Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Varyš píše Adéle Kajn a naopak

Milá Adélo,

rapper James Cole, vlastním jménem Daniel Ďurech, nedávno v jednom rozhovoru řekl, že Zdeněk Svěrák je pro něj symbol českýho lezení do prdele, takový tý domácí zasmrádlý pohodičky a kýče. O číslo později přišla reakce čtenáře, podepsaného Jaromír Necid, že za takové řeči by si ten cucáček zasloužil přímý direkt mezi oči. Jakkoli jsou mi jiné Ďurechovy aktivity (rap) i názory a postoj ke světu zcela cizí, v tomhle směru projevil sympatickou otevřenost ve věci, o které se nemluví…

Milej Vojtěchu,

jak je Tvým zvykem, směšuješ více věcí dohromady. Otázka vztahu ke Svěrákovi je samozřejmě subjektivní a jeho všeobecná obliba je něco, co obzvláště Tebe musí dráždit.

Podstatné je, že stane-li se někdo nezpochybnitelnou modlou, končí kritika, a dokonce i sebereflexe. Následuje často zmrtvění, jakož i nesoudnost včas odejít do penze nebo zkusit něco jiného. Pro divadla jedné poetiky – ať už jde o Cimrmany, Ypsilonku nebo Semafor – to pak znamená stádium klinické smrti…

Celé znění dopisů najdete v oddíle blog DN

  • Autor: Vojtěch Varyš
  • Publikováno: 10. prosince 2010

Komentáře k článku: Varyš píše Adéle Kajn a naopak

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 4/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


21. 2.–6. 3. 2017

Číslo 4/2017 (21. 2.–6. 3. 2017)

Obsah čísla 4/2017

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 4/2017



Obsah,