Recenze

Evangelium podle Furiáše

Tomáš Kubart

Geisslers Hofcomoedianten zařadili do dramaturgického plánu sezony 2024/2025 nečekaný skvost – čistě ženskou inscenaci jak co do tvůrčího týmu (až na režii Petra Haška), tak co do obsazení. Claudia Eftimiadisová a Lucie Valenová rozehrávají na scéně barokní kaple pražské Invalidovny svéráznou legendu o vykoupení, vině a manipulaci pod názvem Rezavá Anna aneb Zač je toho kost!

Lucie Valenová jako Anna a Claudia Eftimiadisová jako Uriáš
Foto: Kateřina Hubertová

Premiéra inscenace se uskutečnila 17. května a v Invalidovně měla pouhé čtyři reprízy. V kulisách pozdně barokní stavby jsme tak mohli sledovat příběh odehrávající se na stříleckém panství, kde kdysi dávno žily jeho protagonistky, Johana Šindelářová a Anna Kymberková. Neprozradíme však, kdo je Furiáš, kdo měl s kým techtle, kdo mechtle ani kdo komu prodal duši – a co za to dostal. Pointy si inscenace dávkuje stejně mazaně jako tajemný Furiáš. Příběh se odehrává v neukotvené, stylizované době, která čerpá ze symbolického baroka, ale zároveň umožňuje moderní reflexi moci, pokrytectví a odpuštění...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení