Divadelní noviny Aktuální vydání 14/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

14/2019

ročník 28
3. 9.–16. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Kategorie článků:

    Národní divadlo jako past na politiky

    27. března 2013 9 komentářů

    Zdravým selským rozumem nelze pochopit, proč se v divadlech zprvu řešitelné problémy postupně komplikují, až končí krizí.

    Jak transformovat pražská divadla?

    18. března 2013 Žádný komentář

    V pondělí 25. března se na Nové scéně Národního divadla v Praze uskuteční veřejná diskuse k Návrhu systémové optimalizace pražské divadelní sítě.

    Hledá se ředitel – zn. komunitní

    05. března 2013 2 komentáře

    Nelimitovaní, komunitní umělci, spěchejte z široka a daleka, libeňský přístav vám je otevřen... Příspěvek do diskuse, jaké by mělo být a kam by mělo či mohlo směřovat pražské Divadlo pod Palmovkou. Text najdete také v aktuálních DN.

    Je to konec?

    28. února 2013 10 komentářů

    Konec, je to konec, skončí to, možná to skončí... aneb Má absurdní divadlo v dnešním světě, ve kterém žádná absurdita není dostatečně absurdní, smysl?

    Pilíře koncepčního směřování Národního divadla

    30. ledna 2013 6 komentářů

    Přinášíme a k diskusi předkládáme plné znění Návrhu transformace Národního divadla, jak jej ministryni kultury vypracoval a 15. ledna předal Tým expertů vedený Janem Hančilem.

    Poslední komentáře

    Postdramatické versus měšťanské

    Nobelova cena za divadlo aneb I v Norsku se ptají, kam směřuje současné divadlo a jaký smysl a poslání mají národní divadla.

    Kudy povedou cesty Jiráskova Hronova?

    21. ledna 2013 4 komentáře

    Starostka Hronova Hana Nedvědová a ředitelka městského KIS Marcela Kollertová přišly s návrhem zrušit Jiráskův Hronov jakožto mezidruhovou přehlídku a nahradit ji celostátní přehlídkou činoherního divadla. Co vy na to?

    A co divadlo a jazz?!

    16. ledna 2013 1 komentář

    Kolik jazzu bylo a je v českém divadle? aneb Proč úkol zkoumat přejímání a pronikání podnětů mezi jazzem a divadlem nezaujal zatím žádného českého teatrologa?

    Fénem odfouklá pěna

    16. prosince 2012 Žádný komentář

    Pražský multifunkční prostor LaFabrika otevřel nový sál a nazval jej Slévárna. První premiérou v něm měla být dramatizace románu Borise Viana Pěna dní. Nakonec se však konala ještě na starém místě, což – možná příznačně – charakterizuje i samotný výsledek.

    Přátelé i nepřátelé dabingu…

    29. listopadu 2012 Žádný komentář

    V DN 19/2012 vyšel text prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady Hrozí zánik dabingu? Článek vyvolal bouřlivou diskusi. Přinášíme aktuální reakci Jiřího Hromady.

    Slyšíte mě, vy tam v Plzni?

    20. listopadu 2012 35 komentářů

    Otevíráme plné znění článku Iana Herberta otištěného v DN 19/2012. Diskuse, která se nad jeho textem na i-DN rozpoutala, je tak nyní přístupná všem čtenářům.

    Rostl výkon, nikoliv honoráře

    31. října 2012 3 komentáře

    Když před pěti lety nastupoval Daniel Dvořák do vedení Národního divadla Brno, mimo jiné uvažoval o posílení opery a naopak zmenšení baletního souboru. Tento plán se naštěstí nerealizoval a brněnský balet byl i za jeho ředitelování výrazným pendantem k baletu pražského...

    Opera ND Brno za Daniela Dvořáka

    31. října 2012 9 komentářů

    Během pěti let vystřídal Daniel Dvořák tři operní šéfy: dirigent Tomáš Hanus pro neshody s ředitelem odešel po první sezoně, jeho nástupci Rocc a Eva Blahová zřejmě protektorství ředitele respektovali, neboť brněnská opera začala vykazovat podobné rysy jako předtím opera...

    Divadlo ve stínovém hlavním městě

    Narodní divadlo Brno
    31. října 2012 9 komentářů

    Brno se dlouhá desetiletí považuje za křižovatku mezi Prahou, Vídní a Bratislavou. Za stínové hlavní město bez šance, že to nějaké volby kdy změní. Současná radnice se může chlubit deseti procenty, které ze svého rozpočtu dává na kulturu. V čem tedy je problém a jak to...

    Kdyby tisíc klarinetů (kritické teze)

    29. října 2012 1 komentář

    Režijní debutant Jan Vondráček obstaral v inscenaci hry Kdyby tisíc klarinetů v Divadle pod Palmovkou skoro všechno: kromě režie i scénickou hudbu, hudební úpravu písní, spolupracoval na inscenační úpravě i na hudebním nastudování. Nic z toho ale není dobře.

    I kultura je součástí české ekonomiky

    22. října 2012 Žádný komentář

    ...a zaslouží si strategickou podporu. Živá kultura nespočívá pouze v neziskových a dotovaných uměleckých projektech, ale zahrnuje i podnikatelské aktivity.

    Kašpárek v kómatu?

    21. října 2012 3 komentáře

    Rád čítávám články Jana H. Vitvara pro jejich živost i názorovou neotřelost. Kašpárek v kómatu (Respekt 7/2012) mě však zarazil mírou neznalosti toho, o čem pojednává. Polemika s textem Jana H. Vitvara.



    Obsah,