Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Filip Huml Král

(1976) Vyrostl v Mělníku. Vystudoval KALD DAMU Praha, obor herectví u prof. Josefa Krofty. Od roku 2003 je v angažmá v Divadle DRAK v Hradci Králové. Mimo to je frontmanem, zpěvákem a dudákem česko-skotské rockové kapely Navostro, zakladatelem a vedoucím oddílu brazilského bojového umění capoeira v Hradci Králové a šéfem a režisérem studentského divadla při divadle DRAK nazvaným Q10. Právě s ním a s několika členy oddílu capoeiry připravil 25. března pod názvem R+J premiéru pozoruhodné úpravy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie, již v rytmu capoeiry a prvky nového cirkusu přesunul do slumů Brazílie. Inscenace byla nominována na letošní ročník Šrámkova Písku a v létě by měla hostovat na festivalech nezávislého umění.

Co vás přivedlo k divadlu

Vůně a atmosféra divadla jakožto budovy a energie kolem lidí od divadla. Jako malý kluk jsem tajně prolézal divadlo v Mělníku od půdy až po sklep, když rodiče (tanečníci) zkoušeli.

Největší umělecký zážitek

Představení pražského souboru Frei Körper Kultur, jež se jmenovalo Wir tanzen konzentriert!. Absolutní fyzické divadlo, kde mi běhal mráz po zádech.

Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

Kenneth Branagh. Bavili bychom se o Shakespearovi.

Námět/text, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

Právě jsem si splnil sen do třetice zpracovat a zrežírovat Shakespeara (Mnoho povyku pro nic, Večer tříkrálový, Romeo a Julie). Další náměty si zatím nechám pro sebe.

Divadlo, výtvarné umění, literatura, film, hudba, které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

Mám rád pohybové a taneční divadlo, obrazy Fridy Kahlo, knihy Petera Maye, Vojtěcha Alberta Friče, Richarda Brautigana, Toma Robbinse, filmy Petera Greenawaye, hudbu Williama F. Doehringa a Sigur Rós. Vyhýbám se nudě v čemkoli.

Historická či současná osobnost/di- vadelní postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

Blízcí mi jsou Dlouhý, Široký a Bystrozraký, kteří díky svému handicapu dokážou velké věci. Vzdálený je mi nejvíce Rákosníček. Dlouho jsem ho neviděl…

Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

Můj pes Elgol, protože se mnou, mimo jiné, byl, když mi bylo nejhůř. Kaktus, protože jeho krása může být nebezpečná. Oblázek – skvěle rozeznívá strunu na hudebním nástroji berimbau. Saturn, protože nosí klobouk. Miluju klobouky.

Etické či jiné hranice, za které byste jako tvůrce nešel

Nevím. Záleží na konkrétní situaci.

Umělecký sen

Právě se mi splnil: představení R+J, kde jsem spojil své dlouholeté lásky, brazilské bojové umění capoeira, prvky nového cirkusu a Shakespeara. Připravoval jsem jej hodně dlouho.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu

Nejspíš etnologem nebo učitelem. Ale nejraději bych byl Skotem. Nebo psem.

Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

Ano, zajímá, pokud je to kritika, která vychází ze znalostí a souvislostí, a ne jen „popis viděného“.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 18. dubna 2017

Komentáře k článku: Filip Huml Král

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 10/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


16. 5.–29. 5. 2017

Číslo 10/2017 (16. 5.–29. 5. 2017)

Obsah čísla 10/2017

Slovo ...

Náš dialog, naše...

Byl to Václav Havel, který...

Osobnost měsíce

Martin Finger

jako Walter v inscenaci Homo Faber v...

Dotazník

Eliška Brtnická

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Internetová kasička

Na Hithitu byly donedávna aktivní hned...

Názor

Grantová výhybka aneb K...

Pamětníci si možná vzpomenou na...

Glosa

Zašel jsem na kávu

V Brně, do kavárny Spolek, v Orlí,...

Bez pravidel se žít nedá

Podivení Marie Reslové nad...

Kronika

Jednou větou

Tanec komunikuje a rozšiřuje...

Kritika

Kdo neskáče není My

Položil bys život za svou vlast? S tou...

Jaj, ty Nevěsty…

Sdružení Masopust uvedlo pět let...

Fraška o revoluci, která se...

Když Národní divadlo uvedlo 1....

Don Juan bez vášně

Co je za boomem uvádění Molièrova...

A nejste vy takový ten...

Don Juan se hraje v pražském Divadle...

Člověk strůjce na cestě

Poslední premiéra v ústeckém...

Tradičně, nebo moderně?

Režisér Tomáš Pilař v rozhovoru ke...

Byla, nebyla… eine kleine...

Petr Bláha jako přepjatý kabaretiér...

Prosím, jen si sáhněte!

Inscenace Prosíme nesahat! je třetím...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 10/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Pavla Vykopalová: Na kurtu i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miřenka Čechová: Prožít...

Rozhovor s tanečnicí, choreografkou a...

Kontext

Megapřehlídka narcistů

Úvahy výtvarné – Jarní výstavní...

Vláda věcí tvých…

ÚVAHY TELEVIZNÍ

Cit pro věci, které mají...

Tuto malou vzpomínku na Jirku Ornesta...

Burza

Jubilejní Poděbrady jinak

Herecká asociace informuje

Podoby – Tři mouchy

Stručný obsah příspěvku zde není...

Moravské divadlo Olomouc

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Slovensko intimní i veřejné

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vladislav Trojickij: Herci...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Vyjádření k mediální...

Naše studentka 3. ročníku oboru...

Zemřeli

Zemřeli

André Louis Perinetti (7. 8. 1933...

Výročí

Výročí 1.−15. června

Výročí 1.–15. června △ Hnilička...

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

O tanci i bez něj

Ve foyeru Jihočeského divadla v...

Fagi a divadlo

Expert – splněný sen II

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 10/2017



Obsah,