Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Petr Hašek

Režisér, zakladatel a umělecký vedoucí souboru Geisslers Hofcomoedianten, jenž nyní sídlí ve Vile Štvanice. Od roku 2014 je také uměleckým šéfem Malého divadla Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

Petr Hašek

První divadelní zážitek

MŠ – Plně iluzivní loutkové divadlo (titul si již nepamatuju) se zvukovým záznamem z pásku ve sklepě náchodské hospody Slávie.

ZŠ – CD 94 – Cesta kolem světa.

SŠ – Besídka divadla Sklep a Léblův Racek.

VŠ – Ze života obludného hmyzu v Klicperově divadle v Hradci Králové a pak několikrát Léblův Strýček Váňa na Zábradlí.

Divadelní sen

Plním si jeden za druhým… Vlastní soubor, vlastní divadlo, vlastní festival… Divadlo mi totiž umožňuje realizovat mé sny, a proto ho dělám.

Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout

Hlavní role v inscenaci náchodského studentského divadla DRED Kolik životů má kočka v režii Ondřeje Pumra.

Doba, ve které byste chtěl žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat

V mém případě asi velmi nečekaná odpověď – baroko.

Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči (o čem byste s ní chtěl mluvit?), případně s ní spolupracoval (na čem?)

Moc rád bych se sešel s Benjaminem Brittenem, Milanem Kunderou, Magdalenou Koženou a Petrem Léblem a zeptal se jich, zda by společně nechtěli vytvořit operu, a já bych se díval.

Inscenace/projekt, který byste rád viděl podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěl

Těch je!

Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedal do antikvariátu

Mám toho rozečteného na polici za postelí opravdu hodně a na některých už je pěkný nános dalších knih, takže už jsem zapomněl, že jsem je začal číst, ale tento týden jsem si například rozečetl knihu Jeana-Clauda Carrièra Vyprávět příběh, velmi zajímavou monografii Slavnosti, ceremonie a ri­tuá­ly v pozdním středověku, Vita Caroli Karla IV., osobní vzpomínky českobudějovického archiváře Františka Rady na první desetiletí republiky s názvem Když se psalo T. G. M. a eseje Milana Kundery Zahradou těch, které mám rád a do antikvariátu bych asi nikdy zpět nedal Kalistovo České baroko (i když ho mám nakonec dvakrát), protože jsem ho právě hrozně dlouho po různých antikvariátech sháněl.

Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochoten se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete

Daldryho Hodiny mě vždycky dostanou a nikdy už nechci vidět Trierova Antikrista.

Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte

Hudbu poslouchám téměř všechnu a pořád a vybírám dle nálady – nejčastěji však filmovou a klasiku.

Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěl mít či máte v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě

Můj pražský pokoj je plný grafik mého nejoblíbenějšího výtvarníka Aleše Pospíšila a možná mi zde jenom chybí Zahrada pozemských rozkoší Hieronyma Bosche a bylo by to dokonalé.

Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru

Espreso.

Květina, kterou byste nejraději dostal po premiéře

Stačí mi upřímný potlesk.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu?

Dirigentem, mezzosopranistkou nebo hajným.

Divadelní postava, kterou byste chtěl být v reálném životě

Emilia Marty.

Chtěl byste umřít na jevišti (v divadle)?

Rozhodně ne.

Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik

Oblíbený je každý, kdo se přijde podívat a má názor, a neoblíbený, kdo se nepřijde podívat a má názor.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. února, 2015

Komentáře k článku: Petr Hašek

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 11/2016

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


24. 5.-6. 6. 2016

Číslo 11/2016 (24. 5.-6. 6. 2016)

Obsah čísla 11/2016

Sloupek

Shakespeare 2016

Kolem třiadvacátého dubna jsem...

Sukces měsíce

Bohuslav Martinů: Epos o...

Režie Jiří Heřman, Národní divadlo...

Dotazník

Honza Malík

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Přátelství, to je někdy...

Kde se vzal, tu se vzal, vznikl v...

Fejeton

Nežli žít na kolenou, to...

Tdtdtdtrrr! Špička jazyka za...

Glosa

O symbolech

Konec druhé světové války slaví...

Kronika

Jednou větou

Národní divadlo získalo zpět...

Kritika

Maškaráda v kostce

Maškaráda Michaila Jurjeviče...

Toyen a Woolfová na...

Nanohach končí! Týden před Vánoci...

Spor Shylocka s korektností

Monodrama u nás nepříliš známého...

Záměny pohlaví, moudrost i...

Inscenace oblíbené Shakespearovy...

Karel IV. byl sympaťák

K oslavám sedmistého výročí...

Dokonalost ne vždy dokonalá

Brněnská tvůrčí skupina DOK.TRIN si...

Kouzla pro rodiče s dětmi

Nový šéf opery Jihočeského divadla...

Nechat díl práce na...

Elementárně syrový dramatický...

Étos kusu tkví v osudech...

Inscenace Otvírání studánek Alfréda...

Co je vlastně étos tohoto...

Otvírání studánek Alfréda Radoka...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 11/2016...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Marie Štípková: Díky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miloš Horanský: Buďte...

Rozhovor s režisérem

Honza Malík: Rozchod...

Rozhovor s tanečníkem a choreografem

Kontext

EFB a jeho cesty za operou

E. F. Burian (1904–1959) byl génius...

Když nám je spolu tak...

Úvahy filmové

Duše okouzlená…...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Fagi a divadlo

Podoby – Varování

Kdyby se všechna varování naplnila,...

Studentská Thálie 2016...

Herecká asociace informuje

Místo činu: Komedie

Eutanazie je v našich zeměpisných...

Levínský píše Uhdemu

Dnes se Ti trochu zdráhám psát,...

S nevysloveným nelze...

Ve čtvrtek 31. března vystoupil ve...

Došlo do redakce

Jan Steklík: Grafické partitury CD,...

Zahraničí

Mistři pěvci pařížští

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Karol Machata (13. 1. 1928 Malacky,...

Výročí

Výročí 1.−15. června

Vaštová Věra, sólistka operety (1....

Paměti, záznamy, deníky

Jak potkat „tvořivé...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 11/2016



Obsah,