Zprávy

Divadlo v Dlouhé jako unikát na divadelní mapě

Jana Machalická

Přiznám se, že když se v roce 1996 na troskách někdejšího divadla pro děti a mládež, které léta neslo jméno Jiřího Wolkera, formovalo dnešní Divadlo v Dlouhé, neuměla jsem si představit, jak půjde skloubit kvalitní tvorbu pro děti s dramaturgií určenou dospělým a zčásti postavenou na duchovních a existenciálních tématech propojených se silnou výpovědí. Dělat kvalitní divadlo pro děti je fuška a moje generace měla právě tuto scénu v paměti jako ulejvárnu ze školy, jen jinak otravnou, než bylo sezení v lavicích. Důvěru nevzbuzovaly ani praktiky zřizovatele – magistrátu, který vymýšlel organizačně-provozní nesmysly, odvolával a instaloval ředitele z libovůle, jak o tom píše Jana Soprová v tomto čísle. Nicméně zadání pro vypsané výběrové řízení se nedalo obejít.   

A se stal malý zázrak, vznikl triumvirát Hana Burešová, Štěpán Otčenášek, Jan Borna, přirozeně se na sebe napojily dvě skupiny, kterým předem vůbec nebylo jasné, že budou kompatibilní. Ale takové věci se v divadle dějí, když je ochota najít společnou řeč. Až teď po letech jsem se dozvěděla, kdo byl otcem té myšlenky, Hana Burešová o tom všem mluví v následujícím rozhovoru. Dlouhá tedy dostala do vínku dvojkolejnost a zpracovala ji znamenitě, organicky a na domácí divadelní mapě vznikl unikát...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení