Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Petr Hašek

Režisér, zakladatel a umělecký vedoucí souboru Geisslers Hofcomoedianten, jenž nyní sídlí ve Vile Štvanice. Od roku 2014 je také uměleckým šéfem Malého divadla Jihočeského divadla v Českých Budějovicích.

Petr Hašek

První divadelní zážitek

MŠ – Plně iluzivní loutkové divadlo (titul si již nepamatuju) se zvukovým záznamem z pásku ve sklepě náchodské hospody Slávie.

ZŠ – CD 94 – Cesta kolem světa.

SŠ – Besídka divadla Sklep a Léblův Racek.

VŠ – Ze života obludného hmyzu v Klicperově divadle v Hradci Králové a pak několikrát Léblův Strýček Váňa na Zábradlí.

Divadelní sen

Plním si jeden za druhým… Vlastní soubor, vlastní divadlo, vlastní festival… Divadlo mi totiž umožňuje realizovat mé sny, a proto ho dělám.

Divadelní zkušenost (role), na kterou nemůžete zapomenout

Hlavní role v inscenaci náchodského studentského divadla DRED Kolik životů má kočka v režii Ondřeje Pumra.

Doba, ve které byste chtěl žít a věnovat se divadlu, případně je sledovat

V mém případě asi velmi nečekaná odpověď – baroko.

Osobnost divadelní historie nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči (o čem byste s ní chtěl mluvit?), případně s ní spolupracoval (na čem?)

Moc rád bych se sešel s Benjaminem Brittenem, Milanem Kunderou, Magdalenou Koženou a Petrem Léblem a zeptal se jich, zda by společně nechtěli vytvořit operu, a já bych se díval.

Inscenace/projekt, který byste rád viděl podruhé (víckrát), a inscenace/projekt, který byste víckrát vidět nechtěl

Těch je!

Kniha, kterou máte na nočním stolku, a kniha, kterou byste nikdy nedal do antikvariátu

Mám toho rozečteného na polici za postelí opravdu hodně a na některých už je pěkný nános dalších knih, takže už jsem zapomněl, že jsem je začal číst, ale tento týden jsem si například rozečetl knihu Jeana-Clauda Carrièra Vyprávět příběh, velmi zajímavou monografii Slavnosti, ceremonie a ri­tuá­ly v pozdním středověku, Vita Caroli Karla IV., osobní vzpomínky českobudějovického archiváře Františka Rady na první desetiletí republiky s názvem Když se psalo T. G. M. a eseje Milana Kundery Zahradou těch, které mám rád a do antikvariátu bych asi nikdy zpět nedal Kalistovo České baroko (i když ho mám nakonec dvakrát), protože jsem ho právě hrozně dlouho po různých antikvariátech sháněl.

Film nebo televizní pořad, na který jste kdykoli ochoten se dívat, a film, případně televizní pořad, který už podruhé vidět nechcete

Daldryho Hodiny mě vždycky dostanou a nikdy už nechci vidět Trierova Antikrista.

Hudba, kterou posloucháte – doma, v autě, na koncertě…, a hudba, kterou zásadně neposloucháte

Hudbu poslouchám téměř všechnu a pořád a vybírám dle nálady – nejčastěji však filmovou a klasiku.

Obraz/fotografie/plakát, který byste chtěl mít či máte v obýváku, v ložnici, v kuchyni a (případně) na záchodě

Můj pražský pokoj je plný grafik mého nejoblíbenějšího výtvarníka Aleše Pospíšila a možná mi zde jenom chybí Zahrada pozemských rozkoší Hieronyma Bosche a bylo by to dokonalé.

Nápoj, který si nejraději dáváte v divadelním baru

Espreso.

Květina, kterou byste nejraději dostal po premiéře

Stačí mi upřímný potlesk.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu?

Dirigentem, mezzosopranistkou nebo hajným.

Divadelní postava, kterou byste chtěl být v reálném životě

Emilia Marty.

Chtěl byste umřít na jevišti (v divadle)?

Rozhodně ne.

Plus: Oblíbený/neoblíbený divadelní kritik

Oblíbený je každý, kdo se přijde podívat a má názor, a neoblíbený, kdo se nepřijde podívat a má názor.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. února 2015

Komentáře k článku: Petr Hašek

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 20/2016

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


29. 11.-12. 12. 2016

Číslo 20/2016 (29. 11.-12. 12. 2016)

Obsah čísla 20/2016

Sukces měsíce

Herman Broch, Ivan Buraj: ...

Trilogie rakouského modernisty Hermanna...

Dotazník

Lukáš Melník

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Koťátko přišel, viděl a...

Příběh „krachujícího“ Divadla...

Glosa

Hovory o hranicích

Probíhá Pražský divadelní festival...

Kronika

Jednou větou

Ministerstvo kultury oznámilo, že by...

Kritika

Prodloužená ruka...

První premiérou Jihočeského divadla...

Příliš racionální...

Král Lear v Mladé Boleslavi...

Elegantní bulvár

Martin Čičvák, režisér a kmenový...

Těžká příležitost pro...

Odvážný je úmysl režiséra a šéfa...

Eklekticky zakletý vrch

Národní divadlo Brno uvedlo scénickou...

Levínského dramatické...

Běžný počítačový pokyn „Press...

Ovčáčkova hradní slavnost

To je lež jako věž, nebyla to vička...

Alžbětinec Pavel Kohout

Únorový puč 1948 je dodnes českým...

Apollinský choreograf Petr...

Brněnské Národní divadlo uvedlo v...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 20/2016...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Rozhovor

Pavlína Kafková: K roli...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miroslav Bambušek: Pálí mě...

Dramatik a režisér Miroslav Bambušek...

Burešová/Otčenášek:...

Rozhovor s uměleckým vedením Divadla...

Kontext

„České“ a...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Sláva a bída seriálů

Stručný obsah příspěvku zde není...

Těšínská jablůňka

Festival divadel Moravy a Slezska se v...

Loutky v hlubinách moře i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Nenechme kulturu umírat!

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak dál (k...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Moving Station / Hemžící se...

Místa pro „nová“ divadla

Došlo do redakce

Helena Albertová, Markéta...

Zahraničí

Nikolaj Chalezin: Politické...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filmy o německých traumatech

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Leonard Cohen (21. 9. 1934 Montreal,...

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Daňhelová Milada, tanečnice (3. 12....

Paměti, záznamy, deníky

Příběhy ze zámečku se...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Komiks 20/2016

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 20/2016



Obsah,