu. Navazuje tak na linii silných společenských témat, v jejímž duchu se nesl letošní ročník festivalu Tanec Praha.

Divadlo Ponec, Husitská 899/24A, 130 00 Praha 3. FOTO archiv DP

Podzimní sezona Ponce divákům nabídne další čtyři premiéry. Jsem zvědavá na scénickou verzi expresivního sóla Jany Vrány na zahájení 17. sezony a stejně tak budeme s napětím očekávat dva zcela odlišné projekty VerTeDance, výsledky spolupráce DOT504 s Antonem Lachkym a také po delší odmlce nový tvůrčí projekt Petra Tyce, říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka Divadla Ponec. Zároveň mě těší, že jsme propracovali nabídku pro děti a mladé diváky a rozšířili program o další nabídku veřejnosti, která si chce kouzlo současného tance prakticky zažít. Každá středa tak bude patřit tancechtivým divákům od seniorů přes děti různého věku po dospělé laiky i mírně pokročilé, doplňuje.

Inscenace Petra Tyce Tři jahody v řadě, která zpracovává téma lásky, bude mít premiéru 23. října. Fyzický dokument VerTeDance a Petry Tejnorové Pojďme na tanec!, který nabídne svébytné pojetí několika lekcí současného tance, se představí 30. října. Nový projekt souboru DOT504, jenž vznikl ve spolupráci se slovenským choreografem žijícím v Bruselu Antonem Lachkym, bude uveden 3. listopadu. Diváky pozve na noční dobrodružství jedné rodiny. Poslední premiérou letošního roku bude Void Veroniky Knytlové ze souboru VerTeDance, která se kriticky staví k nenaplněnosti vztahů ve společnosti zaměřené na výkon.

Od října se bude opět každou středu konat kroužek Dětského studia určený pro děti od 4 do 12 let, vedený profesionálními umělci Barborou Látalovou, Janem Bártou a Janou Látalovou, dále pohybově-hlasové dílny pro seniory pod vedením zkušených lektorek Ridiny Ahmed a Lenky Knihy Bartůňkové. Nově budou otevřeny tanečně-pohybové dílny pro dospělé, které sebudou konat pod taktovkou střídajících se choreografů a choreografek.

///

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Podzimní premiéry v Ponci – divadle pro tanec:

NE 17. 9. / 20:00 Jana Vrána & Prague Pride: Black&White

PO 23. 10. / 20:00 Petr Tyc: Tři jahody v řadě

PO 30. 10. / 20:00  Petra Tejnorová / VerTeDance: Pojďme na tanec!

PÁ 03. 11. / 20:00 DOT504 / Anton Lachky: Family’s Journey

Út 28. 11. / 20:00 Veronika Knytlová /  VerTeDance: Void

Ponec – divadlo pro tanec je otevřený prostor pro současný tanec a pohybové divadlo, jehož posláním je podporovat nezávislou taneční scénu a její přesahy k jiným žánrům. Na jeho scéně se pravidelně představují inscenace tuzemských i zahraničních souborů a umělců. Ročně se zde odehraje na 200 představení.

///

Jana Vrána. FOTO archi Jany Vrána

Jana Vrána  (tanečnice, choreografka, performerka) se narodila v Jihlavě, kde od svých 5 let působila v reprezentaci ČR v akrobatickém Rock´n ´Rollu. Poté absolvovala Konzervatoř Duncan Centre v Praze (současný tanec a tvorba). V rámci studia měla odbornou stáž na Institut delTeatre v Barceloně.

Ve svých uměleckých aktivitách se soustředí především na vlastní produkci, kde kombinuje tanec s novými médii a rozvíjí tak rozmanité možnosti moderního tanečního projevu. Dále pracuje jako taneční interpret, choreograf a model pro režiséry, fotografy, šperkaře, hudebníky, filmaře a designéry. Věnuje se také pedagogické činnosti. Aktuálně uvádí své autorské představení „Resolution“ v NoD. Spolupracuje s režisérem Davidem Radokem na opeře „Arsilda“. Podílí se na novocirkusovém projektu „Loser(s)“. Sólově vystupuje v Národním divadle v opeře „Z mrtvého domu“.

