Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vydání: 5/2011

Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

Poselství Evy Bal, divadelní režisérky a aktivistky, zakladatelky a ředitelky Kopergietery Gent, pronesené k Světovému dni divadla pro děti a mládež Celý článek

Světové dědictví a div světa

Světové dědictví a div světa

Dopis presidenta ASSITEJ International Wolfganga Schneidera při příležitosti Světového dne divadla pro děti a mládež Celý článek

MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

Metropolitní opera New York - Gaetano Donizetti: Lucia di Lammermoor. Dirigent Patrick Summers, režie Mary Zimmerman. The Met: Live in HD, 19. března 2011. Tímto příspěvkem zahajujeme pravidelné otiskování překladů amerických kritických reakcí na operní produkce aktuálně vysílané přímým přenosem z newyorské Metropolitní opery. A poprvé na i-DN i s... Celý článek

Proč chodit do divadla…

Proč chodit do divadla…

Stručná poznámka k textu Richarda Ermla v DN 4+5 Brněnské schizma I+II Celý článek

Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

N. Dear, M. W. Shelley: Frankenstein. Režie: Danny Boyle. The Royal National Theatre (Olivier Theatre) Londýn. Světová premiéra 22. a 23. 2. 2011. Celý článek

Mimi kouše do Velkého jabka – dopis č. 2

Performerka Miřenka Čechová pokračuje v psaní ze svého pobytu v USA Celý článek

Živý mýtus a směřování k syntéze

Živý mýtus a směřování k syntéze

Pokus o věcné formulování názoru na faktickou podobu inscenace Zaslíbení a jejího myšlenkového půdorysu. Celý článek

Kdo je tady blázen?

Kdo je tady blázen?

Korespondence Erml-Plachý k textu Divadelních novin Brněnské schizma Celý článek

Nemá idea národního divadla smysl?

Nemá idea národního divadla smysl?

Leží přede mnou dva sborníky příspěvků ze dvou konferencí. Obě se konaly v minulém roce na Slovensku a se zahraniční účastí. První byla svolána z iniciativy Združenia slovenských divadelných kritikov a teoretikov a Ústavu divadelnej a filmovej vedy SAV 3. až 5. června s tématem Idea... Celý článek

Brněnské schizma II

Brněnské schizma II

V průběhu svého vyptávání se na Zdenka Plachého jsem se samozřejmě zajímal o pojmenování jeho divadelního jazyka. Vladimír Just říká: Plachého originální poetiku, mísící, pravda, se střídavými úspěchy, „vysoké“ (opera, drama) a „nízké“ (cirkus, pop, mágové, kouzelníci),... Celý článek

Únor 2011

Únor 2011

Stanislav Štícha, Jiří Kárnet, Otakar Prajzner, Pavel Vondruška, Prokop Voskovec, Antonín Švorc Celý článek

Nikdy jsem Jima nepraštil

Nikdy jsem Jima nepraštil

Do baru, v němž jsem seděl, přišli a mluvili o tom, jak jsem kdysi v jakémsi klubu dal pěstí Jimovi Čertovi za to, že byl udavačem. Celý článek

Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

Píšete mi, že Hrubá Vrbka je spjatá s velikým šohajem. To byl Luboš Holý, chlap velký, jak košatý strom, i hlas měl takový. A život též. Dokončil jsem pro Folkloriku jeho půlhodinový portrét, procházel hodiny archivů, kde Luboš zpívá, hraje na husle, tančí, ošetřuje krávy na Kubě, v Mexiku, Brazílii, bude to film „suzama... Celý článek

Prodaná v kavárně

Prodaná v kavárně

Smetanova Prodaná nevěsta byla poprvé v newyorské Metropolitní opeře uvedena v roce 1909 pod taktovkou Gustava Mahlera. V roce 1978 ji na jeviště podruhé přivedl dirigent James Levine ve scénografii Josefa Svobody. Letos v únoru ji Levine připravil opět, a to ve spolupráci s jedním ze svých kmenových... Celý článek

Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

Enfant terrible britského divadla Steven Berkoff (nar. 3. 8. 1937 v Londýně) byl koncem minulého roku – při příležitosti vydání knihy vzpomínek na své dobrodružné dětství Deník mladého delikventa – hostem pravidelného diskusního večera pořádaného londýnským The Royal National Theatre. Za velikého zájmu... Celý článek

Tak pravil Karel Velebný

Tak pravil Karel Velebný

V čase, kdy slavíme věková jubilea významných hvězd světového jazzu, stále hrajících v dobré formě, považuji za nespravedlivé vůči našemu jazzu, že muzikant, kapelník, skladatel a pedagog Karel Velebný se nedožil ani šedesátky, ba ani sametové revoluce (17. 3.1931 – 7. 3. 1989). Řečeno jeho stylem, vyhnul se tak... Celý článek

Voyeurská hra na nevinnost

Voyeurská hra na nevinnost

Ačkoliv pojmenovali Jan Hřebejk s Petrem Jarchovským svůj nový film Nevinnost, jejich dosavadní kinematografie – ať na ni nahlížíme jakkoli – zrovna „nevinná“ není. Naopak. Oba byli vždy ochotni skotačit s kterýmkoliv ďáblem, aby ze svého kinematografického juboxu umleli chytlavý příběh se všemi... Celý článek


Aktuální vydání 2/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


23. 1.–5. 2. 2018

Číslo 2/2018 (23. 1.–5. 2. 2018)

Obsah čísla 2/2018

Slovo ...

Kultura buranství

Jelikož přelom roku je celkově na...

Sukces měsíce

Charles Gounod: Faust a...

Janáčkova opera Národního divadla v...

K věci

Kolik stojí Velké divadlo?

Velké divadlo, historická scéna...

Fejeton

Už jim zase hráblo aneb Jak...

Povídka divadelní

Kritika

Znepokojivý obraz minulosti i...

Když na počátku padesátých let...

Fikce, historie, nebo...

Dystopický román Kaspara Collinga...

Studený ohňostroj, či...

Na mnoha místech českých zemí byl...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 2/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Dominika Špalková: Divadlo...

Rozhovor s uměleckou šéfkou Divadla...

Obrazem

Zákulisí Baletu ND

Balet Národního divadla nabídl při...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 2/2018



Obsah,