Komentáře

Paradox aktuality

Michal Zahálka

Seděl jsem v Národním divadle na premiéře Oresteie. Seděl jsem v Národním divadle na premiéře Oresteie, na kterou jsem se moc těšil: samí skvělí herci, jeden z erbovních příběhů světového dramatu, nádherné fotky dopředu ukazovaly zrovna takovou podívanou, jakou jména Petr Vítek a Eva Zezula sama o sobě slibují. A na současnou adaptaci Roberta Ickea, kterou jsem předem nečetl, jsem byl jednoduše zvědavý.

Seděl jsem v Národním divadle na premiéře Oresteie, pozoroval ty skvělé herce v té uhrančivé výpravě, poslouchal hudbu milovaného Ivana Achera – ale většinu času chtě nechtě myslel hlavně na to, jak moc mě mrzí, že se nehraje Aischylos. Tenhle text rozhodně není míněn jako recenze na inscenaci Mariána Amslera, které rád přiznávám řadu kvalit a moc jí přeju divácký zájem, kterého se dočkala, i kladné reakce, jichž se jí od části publika dostalo. Jen jsem pocítil potřebu nějak se pokusit vyjádřit určité pochyby ohledně toho, co tahle konkrétní adaptace říká o našem dnešním vztahu ke klasickým textům...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení