Rozhovory

I přes dosti chmurný vzhled divadla jsme od počátku zažívali hodně radosti.

Jana Machalická

Odcházející umělecká šéfka Divadla v Dlouhé Hana Burešová říká, že se režie nezříká nadobro a o případných nabídkách bude uvažovat. A společně jsme rekapitulovali jejích bezmála třicet let, budování souboru, radosti i strasti ansámblového divadla, které vyznává. I to, jak a proč si vybírala svého následovníka. I to, jak ji stejně zajímá, jak se tvář divadla, kterou vytvořili, bude měnit.

Hana Burešová na zkoušce
Foto: Martin Špelda

V roce 1996 jste společně s Janem Bornou vyhráli výběrové řízení. Jak vlastně vzniklo vaše spojení s ním? S Honzou jsme se krátce potkali ve smíchovském Labyrintu, kam jsme se Štěpánem Otčenáškem přišli s několika herci v září 1992 a odešli v červenci 1995. On mezitím založil s absolventy kKatedry alternativního a loutkového divadla Dejvické divadlo, kde vytvořili krátkou, ale věhlasnou éru a začínalo jim tam být těsno. A my byli se šesti herci na volné noze...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení