Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2018

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2018

ročník 25
17. 4.–30. 4. 2018
  • Zprávy
  • Aktuálně
  • Kritika
  • Seriály a blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Hledat
  • Facebook Divadelních novin

    Vydání: 7/2016

    Zobrazit popisný text a náhledové obrázky ke článkům.

    David Jařab: Nerealizovaný dramatik jako by ani nebyl

    David Jařab

    S Davidem Jařabem jsme hovořili o jeho nejnovější inscenaci Bílí psi a černý kočky, jež je uváděna v pražském Studiu Hrdinů, dramatické a filmové tvorbě i stavu slovenského divadla. Celý článek

    Portál Opera Plus oceňoval

    V pražské Státní opeře byly v sobotu odpoledne vyhlášeny a předány Výroční ceny Opery Plus za nejlepší taneční výkony a choreografii v roce 2015. Celý článek

    Jihočeská Thálie za rok 2015

    Minulý čtvrtek 24. března se v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích v rámci slavnostního večera rozdávaly tradiční ceny Jihočeská Thálie. Nabízíme přehled všech oceněných. Celý článek

    Zemřel Dušan Feller

    (8. 12. 1935 Ostrava - 24. 3. 2016 Ostrava) Herec, který v roce 1953 stál u založení Divadla loutek v Ostravě. Byl jedním z posledních umělců „ostravské loutkářské školy“. Celý článek

    Lenka Havlíková: Nemá smysl se někde zabetonovat

    Lenka Havlíková

    Před čtyřmi lety odešla dramaturgyně Lenka Havlíková po deseti sezonách z Národního divadla a vrhla se do dobrodružných vod nezávislé scény. Co obnáší dělat divadlo ve Strašnicích, jak vzpomíná na Ústí nad Labem a proč nerada píše? Celý článek

    Mráz přichází z Ústí

    Ledový hrot (Kaltes Land) švýcarského dramatika Reta Fingera (1972) se na českém jevišti poprvé objevil v roce 2007. Zdařilou absolventskou inscenaci katedry činoherního divadla DAMU tehdy režíroval Jan Frič. A téměř po dekádě tuto mrazivě bolestnou hru uvedlo Činoherní studio v Ústí nad Labem v režii Barbary Herz. Celý článek

    Hra jako (nudné) vyprávění

    Vzpomínky nejsou ideální látkou pro divadlo. Zkušený režisér (a herec) Jan Kačer, autor hry Svatba pozdního léta, kterou uvedl Činoherní klub v režii Ladislava Smočka, to jistě ví, a dokonce přiznává: Proč napsat hru? Nemám dramatickou zápletku. Celý článek

    Veverky a antilidé

    Smrt Člověka-Veverky

    Surrealismus a terorismus se nevylučují – alespoň ve hře Smrt Člověka-Veverky polské dramatičky Małgorzaty Sikorské-Miszczukové. Její česká premiéra se stala labutí písní Centra východní dramatiky v Divadle Komedie. Celý článek

    Obyčejné zázraky

    Čechy leží u moře

    V malém sále libereckého Naivního divadla sedí děti na polštářcích upravených do podoby oblázků a se zavřenýma očima šeptají poslední verš z knížky Radka Malého Moře slané vody, který dal také název inscenaci. Celý článek

    Zlá pohádka

    Den opričníka

    Pohádky nebývají vždy idylické, tato je však obzvláště krutá a ještě navíc, což u pohádek není právě obvyklé, beznadějná. Byl jednou jeden opričník, zákonem nepostižitelný člen carovy osobní gardy – opričniny (nejsme ovšem v dobách Ivana Hrozného, ale v Rusku nedaleké budoucnosti – historie se nám opakuje), a ten pocítil potřebu se... Celý článek

    Školní lekce z Evropy

    Dramaturg královéhradeckého Draku Tomáš Jarkovský a režisér Braňo Holiček připravili v Klicperově divadle autorskou inscenaci Evropa. Tvůrci přiznávají, že vznikala za pochodu – bez předem daného textu. Z jejich schůzek postupně vydestilovala originální představa Evropy jako zahrádkářské kolonie, v níž jednotlivé zahrádky mají představovat... Celý článek

    První ze sedmi smrtelných hříchů

    L / One of the Seven

    Slovenský choreograf Andrej Petrovič uvedl v tanečním divadle Ponec první díl své zamýšlené sólové série na téma sedmi smrtelných hříchů – L / One of the Seven. Písmeno „L“ značí Lust, Chtíč. Celý článek

    Bez žertu, satiry, ironie a hlubšího významu

    Oblomov

    Jsou dnes kolem nás Oblomovové? Co je oblomovština dnes? Jaké má Gončarovův román vazby a vztahy k současnosti? V inscenaci Hany Burešové v Divadle v Dlouhé se divákovi na žádnou tuto otázku odpovědi nedostane. Recenze proti. Celý článek

    Bezpečný malý svět

    Oblomov

    Zdá se logické, že spolupráce režisérky Hany Burešové s hercem Michalem Isteníkem po Mrtvých duších pokračuje Gončarovovým Oblomovem. Psychofyzická dispozice Isteníka pro tuto postavu je evidentní. Recenze pro. Celý článek

    Biblické rockování

    Bernsteinova Mše

    Jesus Christ Superstar, Evangelium o Marii a Mše mají společný základ v biblických událostech a rockové hudbě. Rozdílné jsou hudebními styly i dobou a logikou svého vzniku. V Česku se sešly v krátkém časovém rozestupu těsně před Velikonocemi, ale jejich uvedení nesouvisí pouze s hlavními křesťanskými svátky, cílí na různé strany. Všechny... Celý článek

    Ceny divadelní kritiky 2015

    Ceny divadelní kritiky 2015

    Ceny divadelní kritiky 2015 byly předány v Divadle Minor 20. března 2016: INSCENACE ROKU 2015 Tomáš Vůjtek: SLYŠENÍ, režie Ivan Krejčí, Komorní scéna Aréna Ostrava ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON Marie Štípková, role Géši Gottfriedové v inscenaci Brémská svoboda, Městské divadlo Kladno MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON Marek Cisovský, role Eichmanna v inscenaci... Celý článek



    Obsah,