Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vydání: 7/2016

Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

David Jařab: Nerealizovaný dramatik jako by ani nebyl

David Jařab

S Davidem Jařabem jsme hovořili o jeho nejnovější inscenaci Bílí psi a černý kočky, jež je uváděna v pražském Studiu Hrdinů, dramatické a filmové tvorbě i stavu slovenského divadla. Celý článek

Portál Opera Plus oceňoval

V pražské Státní opeře byly v sobotu odpoledne vyhlášeny a předány Výroční ceny Opery Plus za nejlepší taneční výkony a choreografii v roce 2015. Celý článek

Jihočeská Thálie za rok 2015

Minulý čtvrtek 24. března se v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích v rámci slavnostního večera rozdávaly tradiční ceny Jihočeská Thálie. Nabízíme přehled všech oceněných. Celý článek

Zemřel Dušan Feller

(8. 12. 1935 Ostrava - 24. 3. 2016 Ostrava) Herec, který v roce 1953 stál u založení Divadla loutek v Ostravě. Byl jedním z posledních umělců „ostravské loutkářské školy“. Celý článek

Lenka Havlíková: Nemá smysl se někde zabetonovat

Lenka Havlíková

Před čtyřmi lety odešla dramaturgyně Lenka Havlíková po deseti sezonách z Národního divadla a vrhla se do dobrodružných vod nezávislé scény. Co obnáší dělat divadlo ve Strašnicích, jak vzpomíná na Ústí nad Labem a proč nerada píše? Celý článek

Mráz přichází z Ústí

Ledový hrot (Kaltes Land) švýcarského dramatika Reta Fingera (1972) se na českém jevišti poprvé objevil v roce 2007. Zdařilou absolventskou inscenaci katedry činoherního divadla DAMU tehdy režíroval Jan Frič. A téměř po dekádě tuto mrazivě bolestnou hru uvedlo Činoherní studio v Ústí nad Labem v režii Barbary Herz. Celý článek

Hra jako (nudné) vyprávění

Vzpomínky nejsou ideální látkou pro divadlo. Zkušený režisér (a herec) Jan Kačer, autor hry Svatba pozdního léta, kterou uvedl Činoherní klub v režii Ladislava Smočka, to jistě ví, a dokonce přiznává: Proč napsat hru? Nemám dramatickou zápletku. Celý článek

Veverky a antilidé

Smrt Člověka-Veverky

Surrealismus a terorismus se nevylučují – alespoň ve hře Smrt Člověka-Veverky polské dramatičky Małgorzaty Sikorské-Miszczukové. Její česká premiéra se stala labutí písní Centra východní dramatiky v Divadle Komedie. Celý článek

Obyčejné zázraky

Čechy leží u moře

V malém sále libereckého Naivního divadla sedí děti na polštářcích upravených do podoby oblázků a se zavřenýma očima šeptají poslední verš z knížky Radka Malého Moře slané vody, který dal také název inscenaci. Celý článek

Zlá pohádka

Den opričníka

Pohádky nebývají vždy idylické, tato je však obzvláště krutá a ještě navíc, což u pohádek není právě obvyklé, beznadějná. Byl jednou jeden opričník, zákonem nepostižitelný člen carovy osobní gardy – opričniny (nejsme ovšem v dobách Ivana Hrozného, ale v Rusku nedaleké budoucnosti – historie se nám opakuje), a ten pocítil potřebu se... Celý článek

Školní lekce z Evropy

Dramaturg královéhradeckého Draku Tomáš Jarkovský a režisér Braňo Holiček připravili v Klicperově divadle autorskou inscenaci Evropa. Tvůrci přiznávají, že vznikala za pochodu – bez předem daného textu. Z jejich schůzek postupně vydestilovala originální představa Evropy jako zahrádkářské kolonie, v níž jednotlivé zahrádky mají představovat... Celý článek

První ze sedmi smrtelných hříchů

L / One of the Seven

Slovenský choreograf Andrej Petrovič uvedl v tanečním divadle Ponec první díl své zamýšlené sólové série na téma sedmi smrtelných hříchů – L / One of the Seven. Písmeno „L“ značí Lust, Chtíč. Celý článek

