Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Filip Huml Král

(1976) Vyrostl v Mělníku. Vystudoval KALD DAMU Praha, obor herectví u prof. Josefa Krofty. Od roku 2003 je v angažmá v Divadle DRAK v Hradci Králové. Mimo to je frontmanem, zpěvákem a dudákem česko-skotské rockové kapely Navostro, zakladatelem a vedoucím oddílu brazilského bojového umění capoeira v Hradci Králové a šéfem a režisérem studentského divadla při divadle DRAK nazvaným Q10. Právě s ním a s několika členy oddílu capoeiry připravil 25. března pod názvem R+J premiéru pozoruhodné úpravy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie, již v rytmu capoeiry a prvky nového cirkusu přesunul do slumů Brazílie. Inscenace byla nominována na letošní ročník Šrámkova Písku a v létě by měla hostovat na festivalech nezávislého umění.

Co vás přivedlo k divadlu

Vůně a atmosféra divadla jakožto budovy a energie kolem lidí od divadla. Jako malý kluk jsem tajně prolézal divadlo v Mělníku od půdy až po sklep, když rodiče (tanečníci) zkoušeli.

Největší umělecký zážitek

Představení pražského souboru Frei Körper Kultur, jež se jmenovalo Wir tanzen konzentriert!. Absolutní fyzické divadlo, kde mi běhal mráz po zádech.

Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

Kenneth Branagh. Bavili bychom se o Shakespearovi.

Námět/text, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

Právě jsem si splnil sen do třetice zpracovat a zrežírovat Shakespeara (Mnoho povyku pro nic, Večer tříkrálový, Romeo a Julie). Další náměty si zatím nechám pro sebe.

Divadlo, výtvarné umění, literatura, film, hudba, které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

Mám rád pohybové a taneční divadlo, obrazy Fridy Kahlo, knihy Petera Maye, Vojtěcha Alberta Friče, Richarda Brautigana, Toma Robbinse, filmy Petera Greenawaye, hudbu Williama F. Doehringa a Sigur Rós. Vyhýbám se nudě v čemkoli.

Historická či současná osobnost/di- vadelní postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

Blízcí mi jsou Dlouhý, Široký a Bystrozraký, kteří díky svému handicapu dokážou velké věci. Vzdálený je mi nejvíce Rákosníček. Dlouho jsem ho neviděl…

Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

Můj pes Elgol, protože se mnou, mimo jiné, byl, když mi bylo nejhůř. Kaktus, protože jeho krása může být nebezpečná. Oblázek – skvěle rozeznívá strunu na hudebním nástroji berimbau. Saturn, protože nosí klobouk. Miluju klobouky.

Etické či jiné hranice, za které byste jako tvůrce nešel

Nevím. Záleží na konkrétní situaci.

Umělecký sen

Právě se mi splnil: představení R+J, kde jsem spojil své dlouholeté lásky, brazilské bojové umění capoeira, prvky nového cirkusu a Shakespeara. Připravoval jsem jej hodně dlouho.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu

Nejspíš etnologem nebo učitelem. Ale nejraději bych byl Skotem. Nebo psem.

Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

Ano, zajímá, pokud je to kritika, která vychází ze znalostí a souvislostí, a ne jen „popis viděného“.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 18. dubna 2017

Komentáře k článku: Filip Huml Král

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,