Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vydání: 15/2015

Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

Alexej Byček: Heydrich je symbol

Přinášíme rozhovor s Alexejem Byčkem ze skupiny Mime Club. Je autorem a jediným interpretem inscenace Heydrich, která byla v neděli uvedena na festivalu ...příští vlna/next wave... Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 9)

V neděli se hrál Heydrich Alexeje Byčka na kolejích, studenti činoherního divadla na JAMU uvedli premiéru autorské inscenace režisérky Barbory Chovancové I love you, X4312. A poprvé se ve sklepě hrál exklusivní projekt Quatro Mother Fuckers v režii Miroslava Bambuška. Celý článek

Ve Slezském divadle Opava to vře

Nový ředitel Karel Drgáč nečekaně vyměnil šéfy obou souborů - činohry i opery. A u toho zřejmě neskončí. Zaměstnanci divadla jeho kroky odmítají a stěžují si na nepřátelskou atmosféru plnou nejistoty. Chystají proto petici. Celý článek

Motivační charakter podpory

Středočeská profesionální divadla budou od příštího roku dostávat dotace od kraje podle nových pravidel. Bude se přihlížet například k počtu premiér či získaným oceněním. Navržená minimální celková roční suma pro tři divadla je 1,8 milionu korun a každé z nich z ní dostane dotaci složenou z fixní a pohyblivé části. Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 8)

Sobota na festivalu ...příští vlna/next wave... lákala tak trochu do neznáma. A ještě s překvapením navíc. Vystoupili: Křivánková, Kozubková a Brinda. Celý článek

Soukromý FDNJ 2015 (No. 1)

Soukromý festival divadel německého jazyka 2015... Náš spolupracovník navštívil minulou sezonu Berlín a Drážďany, kde zhlédl čtyři pozoruhodná představení. Nabízíme jeho reflexe těchto inscenací jako předznamenání blížícího se PDFNJ. Jako první Never Forever Falka Richtera. Celý článek

Antonín Brinda: Vše už bylo ztvárněno…

Lehce filozofický rozhovor s Antonínem Brindou, absolventem oboru Performerství na DAMU. V rámci festivalu …příští vlna/next wave… obdržel Poctu v kategorii Objev roku. Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 7)

Včera proběhlo v Experimentálním prostoru NoD udílení Poct za alternativní umění 2015. Průběh „Uctívání“ byl v režii Jiřího Adámka a jeho divadelně-hudební skupiny Boca Loca Lab. Celý článek

Manipulacje demokracją Wrogu ludu

Manipulacje demokracją pokazał we Wrogu ludu Thomas Ostermeier na festiwalu Divadlo w Pilznie. Na festiwalu zawiodła takze słowacka inscenizacja Łaskawych Jonathana Littella ze słowackiego Teatru Narodowego w Bratysławie... Celý článek

Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 123)

Vypjaté vztahy uvnitř milostného trojúhelníku a hlavní hrdina, který se snaží v nejisté době najít sám sebe aneb Mudrování o tom, jak paní Husa otvírala vrata svého divadla pro sezonu 2015-16. Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 6)

Čtvrtek na festivalu …příští vlna/nextwave… se nesl ve znamení divadelních démonů. V pražské premiéře byli uvedeni brněnští Daemoni – pochmurná inscenace pojednávající o „daemonech“ velikánů Jiřího Mahena a Bořivoje Srby. Celý článek

23. MF DIVADLO: Up & Down Borise Tuche

For me, the most meaningful thing at the 23rd International Theater Festival in Plzen was a dominant trend: the preponderance of what I would call direct action theater. Celý článek

Buranteatr: Fúze starého s nádechem omladiny

Brněnský soubor Buranteatr nově vede umělecký šéf Juraj Augustín, nedávný absolvent Janáčkovy akademie múzických umění. Pro nadcházející sezonu připravil pět inscenací. Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 5)

Pátý den, resp. večer festivalu …příští vlna/next wave… patřil Divadlu 100 opic a jeho nejnovějšímu počinu Brusel se potopil. Celý článek

23. MF DIVADLO: Up & Down Maxe Wymana

The five days of the festival felt like being inside a little volcano of creative ferment, with sparks of imaginative force flying off in all directions. Celý článek

Příliv teroristů a démonů (No. 4)

Úterní večer patřil židovské kultuře a nutno poznamenat, že pro jidiš divadlem zatím nedotčené diváky to byl zážitek nevšední a téměř iniciační. Celý článek

Ceny Františka Filipovského 2015 rozděleny

Ceny Františka Filipovského za nejlepší ženský a mužský herecký výkon v dabingu v sobotu 19. září v Přelouči získali herci Zlata Adamovská a Petr Lněnička. Celý článek


Aktuální vydání 16/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


3. 10.–16. 10. 2017

Číslo 16/2017 (3. 10.–16. 10. 2017)

Obsah čísla 16/2017

Slovo ...

Divadlo, které si nerozumí

Mám dojem, že účastníci...

Sukces měsíce

Národní divadlo...

SUKCES MEZINÁRODNÍHO FESTIVALU DIVADLO

Dotazník

VerRich

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Seminář o umělecké kritice

Do Centra současného umění DOX...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Vlastivědné muzeum v Olomouci...

Kritika

Nedává, nebere

Poslední premiérou loňské sezony...

Každý musí sestoupit do...

Hrát na konci léta v krásném...

Vykřičíme všechnu bídu

Součástí pracovních oslav deseti let...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 16/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní smrti aneb Festival...

Podle mého si „přední příčky“...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Rozhovor

René Levínský: Píšu,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Barankiewicz:...

Rozhovor s novým uměleckým šéfem...

Kontext

O divadelním létě (nejen) v...

Zdá se, že vypravit se do divadla...

Burza

Joan Brehms se vrací domů

Národní muzeum informuje

Nominace na Cenu Thálie

Herecká asociace informuje

Podoby – Květáci

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo Radost Brno

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Aurora Lubos: Čekám, až mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Radu Afrim: Stačí tři zvuky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Ještě k Národnímu divadlu

ohlasy: Ad DN 15/2017, str. 2

Zemřeli

Zemřeli

Arnošt Svoboda (6. 2. 1941 Třebíč...

Jan Tříska bohužel...

Nemohu stále uvěřit, že nepřijde....

Výročí

Výročí 1.−15. října

Černý Ondřej, ředitel, kritik a...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VI)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Jan Tříska

Ve Stříbrné ulici na Starém Městě...

Pan Papírek… ( III )

Příloha

Poděkování

Mezinárodní divadelní festival PALM...

Palm Off Fest 2017 – program

20. října v 19 hodin Zahájení...

Visegrád by chyběl stejně...

V posledních měsících jsou stále...

O střední Evropě

Střední Evropa existuje a my v ní,...

Nová pravice ve střední...

Rodí se nová střední Evropa a jeden...

Lze zachránit střední...

Střední Evropa, o které kdysi psal...

Lze žít a hrát divadlo...

Druhý ročník setkání divadel...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 16/2017



Obsah,