Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2019

ročník 28
12. 11.–25. 11. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Konec Činoherního studia?

    Progresivní scéna – Činoherní studio Ústí nad Labem – nedostala od radních městskou dotaci. Může ještě požádat o grant (uzávěrka je 20. února), ale než bude o jeho případném udělení a vyplacení rohodnuto, divadlo nebude mít peníze na provoz.

    Činoherní studio Ústí nad Labem. FOTO JAN VRANÝ

    Činoherní studio Ústí nad Labem. FOTO JAN VRANÝ

    Na stránkách divadla http://www.cinoherak.cz/se dnes objevila zpráva:

    Vážení diváci a přátelé Činoherního studia,

    s ohledem na události dnů minulých je dnešní ROMEO A JULIE poslední představení. Od 1. února nemáme žádné prostředky na provoz, takže jsme nuceni ho pozastavit! Dnes od 18.00 budeme všichni v Činoherním studiu na jeho vlastním pohřbu, srdečně vás tedy zveme na rozlučku s Činoherním studiem.

    Jsme připraveni odpovídat na všechny vaše dotazy a vysvětlovat situaci.

    Těšíme se na vás!

    • Autor:
    • Publikováno: 31. ledna 2014

    Komentáře k článku: Konec Činoherního studia?

    1. Tomáš Staněk

      Profilový obrázek

      Vážení kolegové,
      nabízím prohlášení uměleckého vedení Činohry Národního divadla k situaci Činoherního studia v Ústí nad Labem.
      Tomáš Staněk, Public relations Činohry Národního divadla

      Vážení kolegové,
      dovolte, abychom Vám alespoň touto formou vyjádřili plnou solidaritu.
      Jsme otřeseni zprávou o pokusu ukončit činnost tak slavného a významného divadla. Způsob, jakým magistrát města Ústí nad Labem komunikoval s vedením divadla, považujeme za skandální. Je další ukázkou toho, na jaké místo se kultura v celospolečenském kontextu dostala. Místo aby si město cenilo, že je zřizovatelem scény s celorepublikovým a mezinárodním přesahem, vystavuje ji šikaně a existenční nejistotě.
      Přístup ústeckého magistrátu odráží postoj politické reprezentace na celostátní úrovni. Veškeré kulturní instituce jsou dlouhodobě podfinancované. Nekulturní myšlení a chování se staly normou. Zánik „Činoheráku“ by byl krokem před Sametovou revoluci.
      Vyzýváme politiky k zaujetí zásadního postoje ke vzniklé situaci! Boj o Činoherní studio je bojem o všechna divadla v České republice!
      V Praze 31. 1. 2014
      Umělecké vedení Činohry Národního divadla

      03.02.2014 (1.04), Odpovědět, Trvalý odkaz komentáře,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,