Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/7)

Po comparativu následuje superlativ

V Blogu č. 26/5 jsem napsal, že představení Odyssea bylo lepší než kterékoli jiné z mnou viděných, které bylo na TER odehráno. Včera večer jsem pak viděl představení, které je zřejmě nejlepší z letošního ročníku! Po mém soudu (a umělecká kritika je z podstaty subjektivní) je už nelze překonat.

Režisér David Drábek (stojící druhý zprava) napsal na kostru „klasiky“ v podstatě novou hru. FOTO PATRIK BORECKÝ

Na Figarovu svatbu jsem šel do Klicperova divadla se skepsí. Co ještě zvláštního chtějí s tou starou komedií udělat? Mozartově geniální interpretaci se nemohou ani přiblížit, a jako činohra?! Beaumarchais, málo platné,  není Molière!

To jsem ovšem nevěděl, že režisér David Drábek napsal na kostru „klasiky“ v podstatě novou hru. Výtečnou, mnohonásobně aktuální. Viz např. monolog „Amorky“ o evropských singels, o procentu rozvodů, nevěr atd.

Mám dokonce podezření, že od prosincové premiéry je text dále aktualizován. Nebo už tehdy měla německá hraběnka v textu větu: My, Němci, cítíme historickou vinu. Ale to ještě neznamená, že vás budu všechny do smrti živit!

Figarova  svatba jde pro mne letošní inscenací roku. Mnoha recenzí se již dočkala a určitě se objeví ještě další. Netřeba nosit dříví do lesa, a proto NO MORE COMMENT!

  • Autor: Petr Pavlovský
  • Publikováno: 27. Červen, 2012

Komentáře k článku: Time Out Petra Pavlovského z TER HK (No. 26/7)

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 17/2014

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


14. 10.-27. 10. 2014

Číslo 17/2014 (14. 10.-27. 10. 2014)

Obsah čísla 17/2014

Komentář

Divadlo podle politiků

Čtete následující řádky po...

Osobnost měsíce

Pavel Zajíček

autor básní a ústřední performer...

Jak já to vidím

Alena Štréblová, Herečka

Dotazník aneb Hledání divadelního...

Inspirace divadlem

Od divadla zpátky k rituálu

Podle antropologické teorie vzniklo...

Kronika

Bylo & bude 17/2014

Bylo Až do dna ponížení Televizní...

Kritika

Mukl A03915

V Brně rostou nezávislé produkce jako...

Upíří rej podle Glazarové

Titul Vlčí jáma je v povědomí...

Fyzika mořských vln

Tanečník Jiří Bartovanec, bývalý...

Voňavý svět snů

Ivo Dimchev, současný oblíbenec...

Zeměměřič K. jako produkt...

Uvidět a přečíst román Zámek v...

Orlando z knihovny nikam...

Když na podzim roku 1928 vyšla nová...

Návrat chlebíčkové kultury

Na rovinu – v Kalichu jsem byl poprvé...

Fantom opery je v Praze!

Producent František Janeček si k...

Divnej, vtipnej, poetickej...

Nebudu psát, že se zrodila hvězda....

Kritický žebříček 17/2014

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Rozhovor

Martin Františák: Soubor má...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kauza

Kontext

Blahodárné doušky ...

Fragmenty rozhlasu

Zdeněk, můj oblíbený…

Zdeněk Hořínek byl můj oblíbený...

O kritikovi, jenž miloval...

Poprvé jsem jméno Zdeněk Hořínek...

Panu Hořínkovi s láskou…

Ve středu se Zdeněk Hořínek, jak...

Burza

Fagi a divadlo

Chvála solidarity

Dva skladatelé, dva Magoři

3LO3

V Plzni postavili za velké peníze...

Městské divadlo Mladá...

Divadla regionů

Zpráva o setkání herců v...

Podpora Prezident HA požádal správní...

Rejžek píše Justovi

Málem bych se nedostal k tomu, abych...

Zahraničí

V Salcburku historicky i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Utrpení, vztek a zoufalství;...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Martin Marek (28. 8. 1956 Praha – 13....

Výročí

Výročí 21.–31. října

Sedláčková Jarmila, sólistka opery...

Paměti, záznamy, deníky

Bylo nás pět a půl...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 17/2014



Obsah,