Divadelní noviny Aktuální vydání 13/2018

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

13/2018

ročník 25
26. 6.–1. 9. 2018
  • Zprávy
  • Kritika
  • Seriály a blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Vydání: 7/2018

    Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

    Útržky z paměti (III) Ještě Paříž, škola, film (Elmar Klos)

    Útržky z paměti (III) Ještě Paříž, škola, film (Elmar Klos)

    Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem. Celý článek

    • Pro zobrazení komentářů zadejte heslo.
    • 4. dubna 2018

    Ceny Thálie za rok 2017

    Ceny Thálie za rok 2017

    V sobotu 24. března se v Národním divadle v Praze uskutečnil 25. ročník předávání Cen Thálie za minulý rok. Nabízíme přehled všech oceněných. Činohra – ženský výkon Tereza Dočkalová Titulní role v inscenaci podle Henrika Ibsena Nora – Domeček pro panenky, Divadlo pod Palmovkou, Praha Činohra – mužský výkon Daniel Bambas Role Edwarda Kynastona... Celý článek

    Držitelé Cen divadelní kritiky za rok 2017

    Držitelé Cen divadelní kritiky za rok 2017

    V neděli 18. března byly v pražském Paláci Akropolis vyhlášeny Ceny divadelní kritiky (dříve Ceny Alfréda Radoka). Nabízíme přehled všech oceněných. Inscenace David Jařab, William Shakespeare: Macbeth – Too Much Blood Režie: David Jařab Divadlo Na zábradlí, Praha Jean Genet, Bedřich Bridel, Miloslav König: Deník zloděje Režie: Jan Nebeský Divadlo... Celý článek

    Jednou větou

    Jednou větou

    Divadlo je stále jedním z nejlepších způsobů, jak se vyjádřit, a je také zrcadlem, které lidem ukáže, co je v našem světě dobré a co špatné. Jeviště je místem, kde si můžete vytvořit svůj vlastní svět a kde můžete vdechnout život svým snům, napsal ve svém poselství ke Světovému dni divadla pro děti a mládež […] Celý článek

    Výročí 1.−15. dubna

    Výročí 1.−15. dubna

    Adam Jiří, herec (1. 4. 1933) △ Adam Oldřich, herec (1. 4. 1933) △ Hlávková Marie, pedagožka dramatické výchovy (1. 4. 1963) △ Pálka Jiří, dramaturg (1. 4. 1953) △ Šubrtová Olga, dramaturgyně (1. 4. 1968) △ Weidenthaler Zdeněk, sólista baletu (2. 4. 1928) △ Malý Stanislav, herec (3. 4. 1933) △ Dubovic Martin, režisér […] Celý článek

    Divadlo 1918–2018

    Divadlo 1918–2018

    Vykročila husa a vzala člověka na procházku: Pojď! Napsal Jiří Mahen v knížce šesti filmových libret Husa na provázku, které vydal v nakladatelství Ot. Štorch-Marien v roce 1925. Studenty JAMU v polovině šedesátých let s knihou seznámil jejich učitel Bořivoj Srba, a vůbec s meziválečnou avantgardou, kterou v té době objevoval jako historik. Od něho... Celý článek

    Podoby – Ráno v Dolní Radechové

    Podoby – Ráno v Dolní Radechové

    Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem. Celý článek

    Apolena Vanišová

    Dotazník aneb Vyhlížení divadelního času Celý článek

    Divadelní fotografie (I)

    Divadelní fotografie (I)

    Do konce června se na tomto místě budeme věnovat výstavě Česká divadelní fotografie 1859–2017, která od 9. května do 24. června 2018 ve výstavních sálech Obecního domu v Praze představí veřejnosti poněkud opomíjený fenomén divadelní fotografie. Celý článek

    Oleg Tabakov: Od Chlestakova k Oblomovovi

    Oleg Tabakov: Od Chlestakova k Oblomovovi

    Stručný obsah příspěvku zde není uveden, protože je tento příspěvek chráněn heslem. Celý článek

    Ondřej Hrab: Archa je veřejným fórem

    Ondřej Hrab: Archa je veřejným fórem

    Rozhovor vznikl po setkání u kulatého stolu o divadle Archa z potřeby vyjasnit některá z témat, kterých jsme se při debatě dotkli. Celý článek

    Divadlo Archa: Vlajková loď alternativy, nebo Titanic?

    Divadlo Archa: Vlajková loď alternativy, nebo Titanic?

    V Divadelních novinách 18/2017 jsme uveřejnili kulatý stůl nazvaný O pražské divadelní mapě. Zaznělo v něm, že Divadlo Archa je dnes „vyčerpané“, respektive že jeho tvůrci by mohli své vize mnohem lépe naplňovat. Ředitel divadla Ondřej Hrab na to reagoval dopisem O co Arše jde?, který jsme uveřejnili ve zkrácené verzi v DN 20/2017 (a v celém... Celý článek

    Katharina Schmitt: Vedu umělecký dialog s lidmi a místem, kde tvořím

    Katharina Schmitt (1979) studovala v letech 2001–2006 činoherní režii na DAMU. Poté režírovala na různých pražských scénách – v Divadle Komedie, MeetFactory, ve Studiu Hrdinů, ale také například v Činoherním studiu Ústí nad Labem a v Divadle F. X. Šaldy Liberec. Její inscenace mě vždycky přitahovaly experimentálností a vizuální propracovaností. Celý článek

    (Ne)bezpečné vztahy literatury a divadla

    (Ne)bezpečné vztahy literatury a divadla

    Činohru Moravského divadla v poslední sezoně až s překvapivou četností přitahují nedramatické texty, většinou čtenářsky osvědčené prózy. Po úpravách Rollandovy novely Petr a Lucie a Werichovy pohádky Královna Koloběžka První se do repertoáru – ještě před chystaným nastudováním románu Jana Vrby Boží mlýny – vklínily také Laclosovy... Celý článek

    Přehnané ambice Idiota

    Na obálce programu k inscenaci Idiot v Divadle Rokoko vidíme představitele hlavní postavy na Kristově kříži, s výmluvným pohledem ukazuje svou zkrvavenou dlaň, v záhlaví kříže však místo výsměšného nápisu o židovském králi čteme: IDIOT. Bude snad inscenace Pavla Kheka vhloubeným „kristologickým“ výkladem Dostojevského díla, který se neomezí... Celý článek

    Bezprizorní Amor a Psyché

    Inscenace Krása střídá nádheru je dalším z řady titulů, kterým soubor Geisslers Hofcomoedianten českému publiku přibližuje neznámá či málo známá díla barokní kultury. Tato záslužná snaha nicméně stojí před stejnými otázkami jako při uvádění kteréhokoli jiného titulu: Čím je zrovna toto dílo pro nás zajímavé? Jak konkrétně se nás... Celý článek

    Nevyrovnaná přízeň pro členy kvarteta

    Hru současného britského autora Torbena Bettse Invincible z roku 2014 opatřil překladatel Michal Zahálka názvem Kočka v oreganu – ukrývá totiž v sobě také narážku na kocoura Vinceho, „postavu“ v chytré konverzačce ne zanedbatelnou. Celý článek



    Obsah,