Bez žertu, satiry, ironie a hlubšího významu

Oblomov

Jsou dnes kolem nás Oblomovové? Co je oblomovština dnes? Jaké má Gončarovův román vazby a vztahy k současnosti? V inscenaci Hany Burešové v Divadle v Dlouhé se divákovi na žádnou tuto otázku odpovědi nedostane. Recenze proti. Celý článek

Bezpečný malý svět

Oblomov

Zdá se logické, že spolupráce režisérky Hany Burešové s hercem Michalem Isteníkem po Mrtvých duších pokračuje Gončarovovým Oblomovem. Psychofyzická dispozice Isteníka pro tuto postavu je evidentní. Recenze pro. Celý článek

Biblické rockování

Bernsteinova Mše

Jesus Christ Superstar, Evangelium o Marii a Mše mají společný základ v biblických událostech a rockové hudbě. Rozdílné jsou hudebními styly i dobou a logikou svého vzniku. V Česku se sešly v krátkém časovém rozestupu těsně před Velikonocemi, ale jejich uvedení nesouvisí pouze s hlavními křesťanskými svátky, cílí na různé strany. Všechny... Celý článek

Ceny divadelní kritiky 2015

Ceny divadelní kritiky 2015

Ceny divadelní kritiky 2015 byly předány v Divadle Minor 20. března 2016: INSCENACE ROKU 2015 Tomáš Vůjtek: SLYŠENÍ, režie Ivan Krejčí, Komorní scéna Aréna Ostrava ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON Marie Štípková, role Géši Gottfriedové v inscenaci Brémská svoboda, Městské divadlo Kladno MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON Marek Cisovský, role Eichmanna v inscenaci... Celý článek


Aktuální vydání 2/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


23. 1.–5. 2. 2018

Číslo 2/2018 (23. 1.–5. 2. 2018)

Obsah čísla 2/2018

Slovo ...

Kultura buranství

Jelikož přelom roku je celkově na...

Sukces měsíce

Charles Gounod: Faust a...

Janáčkova opera Národního divadla v...

Dotazník

Ivan Pinkava

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Kolik stojí Velké divadlo?

Velké divadlo, historická scéna...

Fejeton

Už jim zase hráblo aneb Jak...

Povídka divadelní

Kronika

Jednou větou

1 Horácké divadlo Jihlava má od...

Kritika

Potkali se v Pardubicích

Režisér Michael Tarant má zálibu v...

Porušení mravního i...

Břetislav Rychlík se jako režisér...

Strašlivý vztek?

České divadlo vzalo Caryl Churchill na...

Když člověku rupnou...

Výraznou linii tvorby Divadla Tramtarie...

Šest žen znovuzrozených

Šest žen (původně Šest žen...

Dobře vržené kostky

Inscenací s poněkud dlouhým názvem...

Znepokojivý obraz minulosti i...

Když na počátku padesátých let...

Fikce, historie, nebo...

Dystopický román Kaspara Collinga...

Studený ohňostroj, či...

Na mnoha místech českých zemí byl...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 2/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Jana Burkiewiczová: Baví mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Dominika Špalková: Divadlo...

Rozhovor s uměleckou šéfkou Divadla...

Kontext

Tři billboardy skeptických...

Úvahy filmové

Svobodný v nezavedených...

Začátkem roku po těžké nemoci...

DAMU potemněla

Aby ne – je sobotní pozdní večer...

Moc sladkého škodí! Momenty...

Na tradičním loutkářském festivalu...

Burza

Podoby – Přebytek

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo v Dlouhé Praha

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Inspirující outsider

Stručný obsah příspěvku zde není...

Bill C. Davis: Každá hra si...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Oprava

V popiscích k Velkému rozhovoru se...

Zemřeli

Byla to přísná ženská,...

(30. května 1944 Český Brod – 10....

Zemřeli

Marián Labuda (28. 10. 1944 Hontianske...

Výročí

Výročí 15.−31. ledna

Mikšaník Vratislav, sólista baletu...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ajrin Zlámalová: Nebyla jsem vždycky...

Služebník slova rekapituluje

Přednáším poezii více než 40 let....

Obrazem

Divadlo 1918–2018

České divadlo se přirozeně prolíná...

Zákulisí Baletu ND

Balet Národního divadla nabídl při...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 2/2018



Obsah,