Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Filip Huml Král

(1976) Vyrostl v Mělníku. Vystudoval KALD DAMU Praha, obor herectví u prof. Josefa Krofty. Od roku 2003 je v angažmá v Divadle DRAK v Hradci Králové. Mimo to je frontmanem, zpěvákem a dudákem česko-skotské rockové kapely Navostro, zakladatelem a vedoucím oddílu brazilského bojového umění capoeira v Hradci Králové a šéfem a režisérem studentského divadla při divadle DRAK nazvaným Q10. Právě s ním a s několika členy oddílu capoeiry připravil 25. března pod názvem R+J premiéru pozoruhodné úpravy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie, již v rytmu capoeiry a prvky nového cirkusu přesunul do slumů Brazílie. Inscenace byla nominována na letošní ročník Šrámkova Písku a v létě by měla hostovat na festivalech nezávislého umění.

Co vás přivedlo k divadlu

Vůně a atmosféra divadla jakožto budovy a energie kolem lidí od divadla. Jako malý kluk jsem tajně prolézal divadlo v Mělníku od půdy až po sklep, když rodiče (tanečníci) zkoušeli.

Největší umělecký zážitek

Představení pražského souboru Frei Körper Kultur, jež se jmenovalo Wir tanzen konzentriert!. Absolutní fyzické divadlo, kde mi běhal mráz po zádech.

Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

Kenneth Branagh. Bavili bychom se o Shakespearovi.

Námět/text, který vás přitahuje a který byste chtěl zpracovat

Právě jsem si splnil sen do třetice zpracovat a zrežírovat Shakespeara (Mnoho povyku pro nic, Večer tříkrálový, Romeo a Julie). Další náměty si zatím nechám pro sebe.

Divadlo, výtvarné umění, literatura, film, hudba, které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte

Mám rád pohybové a taneční divadlo, obrazy Fridy Kahlo, knihy Petera Maye, Vojtěcha Alberta Friče, Richarda Brautigana, Toma Robbinse, filmy Petera Greenawaye, hudbu Williama F. Doehringa a Sigur Rós. Vyhýbám se nudě v čemkoli.

Historická či současná osobnost/di- vadelní postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

Blízcí mi jsou Dlouhý, Široký a Bystrozraký, kteří díky svému handicapu dokážou velké věci. Vzdálený je mi nejvíce Rákosníček. Dlouho jsem ho neviděl…

Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

Můj pes Elgol, protože se mnou, mimo jiné, byl, když mi bylo nejhůř. Kaktus, protože jeho krása může být nebezpečná. Oblázek – skvěle rozeznívá strunu na hudebním nástroji berimbau. Saturn, protože nosí klobouk. Miluju klobouky.

Etické či jiné hranice, za které byste jako tvůrce nešel

Nevím. Záleží na konkrétní situaci.

Umělecký sen

Právě se mi splnil: představení R+J, kde jsem spojil své dlouholeté lásky, brazilské bojové umění capoeira, prvky nového cirkusu a Shakespeara. Připravoval jsem jej hodně dlouho.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval divadlu

Nejspíš etnologem nebo učitelem. Ale nejraději bych byl Skotem. Nebo psem.

Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

Ano, zajímá, pokud je to kritika, která vychází ze znalostí a souvislostí, a ne jen „popis viděného“.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 18. dubna 2017

Komentáře k článku: Filip Huml Král

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 19/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


14. 11.–27. 11. 2017

Číslo 19/2017 (14. 11.–27. 11. 2017)

Obsah čísla 19/2017

Slovo ...

Ministerstvo mrtvé kultury

Bonviván a scénograf Daniel Dvořák...

Sukces měsíce

Prokletí v Praze

Teatr Powszechny, Varšava (Polsko) –...

Dotazník

Marwan Alsolaiman

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Co stojí Plácido Domingo

Zhruba dva roky vyjednávali nejprve...

Fejeton

Tragédi

Josífek nikdy nezvedá oči od...

Kronika

Jednou větou

Vítězi letošního ročníku ankety...

Kritika

Vládci ve spodním prádle

Hra Jamese Goldmana Lev v zimě měla...

Rozmohl se nám tu takový...

Je mi to nepříjemné – ale prostě...

Tato hra není v pohodě

Inscenace Jsme v pohodě reprezentuje v...

Pět sester, Antone...

Požehnáním pro každý soubor je...

Postaru, ale působivě

Původní operní novinka v...

Amazonky – podvratný sen...

Amazonky, které měly premiéru v...

Ženy a muži klasicky i...

Dlouho očekávaná premiéra Baletu...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 19/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Abychom neztratili úplně...

Palm Off Fest již druhým rokem...

Hubu mu zacpeme přesvatým...

V českých katolických kruzích koluje...

Vzhůru na barikády!

V Divadle pod Palmovkou se letos...

Rozhovor

Jiří Josek: Překlad je...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Jitka Jílková: Letos...

Rozhovor s ředitelkou Pražského...

Kauza

Kontext

Růžové zahrady na Kavčích...

Ne, nebudu krtincům z Kavčích hor,...

Lekce flamenka

Díky Magdaleně Kožené a jejímu...

Sympozium jako prostor k...

Původní význam řeckého slova z...

Burza

Na místě předmluvy

Národní muzeum informuje

Psáno o letošních...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kdyby odpůrci…

Stručný obsah příspěvku zde není...

Severočeské divadlo opery a...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Oliver Frljić: Skutečný...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kultura v zajetí...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Otto Šujan (2. 6. 1930 Zvolen,...

Výročí

Výročí 15.–30. listopadu

Rozmus Andrzej, herec (16. 11. 1967) △...

Paměti, záznamy, deníky

Zábradlí ve skle

Jednou z událostí divadelní sezony...

Knihovnička

Došlo do redakce

Helena Albertová: Karel Zmrzlý...

Tradiční divadlo radikálně...

Asi málokdo si ve světové teatrologii...

Obrazem

Fagi a divadlo

Plakát je poselství

Ve středu 25. října začala ve foyer...

Pan Papírek… (V)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 19/2017



Obsah,