Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vydání: 16/2012

Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

V Brně otevírají novou divadelní scénu

Janáčkova akademie múzických umění v Brně otevře ve středu 24. října Divadlo na Orlí, hudebně-dramatickou laboratoř JAMU. Celý článek

Grázlové z Disku

Nejednoznačnost dobra a zla se rozhodli dramaturg Martin Hýča a režisér David Šiktanc akcentovat v nové inscenaci Disku Grázlové, autorské adaptaci Schillerovy prvotiny Loupežníci. Děj umístili do současnosti. Celý článek

Miluju ta okna

Miluju ta okna

Setkala jsem se tady s lidmi, kteří se stali mými přáteli i mimo práci a toho si velmi vážím, na jevišti se na ně mohu spolehnout. Vyhovuje mi repertoár, který hraju, a moc se těším na další práce. Až tady jsem si uvědomila, že většinu času v divadle jsem prožila ve tmě, protože divadla jsou ve sklepě, miluju ta okna a to, že jsem v parku. Celý článek

Úcta k tradici

Já, François Villon

Pro mne je Divadlo Na Jezerce přímo chrámem, do něhož vstupuji pokaždé s myšlenkami na principálova otce a tím vlastně i tvůrce uměleckých kritérií, Rudolfa Hrušínského, jehož herecký projev působil jako čistá přírodní síla, která podivuhodně hovořila, i když její nositel mlčel a jen na vás hleděl. Celý článek

Tak trochu jiné divadlo

Radek Balaš

Divadlo Na Jezerce je zvláštní přírodní úkaz. Podle oficiálních zdrojů by se na této adrese v pražských Nuslích měla vyskytovat divadelní instituce. Ale když se dostavíte na toto místo osobně, zjistíte ke svému úžasu, že jste v obýváku rodinného domu. Celý článek

Jak jsme hráli Kumšt Yasminy Rezy

Jan Kačer, Jan Hrušínský a Jan Tříska

Tedy: principál Honza Hrušínský, Honza Kačer a já, Honza Tříska. Celý článek

Jan Hrušínský: „Svoboda je drahá věc, není na ni v světě klec.“

Jan Hrušínský

„Nepodceňujeme diváky, chováme se k nim slušně a vstřícně. Pozor, ne­jde o podbízivost, ale o úctu k li­dem. K účinkují­cím i k divákům.“ Celý článek

Jedinečný Malvolio

Martin Hilský

Když mi Jan Hrušínský zavolal a sdělil mi, že Na Jezerce chystá Shakespearův Večer tříkrálový, měl jsem velkou radost už proto, že si pamatuji jeho skvělý herecký výkon v roli Malvolia. Tentokrát se Jan Hrušínský chystal hru režírovat a byla to, pokud se nemýlím, jeho první shakespearovská režie. Celý článek

Divadlo v mírném údolí

Večer tříkrálový - Divadlo na Jezerce

Společnost Jana Hrušínského slaví ve svém sídle, Divadle Na Jezerce, deset let své existence. Nečiní tak s nějakou okázalou mediální pompou, nemá to vlastně ani zapotřebí. Na Jezerku se chodí a vezmeme-li v úvahu její ne úplně samozřejmou dostupnost ve srovnání s jinými pražskými scénami, jde o okolnost obdivuhodnou. Janu Hrušínskému se... Celý článek

Ze sexbyznysu na trh práce?

Občanské sdružení Rozkoš bez rizika pořádá ve dnech 16.-17. října v Domě světla v Praze 8 konferenci k legalizaci prostituce a problematice sexbyznysu. Celý článek

Radši spadnout z vrcholu

Slováckému divadlu v Uherském Hradišti chybí v rozpočtu na příští rok šest milionů. Ředitel divadla Igor Stránský městu vzkázal, že za těchto podmínek hrozí scéně v červnu 2013 uzavření. Celý článek

Nechci nést zodpovědnost…

Národní divadlo Brno dočasně vede jeho ekonomická náměstkyně Marie Hubová. Celý článek

Obnovení, vzestup a pád Literárek (No. 16)

Časosběrná reportáž třiadvaceti let polistopadových Literárních novin - dnes o roce 2009. Celý článek

Krakov žije divadlem (No. 7)

Emmanuel Eggermont dotančil, světla zhasla a 37. ročník Krakovských divadelních reminiscencí byl završen. Některé z účinkujících uvidíme zanedlouho i v Praze. Celý článek

Dnes naposled…? (No. 5)

Ministryně kultury Alena Hanáková obdržela již druhý otevřený dopis na podporu časopisu Atelier. Celý článek

Potrava pro dobrou mysl

Ve Dvoře Králové se konal první ročník festivalu Dobromysl, který představil filmovou tvorbu začínajících autorů i amatérů. Celý článek

Kdo ho má?!

Ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti byli nuceni změnit název komedie Jak důležité je mít Filipa na Jak důležité je ho mít… Celý článek


Aktuální vydání 16/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


3. 10.–16. 10. 2017

Číslo 16/2017 (3. 10.–16. 10. 2017)

Obsah čísla 16/2017

Slovo ...

Divadlo, které si nerozumí

Mám dojem, že účastníci...

Sukces měsíce

Národní divadlo...

SUKCES MEZINÁRODNÍHO FESTIVALU DIVADLO

Dotazník

VerRich

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Seminář o umělecké kritice

Do Centra současného umění DOX...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Vlastivědné muzeum v Olomouci...

Kritika

Nedává, nebere

Poslední premiérou loňské sezony...

Každý musí sestoupit do...

Hrát na konci léta v krásném...

Vykřičíme všechnu bídu

Součástí pracovních oslav deseti let...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 16/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní smrti aneb Festival...

Podle mého si „přední příčky“...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Rozhovor

René Levínský: Píšu,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Barankiewicz:...

Rozhovor s novým uměleckým šéfem...

Kontext

O divadelním létě (nejen) v...

Zdá se, že vypravit se do divadla...

Burza

Joan Brehms se vrací domů

Národní muzeum informuje

Nominace na Cenu Thálie

Herecká asociace informuje

Podoby – Květáci

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo Radost Brno

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Aurora Lubos: Čekám, až mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Radu Afrim: Stačí tři zvuky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Ještě k Národnímu divadlu

ohlasy: Ad DN 15/2017, str. 2

Zemřeli

Zemřeli

Arnošt Svoboda (6. 2. 1941 Třebíč...

Jan Tříska bohužel...

Nemohu stále uvěřit, že nepřijde....

Výročí

Výročí 1.−15. října

Černý Ondřej, ředitel, kritik a...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VI)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Jan Tříska

Ve Stříbrné ulici na Starém Městě...

Pan Papírek… ( III )

Příloha

Poděkování

Mezinárodní divadelní festival PALM...

Palm Off Fest 2017 – program

20. října v 19 hodin Zahájení...

Visegrád by chyběl stejně...

V posledních měsících jsou stále...

O střední Evropě

Střední Evropa existuje a my v ní,...

Nová pravice ve střední...

Rodí se nová střední Evropa a jeden...

Lze zachránit střední...

Střední Evropa, o které kdysi psal...

Lze žít a hrát divadlo...

Druhý ročník setkání divadel...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 16/2017



Obsah,