Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/7)

Po comparativu následuje superlativ

V Blogu č. 26/5 jsem napsal, že představení Odyssea bylo lepší než kterékoli jiné z mnou viděných, které bylo na TER odehráno. Včera večer jsem pak viděl představení, které je zřejmě nejlepší z letošního ročníku! Po mém soudu (a umělecká kritika je z podstaty subjektivní) je už nelze překonat.

Režisér David Drábek (stojící druhý zprava) napsal na kostru „klasiky“ v podstatě novou hru. FOTO PATRIK BORECKÝ

Na Figarovu svatbu jsem šel do Klicperova divadla se skepsí. Co ještě zvláštního chtějí s tou starou komedií udělat? Mozartově geniální interpretaci se nemohou ani přiblížit, a jako činohra?! Beaumarchais, málo platné,  není Molière!

To jsem ovšem nevěděl, že režisér David Drábek napsal na kostru „klasiky“ v podstatě novou hru. Výtečnou, mnohonásobně aktuální. Viz např. monolog „Amorky“ o evropských singels, o procentu rozvodů, nevěr atd.

Mám dokonce podezření, že od prosincové premiéry je text dále aktualizován. Nebo už tehdy měla německá hraběnka v textu větu: My, Němci, cítíme historickou vinu. Ale to ještě neznamená, že vás budu všechny do smrti živit!

Figarova  svatba jde pro mne letošní inscenací roku. Mnoha recenzí se již dočkala a určitě se objeví ještě další. Netřeba nosit dříví do lesa, a proto NO MORE COMMENT!

  • Autor: Petr Pavlovský
  • Publikováno: 27. června 2012

Komentáře k článku: Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/7)

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Kritika

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Burza

Zahraničí

Zemřeli

Obrazem

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,