Každá smlouva s ďáblem má své ale
Veronika Holečková
Když se v roce 1990 na scéně hamburského Thalia Theater poprvé objevil muzikál The Black Rider, vycházející ze staré německé pověsti o čarostřelci (stejně jako slavná opera Carla Marii von Webera), téměř okamžitě se z něj stal kulturní fenomén. Za jeho úspěchem stálo nepravděpodobné spojení trojice zcela odlišných světových velikánů, díky jejichž unikátnímu rukopisu je tento hudební počin stále součástí světového repertoáru. Na českou scénu se titul poprvé dostal na konci listopadu, kdy jej uvedlo divadlo Komedie.

Původní kontury faustovské legendy, v níž mladík upíše svou duši ďáblu za kouzelné kulky, jež nikdy neminou, obohatil beatnický spisovatel William S. Burroughs o mrazivou osobní rovinu. Mezi řádky vložil své vlastní trauma – moment, kdy v drogovém deliriu zastřelil svou ženu Joan Vollmer. Zvukovou krajinu k tomuto rozeklanému světu stvořil americký skladatel Tom Waits. Jeho hudba sice odkazuje k muzikálově líbivým melodiím, které ale narušuje estetikou tzv...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty