Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Vydání: 5/2011

Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

Děti… Divadlo… Divadlo pro děti…

Poselství Evy Bal, divadelní režisérky a aktivistky, zakladatelky a ředitelky Kopergietery Gent, pronesené k Světovému dni divadla pro děti a mládež Celý článek

Světové dědictví a div světa

Světové dědictví a div světa

Dopis presidenta ASSITEJ International Wolfganga Schneidera při příležitosti Světového dne divadla pro děti a mládež Celý článek

MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

MET NYC: Všichni křičí, že Lucie emocemi šetří

Metropolitní opera New York - Gaetano Donizetti: Lucia di Lammermoor. Dirigent Patrick Summers, režie Mary Zimmerman. The Met: Live in HD, 19. března 2011. Tímto příspěvkem zahajujeme pravidelné otiskování překladů amerických kritických reakcí na operní produkce aktuálně vysílané přímým přenosem z newyorské Metropolitní opery. A poprvé na i-DN i s... Celý článek

Proč chodit do divadla…

Proč chodit do divadla…

Stručná poznámka k textu Richarda Ermla v DN 4+5 Brněnské schizma I+II Celý článek

Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

Kdo je pán, kdo otrok, kdo člověk, kdo monstrum…

N. Dear, M. W. Shelley: Frankenstein. Režie: Danny Boyle. The Royal National Theatre (Olivier Theatre) Londýn. Světová premiéra 22. a 23. 2. 2011. Celý článek

Mimi kouše do Velkého jabka – dopis č. 2

Performerka Miřenka Čechová pokračuje v psaní ze svého pobytu v USA Celý článek

Živý mýtus a směřování k syntéze

Živý mýtus a směřování k syntéze

Pokus o věcné formulování názoru na faktickou podobu inscenace Zaslíbení a jejího myšlenkového půdorysu. Celý článek

Kdo je tady blázen?

Kdo je tady blázen?

Korespondence Erml-Plachý k textu Divadelních novin Brněnské schizma Celý článek

Nemá idea národního divadla smysl?

Nemá idea národního divadla smysl?

Leží přede mnou dva sborníky příspěvků ze dvou konferencí. Obě se konaly v minulém roce na Slovensku a se zahraniční účastí. První byla svolána z iniciativy Združenia slovenských divadelných kritikov a teoretikov a Ústavu divadelnej a filmovej vedy SAV 3. až 5. června s tématem Idea... Celý článek

Brněnské schizma II

Brněnské schizma II

V průběhu svého vyptávání se na Zdenka Plachého jsem se samozřejmě zajímal o pojmenování jeho divadelního jazyka. Vladimír Just říká: Plachého originální poetiku, mísící, pravda, se střídavými úspěchy, „vysoké“ (opera, drama) a „nízké“ (cirkus, pop, mágové, kouzelníci),... Celý článek

Únor 2011

Únor 2011

Stanislav Štícha, Jiří Kárnet, Otakar Prajzner, Pavel Vondruška, Prokop Voskovec, Antonín Švorc Celý článek

Nikdy jsem Jima nepraštil

Nikdy jsem Jima nepraštil

Do baru, v němž jsem seděl, přišli a mluvili o tom, jak jsem kdysi v jakémsi klubu dal pěstí Jimovi Čertovi za to, že byl udavačem. Celý článek

Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

Břetislav Rychlík píše Ludvíku Vaculíkovi

Píšete mi, že Hrubá Vrbka je spjatá s velikým šohajem. To byl Luboš Holý, chlap velký, jak košatý strom, i hlas měl takový. A život též. Dokončil jsem pro Folkloriku jeho půlhodinový portrét, procházel hodiny archivů, kde Luboš zpívá, hraje na husle, tančí, ošetřuje krávy na Kubě, v Mexiku, Brazílii, bude to film „suzama... Celý článek

Prodaná v kavárně

Prodaná v kavárně

Smetanova Prodaná nevěsta byla poprvé v newyorské Metropolitní opeře uvedena v roce 1909 pod taktovkou Gustava Mahlera. V roce 1978 ji na jeviště podruhé přivedl dirigent James Levine ve scénografii Josefa Svobody. Letos v únoru ji Levine připravil opět, a to ve spolupráci s jedním ze svých kmenových... Celý článek

Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

Steven Berkoff: Žil jsem na ulici

Enfant terrible britského divadla Steven Berkoff (nar. 3. 8. 1937 v Londýně) byl koncem minulého roku – při příležitosti vydání knihy vzpomínek na své dobrodružné dětství Deník mladého delikventa – hostem pravidelného diskusního večera pořádaného londýnským The Royal National Theatre. Za velikého zájmu... Celý článek

Tak pravil Karel Velebný

Tak pravil Karel Velebný

V čase, kdy slavíme věková jubilea významných hvězd světového jazzu, stále hrajících v dobré formě, považuji za nespravedlivé vůči našemu jazzu, že muzikant, kapelník, skladatel a pedagog Karel Velebný se nedožil ani šedesátky, ba ani sametové revoluce (17. 3.1931 – 7. 3. 1989). Řečeno jeho stylem, vyhnul se tak... Celý článek

Voyeurská hra na nevinnost

Voyeurská hra na nevinnost

Ačkoliv pojmenovali Jan Hřebejk s Petrem Jarchovským svůj nový film Nevinnost, jejich dosavadní kinematografie – ať na ni nahlížíme jakkoli – zrovna „nevinná“ není. Naopak. Oba byli vždy ochotni skotačit s kterýmkoliv ďáblem, aby ze svého kinematografického juboxu umleli chytlavý příběh se všemi... Celý článek


Aktuální vydání 6/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


21. 3.–3. 4. 2017

Číslo 6/2017 (21. 3.–3. 4. 2017)

Obsah čísla 6/2017

Slovo ...

Téma?

Jako čtenář českých divadelních...

Sukces měsíce

M. Kunze, S. Levay: Rebecca

Národní divadlo moravskoslezské...

Dotazník

Marka Míková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Komedie aneb Zpět do vlídné...

Rada hlavního města Prahy rozhodla,...

Fejeton

Homo ludens aneb Člověk bez...

Po nějaké době se vracím na stránky...

Názor

Manipulace a neznalost Jana...

V úvodním textu DN č. 5 nazvaném O...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Muzikál Srdcový král pražského...

Kritika

Faustovo prokletí

Faustovo prokletí Hectora Berlioze je v...

Ideál ženy v zrcadle

Letošní sezona v Městském divadle v...

Činohra v cizí kůži

Mají-li návštěvníci HaDivadla před...

Podzemní proces

V legendárním pražském kině v...

Klasika pro mládež?

Jako třetí díl volné trilogie...

Tam, kde včera znamená...

Bolek Polívka (dále pro přehlednost...

Nečitelná láska paní...

Jen několik měsíců po vydání...

Lidové divadlo podle Martinů

Měl jsem v poslední době štěstí...

Smějící se bestie Tomáš...

Tomáš Dianiška je bůh. Tedy podle...

Modernismus a avantgardismus ...

Když jsem vstoupil do provázkovského...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 6/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Šimon Dominik: Nezačínám...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Je čas uvést věci do pohybu

Rozhovor s novými šéfy činohry a...

Kontext

Akademie v mantinelech...

Poslední únorovou neděli se v Los...

Kulatý stůl Divadelních...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Výstavy – výstavy –...

Národní muzeum informuje

Nejlepší herec nemusí...

Herecká asociace informuje

Podoby: Nevyžádaný dopis...

Píšu ti milá, jaks správně poznala,...

Divadlo Antonína Dvořáka...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Maxim Didenko: Divadlo je...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Vladimíre, děkuju

Vladimír Vašut byl taneční kritik a...

Zemřeli

Vladimír Vašut (26. 3. 1931 Dolní...

Výročí

Výročí 1.−15. dubna

Riedlbauch Václav, skladatel (1. 4....

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Prokletí

Osmnáctého února měla ve...

Expert – manifest

Příloha

Události z historie školy

1945 d dekretem prezidenta republiky...

Doctores honoris causa JAMU

Janáčkova akademie múzických umění...

Devět „nej“ brněnské...

Janáčkova akademie múzických umění...

Anketa s výraznými...

1. Jak vzpomínáte na studia, co jste...

Kalendář akcí k oslavám /...

24. března / Divadlo na Orlí...

Moderní vysoká škola s...

Vládním zákonem z 12. září 1947...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 6/2017



Obsah,