Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Petr Hašek

Režisér, zakladatel a umělecký vedoucí souboru Geisslers Hofcomoedianten, jenž nyní sídlí ve Vile Štvanice. Od roku 2014 je také uměleckým šéfem Malého divadla Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

Petr Hašek

První divadelní zážitek

MŠ – Plně iluzivní loutkové divadlo (titul si již nepamatuju) se zvukovým záznamem z pásku ve sklepě náchodské hospody Slávie.

ZŠ – CD 94 – Cesta kolem světa.

SŠ – Besídka divadla Sklep a Léblův Racek.

VŠ – Ze života obludného hmyzu v Klicperově divadle v Hradci Králové a pak několikrát Léblův Strýček Váňa na Zábradlí.

Divadelní sen

Plním si jeden za druhým… Vlastní soubor, vlastní divadlo, vlastní festival… Divadlo mi totiž umožňuje realizovat mé sny, a proto ho dělám.

Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout

Hlavní role v inscenaci náchodského studentského divadla DRED Kolik životů má kočka v režii Ondřeje Pumra.

Doba, ve které byste chtěl žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat

V mém případě asi velmi nečekaná odpověď – baroko.

Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči (o čem byste s ní chtěl mluvit?), případně s ní spolupracoval (na čem?)

Moc rád bych se sešel s Benjaminem Brittenem, Milanem Kunderou, Magdalenou Koženou a Petrem Léblem a zeptal se jich, zda by společně nechtěli vytvořit operu, a já bych se díval.

Inscenace/projekt, který byste rád viděl podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěl

Těch je!

Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedal do antikvariátu

Mám toho rozečteného na polici za postelí opravdu hodně a na některých už je pěkný nános dalších knih, takže už jsem zapomněl, že jsem je začal číst, ale tento týden jsem si například rozečetl knihu Jeana-Clauda Carrièra Vyprávět příběh, velmi zajímavou monografii Slavnosti, ceremonie a ri­tuá­ly v pozdním středověku, Vita Caroli Karla IV., osobní vzpomínky českobudějovického archiváře Františka Rady na první desetiletí republiky s názvem Když se psalo T. G. M. a eseje Milana Kundery Zahradou těch, které mám rád a do antikvariátu bych asi nikdy zpět nedal Kalistovo České baroko (i když ho mám nakonec dvakrát), protože jsem ho právě hrozně dlouho po různých antikvariátech sháněl.

Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochoten se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete

Daldryho Hodiny mě vždycky dostanou a nikdy už nechci vidět Trierova Antikrista.

Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte

Hudbu poslouchám téměř všechnu a pořád a vybírám dle nálady – nejčastěji však filmovou a klasiku.

Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěl mít či máte v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě

Můj pražský pokoj je plný grafik mého nejoblíbenějšího výtvarníka Aleše Pospíšila a možná mi zde jenom chybí Zahrada pozemských rozkoší Hieronyma Bosche a bylo by to dokonalé.

Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru

Espreso.

Květina, kterou byste nejraději dostal po premiéře

Stačí mi upřímný potlesk.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu?

Dirigentem, mezzosopranistkou nebo hajným.

Divadelní postava, kterou byste chtěl být v reálném životě

Emilia Marty.

Chtěl byste umřít na jevišti (v divadle)?

Rozhodně ne.

Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik

Oblíbený je každý, kdo se přijde podívat a má názor, a neoblíbený, kdo se nepřijde podívat a má názor.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. února 2015

Komentáře k článku: Petr Hašek

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 16/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


3. 10.–16. 10. 2017

Číslo 16/2017 (3. 10.–16. 10. 2017)

Obsah čísla 16/2017

Slovo ...

Divadlo, které si nerozumí

Mám dojem, že účastníci...

Sukces měsíce

Národní divadlo...

SUKCES MEZINÁRODNÍHO FESTIVALU DIVADLO

Dotazník

VerRich

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Seminář o umělecké kritice

Do Centra současného umění DOX...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Vlastivědné muzeum v Olomouci...

Kritika

Nedává, nebere

Poslední premiérou loňské sezony...

Každý musí sestoupit do...

Hrát na konci léta v krásném...

Vykřičíme všechnu bídu

Součástí pracovních oslav deseti let...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 16/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní smrti aneb Festival...

Podle mého si „přední příčky“...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Rozhovor

René Levínský: Píšu,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Barankiewicz:...

Rozhovor s novým uměleckým šéfem...

Kontext

O divadelním létě (nejen) v...

Zdá se, že vypravit se do divadla...

Burza

Joan Brehms se vrací domů

Národní muzeum informuje

Nominace na Cenu Thálie

Herecká asociace informuje

Podoby – Květáci

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo Radost Brno

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Aurora Lubos: Čekám, až mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Radu Afrim: Stačí tři zvuky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Ještě k Národnímu divadlu

ohlasy: Ad DN 15/2017, str. 2

Zemřeli

Zemřeli

Arnošt Svoboda (6. 2. 1941 Třebíč...

Jan Tříska bohužel...

Nemohu stále uvěřit, že nepřijde....

Výročí

Výročí 1.−15. října

Černý Ondřej, ředitel, kritik a...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VI)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Jan Tříska

Ve Stříbrné ulici na Starém Městě...

Pan Papírek… ( III )

Příloha

Poděkování

Mezinárodní divadelní festival PALM...

Palm Off Fest 2017 – program

20. října v 19 hodin Zahájení...

Visegrád by chyběl stejně...

V posledních měsících jsou stále...

O střední Evropě

Střední Evropa existuje a my v ní,...

Nová pravice ve střední...

Rodí se nová střední Evropa a jeden...

Lze zachránit střední...

Střední Evropa, o které kdysi psal...

Lze žít a hrát divadlo...

Druhý ročník setkání divadel...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 16/2017



Obsah,