Divadelní noviny 8/2025

Novinky
Recenze

Je to osobní

Jako čtvrté dílo dokumentárního cyklu Invisible uvádí soubor Tantehorse v Paláci Akropolis inscenaci Rukojmí. Za konceptem stojí Miřenka Čechová, scénář a režie vznikly v tvůrčím duu Miřenka Čechová a Johana Ožvold. Na jevišti performuje jediná žena, Adriana Štefaňáková, která je také autorkou choreografie. Ani náhodou si nevybraly jednoduché téma k průzkumu. Ve scénické podobě se rozhodly pojmout náročné a bolestné zkušenosti, které představuje život s manipulátorem či manipulátorkou.

Jana Bohutínská

Přesahy

Institut blízkosti: I ten, kdo pečuje, potřebuje podporu

Veronika Bednářová

Scénograf Marek Cpin je známý svou výraznou vizuální citlivostí a smyslem pro prostor, který dokáže proměnit v nositele hlubokých emocí. Tentokrát se však vydal na osobnější cestu. Je autorem interaktivní výstavy Institut blízkosti v The Chemistry Gallery v Praze, která se koná od 24. října do 17. listopadu 2025. Expozice sestává ze šesti uměleckých instalací – šesti postelí, šesti zastavení, která ukazují, že péče o člověka nemusí být zátěží, ale i příležitostí k blízkosti a budování vztahů.

Výtvarné umění

Chci předplatné

10 čísel časopisu přímo do vaší schránky
Přístup ke všem článkům Online
Koupit jedno číslo na zkoušku
Slevy pro studenty

E-shop Divadelních novin

Profil

Divadelní noviny jsou nekomerční kulturní médium. Vznikly v roce 1992 v návaznosti na čtrnáctideník Scéna věnovaný divadlu i filmu. Náš cíl je přinášet kritické pohledy na divadelní dění nejširší veřenosti ale i odborné veřejnosti. Otevírat a dávat prostor aktuálním tématům, přinášet kvalitní zpravodajství.

Redakce

Autorský okruh časopisu tvoří renomovaní čeští divadelní kritici, divadelní publicisté a teatrologové. K širšímu autorskému týmu patří i osobnosti z různých kulturních a uměleckých oborů, divadelníci a jiní umělci.

Více o nás
Divadelní noviny

Přihlášení