Od performance k revoluci a dál… 6
Petr Oslzlý
V předchozích pěti pokračováních svých vzpomínek jsem se moc dál za dva „hradní“ roky prozatím nedostal. Nemohu se ze vzpomínek na ně vymanit, byly fascinující, naplněné událostmi mezinárodními a domácími, politickými i kulturními. Ty pro mě byly nejzajímavější, i když mnohdy komplikované, mým posláním však bylo hledání východisek a řešení složitých problémů, které v nové společenské situaci vyvstávaly v kulturní oblasti. Odměnou neopakovatelné duchovní hodnoty pro mě byla možnost (někdy nečekaná) i povinnost setkávat se s uměleckými osobnostmi (samozřejmě nejzajímavější pro mě byly ty divadelní). Než se tedy posunu dál a vymaním se z fascinace „hradními“ událostmi, mám potřebu doplnit vzpomínku na setkání z prvních měsíců, které pro mě bylo velmi cenné.

Někdy v březnu 1990 mi pražská kancelář British Council tlumočila pozvání z University of Lancaster, abych se na začátku dubna jako jeden z osmi key speakerů zúčastnil International Theatre Conference on Performance, Politics and Ideology (Mezinárodní divadelní konference o performanci, politice a ideologii). Jako jeden z hlavních pořadatelů byl podepsán Richard Gough, umělecký šéf Cardiff Laboratory Theatre, s nímž jsem se v roce 1993 v Kodani spřátelil při tvorbě velké mezinárodní inscenace-akce Together – Labyrinth of the World and Paradise of the Heart...
Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.
Chci předplatné
10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty