8/2024

16. 4. 2024

Divadelní noviny > Festivaly Zprávy

Divadlo je všelék

Vyhlášením výsledků třetího ročníku Cen magazínu Musical-opereta za rok 2017 byl v sobotu 9. června zahájen festival Dokořán pro hudební divadlo, který pořádalo Městské divadlo Brno ve dnech 9. – 13. června. Na jevišti Hudební scény stanul šéfredaktor Vítězslav Sladký spolu se svým kolegou, publicistou a pedagogem Petrem Stoličným a za asistence herečky a moderátorky Jany Musilové vyhlásili vítěze jednotlivých kategorií.

Hlediště Hudební scény MD Brno při předávání Cen Musical-opereta. FOTO JAKUB RAFAJ

Ankety se účastnilo 3 258 tipujících. Nejoblíbenější herečkou zvolili diváci stejně jako loni Moniku Absolonovou, post nejoblíbenějšího herce obhájil i Václav Noid Bárta. Nejoblíbenější inscenací se stal Krysař pražského Divadla Kalich. Poprvé v historii tohoto vyhlašování udělilo jedenáct divadelních kritiků cenu muzikálové komedii, a to brněnské inscenaci Bítls autorů Stanislava Slováka, Jana Šotkovského a Petra Štěpána. Výroční cenu Bard hudebního divadla převzala operetní subreta Hana Horká. Při předávání vyzvala diváky: Přátelé, choďte do divadla, divadlo je všelék. Mezi padesátkou loni premiérovaných muzikálů a hudebních komedií také výrazně zabodovaly inscenace Národního divadla moravskoslezského Ostrava (Rebecca) a Divadla J. K. Tyla v Plzni (West Side Story).

Nejoblíbenější herečkou zvolili diváci stejně jako loni Moniku Absolonovou (na snímku s šéfredaktorem magazínu Vítězslavem Sladkým). FOTO PETR KŘIVÁNEK

Vyhlašování Cen magazínu Musical-opereta vždy navazuje na nějakou divadelní událost. Poprvé byly ceny uděleny v rámci mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno, loni proběhlo vyhlašování na plzeňské scéně jako součást nového festivalu muzikálových nadějí s názvem Na scénu! Letos se do Brna vracíme. Jednak proto, že se vrací i staronový festival Dokořán Městského divadla Brno, a také proto, že se v Brně hraje umělecky kvalitní hudební divadlo a je tu skvělé publikum, osvětlil návrat do Brna šéfredaktor magazínu Vítězslav Sladký. Všude tvrdím, že nejkrásnějším městem na světě je španělské Toledo, nejrozmanitější zemí Itálie a nejlepší diváci jsou v Brně, dodal a pokračoval: Letošní rok je navíc mimořádný tím, že internetový magazín Musical-opereta slaví 10. výročí existence. První článek na webu Musical-opereta se objevil v květnu roku 2008 a od té doby přinesl čtenářům více než dva tisíce článků a recenzí.

Peter Stoličný a Hana Horká s výroční cenou Bard hudebního divadla. FOTO JAKUB RAFAJ

Pořadí Cen magazínu Musical-opereta 2017

Nejoblíbenější herec