Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2019

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2019

ročník 28
25. 6.–2. 9. 2019
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Brněnský Ježíš si zaletěl na Kanáry

    Soubor Městského divadla Brno si na své konto může připsat další mezinárodní úspěch. Po pětkráte (od 16. do 20. ledna 2019) ocenili jeho inscenaci anglické verze rockové opery Jesus Christ Superstar v režii Stanislava Moši diváci Piramíde de Arona v Las Americas na ostrově Tenerife ovacemi vestoje. Superlativy nešetřil ani španělský tisk.

    Příběh vychází z Nového zákona a zachycuje osud Ježíše Krista od jeho příchodu do Jeruzaléma až po samotné ukřižování. Foto Tin Kratochvil

    Tenerife bylo zřejmě zatím nejvzdálenější destinací, kde jsme vystupovali, tím větší je také naše radost z úspěchu. Potvrdilo se, že v Brně umíme dělat divadlo, které obstojí v té nejtvrdší konkurenci, uvedl ředitel Městského divadla Brno Stanislav Moša. Svoji maximální profesionalitu potvrdili nejen herci Dušan Vitázek, Petr Gazdík, Ivana Vaňková a další, ale také všichni, kdo se podíleli na organizačním a technickém zabezpečení hostování, které bylo vzhledem k náročnosti cesty velmi složité, doplnil Moša.

    Na domácím jevišti Městského divadla Brno se jeden z nejslavnějších muzikálů poprvé objevil v roce 2005 v překladu Michaela Prostějovského, na scéně Emila Konečného, v choreografii Vladimíra Kloubka a kostýmech Andrey Kučerové. Brněnské premiéře předcházelo úspěšné zahraniční turné v Německu, Holandsku, Belgii, Španělsku, Portugalsku, Rakousku a Švýcarsku. Během uplynulých čtrnácti let se brněnský soubor k tomuto jedinečnému dílu stále vracel, ať už v českém či anglickém jazyce, v plné či koncertní verzi. Neutuchající elán herců a orchestru i zájem diváků jen potvrzuje nesmrtelnost tohoto jedinečného díla, které zhlédlo už více než 150 tisíc diváků.

    Ježíše v brněnské inscenaci ztvárnil Dušan Vitázek, Jidáše Petr Gazdík. Foto Tin Kratochvil

    Rocková opera Jesus Christ Superstar je dnes starší než byl sám Ježíš Nazaretský jako historická osobnost. Muzikál je dílem dvou mladíků, skladatele Andrewa Lloyda Webbera (současnému „králi muzikálu“ bylo tehdy pouhých 23 let) a textaře Tima Rice (o tři roky staršího). V době prvního scénického uvedení v roce 1971 na West Endu dílu nikdo nepředpovídal delší život než ideám hnutí hippies. Nakonec však londýnská inscenace splatila výdaje 120 tisíc liber už po několika týdnech a následně se zařadila k historicky nejhranějším muzikálům vůbec. Dodnes je nejčastěji uváděným Webberovým dílem spolu s Fantomem opery, Kočkami a Evitou. Rocková opera Jesus Christ Superstar byla uváděna ve více než dvaceti zemích, na několika kontinentech a byla přeložena do více než deseti jazyků.

    Příběh vychází z Nového zákona a zachycuje osud Ježíše Krista od jeho příchodu do Jeruzaléma. Vyprávěn je z perspektivy toho, kdo jej nakonec zradil – Jidáše Iškariotského, a tvoří jej stěžejní momenty Ježíšových posledních dnů, včetně vyhnání překupníků z chrámu, poslední večeře, Jidášovy zrady v Gethsemanské zahradě až po Pilátův soud, bičování a následné ukřižování.

    • Autor:
    • Publikováno: 23. ledna 2019

    Komentáře k článku: Brněnský Ježíš si zaletěl na Kanáry

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,