Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Mimové v Poličce (No. 3)

    Festival pantomimy se ve čtvrtek dotknul minulosti i budoucnosti – nabídl totiž klasicky laděné etudy i výstup tanečnice propojený s novými multimediálními technologiemi. Představil se šéf MIME FESTu Radim Vizváry a poté maďarské duo Bandart.

    Výstup Zrození křiku Radima Vizváryho FOTO RADIM HROMÁDKO

    Výstup Zrození křiku Radima Vizváryho FOTO RADIM HROMÁDKO

    Ve svém Sólu Vizváry nabízí řadu kratších výstupů, které mapují dějiny oboru od nejklasičtějšího období v 19. století po současné vizuální divadlo. Skvělé vystavěná dramaturgie působí i edukativně, protože jednotlivé styly jsou zvládnuté na nejvyšší pohybové úrovni a rekonstruují herectví každého ze zpracovávaných období. Od Pierotova výjevu ze známého z filmu Marcela Carné Děti ráje po Marceauovského Davida a Goliáše, pantomimickou báseň Pantomissimo pro housle, klaunérii TÝÝJÓÓ či výstup ve stylu tance butó Zrození křiku. Představení je ostatně průřezem umělcovy práce za posledních dvanáct let a poličští diváci, které si Vizváry získal už řadou svých předchozích inscenací, jej tentokrát ocenili skutečně bouřlivě. Plný sál tleskal do posledního diváka ve stoje a nadšení by se ve vzduchu dalo krájet.

    FOTO RADIM HROMÁDKO

    You-topia FOTO RADIM HROMÁDKO

    Kontrastním programem k Sólu bylo vystoupení maďarské dvojice Bandart, tanečnice Katalin Lengyel a vizuálního umělce Szabolcs Tóth-Zs, kteří předvedli celkem dvě kratší show pod názvem Dancing Graffiti a You-topia. Když vezmeme v úvahu možnosti, které se živě vytvářenými projekcemi měli, je třeba říct, že neoslnili. Projekce byly zajisté velmi zajímavé a různé efekty jako vlnění čar na obrazovce nebo zobrazení Maďarovy ruky, s níž tanečnice bojovala, byly dobře provedené a nápadité. Herectví byla ovšem na amatérské úrovni a tanec, přestože bylo vidět, že je Lengyel schopná tanečnice, nebyl příliš využit. Prvoplánová lascivnost části projekcí, jako když tanečnice najednou získala penis a podobně, byla zbytečná. Je evidentní, že nad technickou stránkou bylo třeba strávit mnoho času a úsilí, dramaturgie a herectví byly ovšem velmi jednoduché a měly nízkou úroveň.

    Spravit chuť po Bandartu dnes přijeli Losers Cirque Company a navečer vystoupí i Spitfire Company s Antiwords inspirovaným Audiencí Václava Havla. Po včerejší poličské návštěvě Miloše Zemana tak místní budou moci vzpomenout i na jiného prezidenta, jehož ideály jsou dnes bohužel tak často zpochybňovány. MIME FEST tak může podpořit ideály humanismu a vymezit se vůči manipulaci. Především se pak tento festival snaží lidi spojit, což umělci a studenti z patnácti zemí světa mohou jen potvrdit – na představeních, workshopech, při společném jídle a každý večer na stále pokračující oslavě pátého jubilejního festivalu.

    ///

    Ostatní díly festivalových zpravodajství:

    Mimové v Poličce (No. 1)

    Mimové v Poličce (No. 2)

    Mimové v Poličce (No. 4)

    Mimové v Poličce (No. 5)

    ///

    Více na i-DN:

    Jubilejní MIME FEST pro Borise Hybnera


    Komentáře k článku: Mimové v Poličce (No. 3)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,