Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2018

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2018

ročník 25
17. 4.–30. 4. 2018
  • Zprávy
  • Aktuálně
  • Kritika
  • Seriály a blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Vydání: 5/2011

    Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

    Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

    Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

    Poselství Evy Bal, divadelní režisérky a aktivistky, zakladatelky a ředitelky Kopergietery Gent, pronesené k Světovému dni divadla pro děti a mládež Celý článek

    Světové dědictví a div světa

    Světové dědictví a div světa

    Dopis presidenta ASSITEJ International Wolfganga Schneidera při příležitosti Světového dne divadla pro děti a mládež Celý článek

    MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

    MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

    Metropolitní opera New York - Gaetano Donizetti: Lucia di Lammermoor. Dirigent Patrick Summers, režie Mary Zimmerman. The Met: Live in HD, 19. března 2011. Tímto příspěvkem zahajujeme pravidelné otiskování překladů amerických kritických reakcí na operní produkce aktuálně vysílané přímým přenosem z newyorské Metropolitní opery. A poprvé na i-DN i s... Celý článek

    Proč chodit do divadla…

    Proč chodit do divadla…

    Stručná poznámka k textu Richarda Ermla v DN 4+5 Brněnské schizma I+II Celý článek

    Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

    Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

    N. Dear, M. W. Shelley: Frankenstein. Režie: Danny Boyle. The Royal National Theatre (Olivier Theatre) Londýn. Světová premiéra 22. a 23. 2. 2011. Celý článek

    Mimi kouše do Velkého jabka – dopis č. 2

    Performerka Miřenka Čechová pokračuje v psaní ze svého pobytu v USA Celý článek

    Živý mýtus a směřování k syntéze

    Živý mýtus a směřování k syntéze

    Pokus o věcné formulování názoru na faktickou podobu inscenace Zaslíbení a jejího myšlenkového půdorysu. Celý článek

    Kdo je tady blázen?

    Kdo je tady blázen?

    Korespondence Erml-Plachý k textu Divadelních novin Brněnské schizma Celý článek

    Nemá idea národního divadla smysl?

    Nemá idea národního divadla smysl?

    Leží přede mnou dva sborníky příspěvků ze dvou konferencí. Obě se konaly v minulém roce na Slovensku a se zahraniční účastí. První byla svolána z iniciativy Združenia slovenských divadelných kritikov a teoretikov a Ústavu divadelnej a filmovej vedy SAV 3. až 5. června s tématem Idea... Celý článek

    Brněnské schizma II

    Brněnské schizma II

    V průběhu svého vyptávání se na Zdenka Plachého jsem se samozřejmě zajímal o pojmenování jeho divadelního jazyka. Vladimír Just říká: Plachého originální poetiku, mísící, pravda, se střídavými úspěchy, „vysoké“ (opera, drama) a „nízké“ (cirkus, pop, mágové, kouzelníci),... Celý článek

    Únor 2011

    Únor 2011

    Stanislav Štícha, Jiří Kárnet, Otakar Prajzner, Pavel Vondruška, Prokop Voskovec, Antonín Švorc Celý článek

    Nikdy jsem Jima nepraštil

    Nikdy jsem Jima nepraštil

    Do baru, v němž jsem seděl, přišli a mluvili o tom, jak jsem kdysi v jakémsi klubu dal pěstí Jimovi Čertovi za to, že byl udavačem. Celý článek

    Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

    Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

    Píšete mi, že Hrubá Vrbka je spjatá s velikým šohajem. To byl Luboš Holý, chlap velký, jak košatý strom, i hlas měl takový. A život též. Dokončil jsem pro Folkloriku jeho půlhodinový portrét, procházel hodiny archivů, kde Luboš zpívá, hraje na husle, tančí, ošetřuje krávy na Kubě, v Mexiku, Brazílii, bude to film „suzama... Celý článek

    Prodaná v kavárně

    Prodaná v kavárně

    Smetanova Prodaná nevěsta byla poprvé v newyorské Metropolitní opeře uvedena v roce 1909 pod taktovkou Gustava Mahlera. V roce 1978 ji na jeviště podruhé přivedl dirigent James Levine ve scénografii Josefa Svobody. Letos v únoru ji Levine připravil opět, a to ve spolupráci s jedním ze svých kmenových... Celý článek

    Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

    Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

    Enfant terrible britského divadla Steven Berkoff (nar. 3. 8. 1937 v Londýně) byl koncem minulého roku – při příležitosti vydání knihy vzpomínek na své dobrodružné dětství Deník mladého delikventa – hostem pravidelného diskusního večera pořádaného londýnským The Royal National Theatre. Za velikého zájmu... Celý článek

    Tak pravil Karel Velebný

    Tak pravil Karel Velebný

    V čase, kdy slavíme věková jubilea významných hvězd světového jazzu, stále hrajících v dobré formě, považuji za nespravedlivé vůči našemu jazzu, že muzikant, kapelník, skladatel a pedagog Karel Velebný se nedožil ani šedesátky, ba ani sametové revoluce (17. 3.1931 – 7. 3. 1989). Řečeno jeho stylem, vyhnul se tak... Celý článek

    Voyeurská hra na nevinnost

    Voyeurská hra na nevinnost

    Ačkoliv pojmenovali Jan Hřebejk s Petrem Jarchovským svůj nový film Nevinnost, jejich dosavadní kinematografie – ať na ni nahlížíme jakkoli – zrovna „nevinná“ není. Naopak. Oba byli vždy ochotni skotačit s kterýmkoliv ďáblem, aby ze svého kinematografického juboxu umleli chytlavý příběh se všemi... Celý článek



    Obsah,