Festivaly

Sedmiletka Pražských křižovatek

Jana Machalická

Pražské křižovatky mají za sebou už sedm ročníků a ten poslední loni na podzim opět představil zánovní inscenace známých evropských tvůrců. Stefan Kaegi a jeho Rimini Protokoll i Milo Rau patří ke stálicím německojazyčného divadla, které jsou českým divákům dobře známé i z domácích festivalů. Rakousko-francouzská tvůrkyně Gisèle Vienne se v Praze představila poprvé.

This Is Not an Embassy (Made in Taiwan)
Foto: Národní divadlo

Pražské křižovatky mají rozhodně vzestupnou tendenci, i když jejich vznik v roce 2016 působil nevyjasněně, zejména nebylo čitelné, proč si Národní divadlo „pořizuje“ festival, když v českém divadle je spíš inflace přehlídek a těch pár, které vozí inscenace evropské divadelní špičky, má co dělat, aby je ufinancovala. Dramaturgie se oháněla uctěním památky Václava Havla, který by v témže roce oslavil osmdesátiny. Artikulovala, že se chce věnovat se lidskoprávní tematice, společensky naléhavým příběhům a politickým přesahům, což vlastně působilo vágně, jelikož pod takové vymezení lze vsunout každé současné divadlo, které přichází se silnou výpovědí...

Článek je placený.
Užijte si Divadelní noviny naplno a kupte si předplatné nebo se přihlaste.

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin
Divadelní noviny

Přihlášení