Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

VČD zůstává divadlem pro diváka

Ve vedení Východočeského divadla bude pokračovat stávající ředitel Petr Dohnal, který stojí v čele pardubické scény od roku 1999. Rada města ho jmenovala na dalších šest let. Původní mandát mu měl skončit k 1. červnu 2017.

Petr Dohnal. FOTO JIŘÍ SEJKORA

Město je na základě Pravidel pro vztah města a příspěvkových organizací povinno vyhlašovat konkurzní řízení na pozici ředitele příspěvkových organizací každých šest let, uvádí Iveta Koubková z tiskového úseku kanceláře primátora.

Radní přesvědčily dlouholeté bohaté zkušenosti Petra Dohnala s vedením souboru, výsledky divadla i plány do budoucna. Konkurzní komise doporučila pokračování pana ředitele Dohnala Radě města Pardubic zcela jednohlasně. Není třeba měnit něco, co funguje velmi dobře. Petr Dohnal je opravdovým profesionálem, který má divadlu stále co dát, a má jasnou představu o tom, jakým směrem by se mělo divadlo dále ubírat. Naše divadlo je i díky panu řediteli výkladní skříní města. Má velmi kvalitní dramaturgii, v loňském roce odehrálo 299 vlastních představení, celkově se pak podílí na 560 představeních a akcích za rok. Vedení divadla se pravidelně daří dosahovat kladných hospodářských výsledků a má velkou míru finanční soběstačnosti, která se blíží 40 procentům, čímž se u jednosouborových divadel řadí k absolutní špičce v republice, podotýká ke zvolení staronového ředitele VČD náměstek primátora Jakub Rychtecký, do jehož gesce oblast kultury patří.

S maketou pardubického divadla. FOTO archiv VČD

Skvělý kolektiv a spousta práce za sebou – i to jsou důvody, které vedly Petra Dohnala do dalšího výběrového řízení. V divadle mám kolem sebe opravdu skvělý tým, který odvádí kvalitní práci. Navíc je zde na co navazovat. Při vytváření koncepce pro výběrové řízení jsem vycházel z toho, co jsme zde společně dokázali a co bych v divadle chtěl dále rozvíjet. Jednak se budu snažit udržet již zaběhlé projekty jako třeba GRAND Festival smíchu či letní představení na Kunětické hoře, jednak bych se rád zaměřil na budování silného hereckého souboru, který zde má dlouhou tradici a který by mohl být podle mého názoru i početnější, popisuje své plány ředitel VČD Petr Dohnal.

Představu o dalším vývoji divadla vítá i primátor města. Bude mi ctí podepsat s panem ředitelem Dohnalem novou smlouvu. Nejen jako zástupce zřizovatele, ale také jako pravidelný návštěvník divadla oceňuji vývoj a rozvoj pardubického divadla pod jeho vedením. Líbí se mi, že se pan ředitel nebojí novinek, ale přitom divadlo zůstává divadlem pro diváka. Navíc je skvělé, že pan ředitel je věrný svojí profesi a stále ho na prknech, která znamenají svět, můžeme vídat, hodnotí staronového ředitele Petra Dohnala primátor Pardubic Martin Charvát.

Radek Smetana, 18. května 2017

  • Autor: DN
  • Publikováno: 18. května 2017

Komentáře k článku: VČD zůstává divadlem pro diváka

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,