Další významné spolupráce jsou např.s:Fredrik Bond, Robert Wilson, Divadlo bratří Formanů,Vladimir 518, PioSquad, Lunchmeat, Designblok, CinemaRoyal, ShootingFashionStars a další.

Jana Vrána & Prague Pride: Black&White. FOTO VOJTĚCH BRTNICKÝ

Tanečně-vizuální představení Jany Vrány Black&White vzniklo v koprodukci s multižánrovým festivalem Prague Pride a ukazuje nejen, že mužský a ženský princip dřímá v každém z nás, ale především, že zdánlivě protikladné síly tvoří přes svou odlišnost jeden celek. Klademe si za cíl popřít klamnou iluzi duality, vysvětluje Jana Vrána a dodává: Jsme si totiž jistí, že bílá i černá jsou dvě naprosto rovnocenné barvy, podstatné pro náš život.  Inscenace je tanečním sólem Jany Vrány, která se zde ukazuje v několika podobách. Autorem kostýmů a líčení je Renee Vidourková, hudbu složil na míru představení český DJ a producent hiphopové skupiny PSH Mike Trafik.

Kateřina Kavalírová, Ponec – Média a komunikace

///

Více na www.divadloponec.cz

  • Autor: DN
  • Publikováno: 19. září 2017

Komentáře k článku: Divadlo Ponec zahájilo podzimní sezonu

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 20/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


28. 11.–11. 12. 2017

Číslo 20/2017 (28. 11.–11. 12. 2017)

Obsah čísla 20/2017

Slovo ...

Senioři jsou top!

Napsat úvodník pro Divadelní noviny...

Sukces měsíce

Husa na provázku – Dobru,...

Husa na provázku – Dokumentární...

Dotazník

Bohdana Pavlíková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Katalog uměleckých prací

Nový Katalog prací začne platit od 1....

Fejeton

Když hrají PH pro PP

Když hrají perfektní herci pro...

Názor

Operou obchází strašidlo

Strašidlo režisérismu. Píše Rudolf...

Glosa

Pamětní Rusalka v Národním

Večerní představení Dvořákovy...

Anketa

Video: Ceny Divadelních novin...

Podívejte se na celý záznam z...

Ceny DN 2016/2017: Ve znamení...

Divadelní noviny udělily včera ve...

Kronika

Jednou větou

Tým učitelů Jazykového gymnázia...

Kritika

Slepý výstřel

Divadlo LETÍ představilo v české...

Podnikatelka na dně

Před pár lety Petr Zelenka napsal hru...

Nejde o život, ale o...

Národní divadlo představilo na...

Břit bez ostří

Inscenace Tajný deník Adriana Molea ve...

Ministerstvo máklých kroků

Přední pražská skupina současného...

Tváří v tvář teroru

Terorista unese dopravní letadlo se 164...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 20/2017...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Opera 2017 – hudební...

Letošní 13. ročník festivalu...

Rozhovor

Rostislav Novák ml.: Chci v...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Katharina Schmitt: Přízraky...

Rozhovor s libretistkou a režisérkou...

Kauza

Kontext

Kulturní populismus Hradu

ÚVAHY VÝTVARNÉ

Sněhulák, čtverec a...

Ve filmovém přepisu románové krimi...

Moderní operní režie jako...

Hlavní sdělení této knihy je...

Burza

OPERA 2017 – ceny Libušky

Cena kritiků za nejlepší inscenaci...

Nominace na Ceny Thálie v...

Herecká asociace informuje

Podoby – Návrat

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

Londýnské doteky

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vilmos Vajdai: Útlak divadlu...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Karin Dor (22. 2. 1938 Wiesbaden,...

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967)...

Paměti, záznamy, deníky

Divadlo v kostce

Myslíte si, že lze za jeden den a...

Knihovnička

Došlo do redakce

Iva Němcová: Osobnosti české...

Obrazem

Fagi a divadlo

Iva Němcová

V Galerii Českých center v Rytířské...

Pan Papírek… (VI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 20/2017



Obsah,