Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Filip Huml Král

(1976) Vyrostl v Mělníku. Vystudoval KALD DAMU Praha, obor herectví u prof. Josefa Krofty. Od roku 2003 je v angažmá v Divadle DRAK v Hradci Králové. Mimo to je frontmanem, zpěvákem a dudákem česko-skotské rockové kapely Navostro, zakladatelem a vedoucím oddílu brazilského bojového umění capoeira v Hradci Králové a šéfem a režisérem studentského divadla při divadle DRAK nazvaným Q10. Právě s ním a s několika členy oddílu capoeiry připravil 25. března pod názvem R+J premiéru pozoruhodné úpravy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie, již v rytmu capoeiry a prvky nového cirkusu přesunul do slumů Brazílie. Inscenace byla nominována na letošní ročník Šrámkova Písku a v létě by měla hostovat na festivalech nezávislého umění.

Co vás přivedlo k divadlu

Vůně a atmosféra divadla jakožto budovy a energie kolem lidí od divadla. Jako malý kluk jsem tajně prolézal divadlo v Mělníku od půdy až po sklep, když rodiče (tanečníci) zkoušeli.

Největší umělecký zážitek

Představení pražského souboru Frei Körper Kultur, jež se jmenovalo Wir tanzen konzentriert!. Absolutní fyzické divadlo, kde mi běhal mráz po zádech.

Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

Kenneth Branagh. Bavili bychom se o Shakespearovi.

Námět/text, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

Právě jsem si splnil sen do třetice zpracovat a zrežírovat Shakespeara (Mnoho povyku pro nic, Večer tříkrálový, Romeo a Julie). Další náměty si zatím nechám pro sebe.

Divadlo, výtvarné umění, literatura, film, hudba, které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

Mám rád pohybové a taneční divadlo, obrazy Fridy Kahlo, knihy Petera Maye, Vojtěcha Alberta Friče, Richarda Brautigana, Toma Robbinse, filmy Petera Greenawaye, hudbu Williama F. Doehringa a Sigur Rós. Vyhýbám se nudě v čemkoli.

Historická či současná osobnost/di- vadelní postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

Blízcí mi jsou Dlouhý, Široký a Bystrozraký, kteří díky svému handicapu dokážou velké věci. Vzdálený je mi nejvíce Rákosníček. Dlouho jsem ho neviděl…

Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

Můj pes Elgol, protože se mnou, mimo jiné, byl, když mi bylo nejhůř. Kaktus, protože jeho krása může být nebezpečná. Oblázek – skvěle rozeznívá strunu na hudebním nástroji berimbau. Saturn, protože nosí klobouk. Miluju klobouky.

Etické či jiné hranice, za které byste jako tvůrce nešel

Nevím. Záleží na konkrétní situaci.

Umělecký sen

Právě se mi splnil: představení R+J, kde jsem spojil své dlouholeté lásky, brazilské bojové umění capoeira, prvky nového cirkusu a Shakespeara. Připravoval jsem jej hodně dlouho.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu

Nejspíš etnologem nebo učitelem. Ale nejraději bych byl Skotem. Nebo psem.

Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

Ano, zajímá, pokud je to kritika, která vychází ze znalostí a souvislostí, a ne jen „popis viděného“.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 18. dubna 2017

Komentáře k článku: Filip Huml Král

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 8/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


18. 4.–1. 5. 2017

Číslo 8/2017 (18. 4.–1. 5. 2017)

Obsah čísla 8/2017

Slovo ...

Běloruské divadlo ve...

Vždycky mě fascinuje, když se...

Sukces měsíce

Sousoší J. V. Stalina opět...

Letenské sousoší k poctě J. V....

Dotazník

Filip Huml Král

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

O koprodukcích v opeře

V zásadě lze rozlišit dva typy...

Fejeton

Hejt od dědka

Sere mě, že mi mladý hezký holky...

Názor

O čem (ne)vypověděla ...

Program festivalu zahrnoval tři sóla,...

Kronika

Jednou větou

V sobotu 25. března se v Jihočeském...

Kritika

Havlův odkaz vlámským...

Když se světoznámý vlámský...

Zamiloval se v Ostravě

Ostravské Národní divadlo...

Ti hoši docela zlobí, ale ne...

A skutečně: v Synáčcích jsme hozeni...

Dvě sestry

Nuselská Fidlovačka se od počátku...

Zatím spíš dobrý nápad

Je, myslím, sehrát se všemi soubory...

Hvězdný prach jsi a v...

Choreograf Michal Záhora, estét s...

Španělské rytmy obrazy...

Inscenace Krvavá svatba dua SKUTR a...

Mezi pobřežími plují naše...

Operu Láska na dálku lze považovat za...

Život jako bezvýznamná hra

Divadlo na Vinohradech slaví...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 8/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní mládí v Brně

Ani letošnímu festivalu divadelních...

Rozhovor

Milan Kňažko: Některé...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miroslav Bambušek: Není...

Rozhovor o Pustině, divadle a filmu

Kontext

Krajiny zjizvených duší

Stručný obsah příspěvku zde není...

Pérák mezi námi

Je pozdní říjnový večer roku 1837....

Burza

Poděbradské dny poezie po...

Herecká asociace informuje

Podoby

Stručný obsah příspěvku zde není...

Městské divadlo Mladá...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Sergej Fedotov: Navazujeme...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Mezi sněním, politikou a...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Věra Špinarová (22. 12. 1951...

Výročí

Výročí 1.−15. května

Barušová Marie, herečka (1. 5. 1932)...

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Jára Cimrman dobývá...

Járy Cimrmana se poprvé vydal dobýt...

Fagi a divadlo

Expert – manželská etuda

Příloha

Divadelní svět Brno 2017

Program Divadelní svět Brno 2017...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 8/2017



Obsah,