Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Těžká volba?

Pět ocenění v podobě festivalové sošky Marta bylo v sobotu 1. dubna večer uděleno na 27. ročníku mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter 2017. Osmičlenná odborná porota tak označila zajímavé výkony nebo počiny pětidenní nesoutěžní přehlídky, kterou pořádá Divadelní fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně.

Ocenili jsme schopnost prostřednictvím zpěvu a hudby vyprávět příběhy, vytvořit různé charaktery a s podmanivou silou převést tradici v současnost, zdůvodnila svůj verdikt porotkyně Alena Zemančíková, která ocenění Marta předala Weronice Kowalské z divadelní akademie v Krakově. Polští studenti se na festivalu prezentovali autorským projektem Do hloubky sestaveným z polských lidových písní. Také další polský účastník – Národní filmová, televizní a divadelní škola v Lodži – na festivalu zabodovala. Ředitel festivalu Petr Oslzlý předal „svou“ sošku mladému herci z této akademie Maciejovi Musiałowskému, který ocenění Marta získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm.

Porotkyně Alena Zemančíková předává ocenění Marta 2017 polské studentce Weronice Kowalské FOTO PETR CHODURA

Odvážný a riskantní herecký výkon Maxe Gindorfa z rakouské školy Max Reinhardt Seminar, kterým zobrazil charakter a emoce své postavy v inscenaci Faedřina láska, byl dalším z oceněných. Ještě další dva výkony zaujaly porotu – mladý režisér Hrvoje Korbar z chorvatské Divadelní akademie v Záhřebu zaujal porotkyni Kamilu Polívkovou: Martu jsme mu udělili za rozvíjení vlastního divadelního jazyka s využitím abstraktních minimalistických prostředků a dosažení komplexnosti i jemných nuancí v rámci vyprávění příběhu Kafkovy Proměny. Porotce Péter Forgács oceněním The Swag ohodnotil zase herce Santiaga Bello za upřímný, pravdivý a radostný způsob předvedení inovativního a originálního tvaru v případě inscenace Nespavost. S ní na festival přijela švýcarská Theatre Academy Dimitri z malého městečka Verscio.

Letos se festivalu Setkání/Encounter 2017 zúčastnily zhruba dvě stovky vysokoškolských studentů ze třinácti uměleckých akademií. Do Brna přijely divadelní školy z Chorvatska, Izraele, Kolumbie, Moldávie, Polska, Rakouska, Španělska nebo Švýcarska a navíc tradiční účastníci tedy pražská DAMU a bratislavská VŠMU. Mezi festivalové nováčky se zařadila škola z moldavského Kišiněva a škola z Tel-Avivu. Nakonec se bohužel na festival nedostavili mladí umělci z ohlášeného Iránu.

Udělení ceny Marta z rukou ředitele festivalu prof. Petra Oslzlého Maciejovi Musiałowskému, který ocenění získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm FOTO PETR CHODURA

Celá akce je nejprestižnějším školním středoevropským festivalem a přehlídku připravují výhradně studenti pořádající Divadelní fakulty JAMU. Akce každoročně mění své téma. Letošní  bylo vyjádřeno anglickou otázkou Hard Choices? tedy Těžká volba? Tematizujeme vlastně přetlak informací. Každý den totiž čelíme volbám – třeba jakou si vybrat školu, značku mléka nebo typ média, z nějž dostaneme skutečně relevantní informace, uvedla koordinátorka organizačního týmu Denisa Sedláčková. Dějištěm festivalových představení byla různá brněnská divadla. Budoucí herečtí profesionálové se představili v Divadle na Orlí, v Divadle Husa na provázku, v divadelním studiu Marta či v Hadivadle.

  • Autor: Luboš Mareček
  • Publikováno: 03. dubna 2017

Komentáře k článku: Těžká volba?

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 8/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


18. 4.–1. 5. 2017

Číslo 8/2017 (18. 4.–1. 5. 2017)

Obsah čísla 8/2017

Slovo ...

Běloruské divadlo ve...

Vždycky mě fascinuje, když se...

Sukces měsíce

Sousoší J. V. Stalina opět...

Letenské sousoší k poctě J. V....

Dotazník

Filip Huml Král

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

O koprodukcích v opeře

V zásadě lze rozlišit dva typy...

Fejeton

Hejt od dědka

Sere mě, že mi mladý hezký holky...

Názor

O čem (ne)vypověděla ...

Program festivalu zahrnoval tři sóla,...

Kronika

Jednou větou

V sobotu 25. března se v Jihočeském...

Kritika

Havlův odkaz vlámským...

Když se světoznámý vlámský...

Zamiloval se v Ostravě

Ostravské Národní divadlo...

Ti hoši docela zlobí, ale ne...

A skutečně: v Synáčcích jsme hozeni...

Dvě sestry

Nuselská Fidlovačka se od počátku...

Zatím spíš dobrý nápad

Je, myslím, sehrát se všemi soubory...

Hvězdný prach jsi a v...

Choreograf Michal Záhora, estét s...

Španělské rytmy obrazy...

Inscenace Krvavá svatba dua SKUTR a...

Mezi pobřežími plují naše...

Operu Láska na dálku lze považovat za...

Život jako bezvýznamná hra

Divadlo na Vinohradech slaví...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 8/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní mládí v Brně

Ani letošnímu festivalu divadelních...

Rozhovor

Milan Kňažko: Některé...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miroslav Bambušek: Není...

Rozhovor o Pustině, divadle a filmu

Kontext

Krajiny zjizvených duší

Stručný obsah příspěvku zde není...

Pérák mezi námi

Je pozdní říjnový večer roku 1837....

Burza

Poděbradské dny poezie po...

Herecká asociace informuje

Podoby

Stručný obsah příspěvku zde není...

Městské divadlo Mladá...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Sergej Fedotov: Navazujeme...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Mezi sněním, politikou a...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Věra Špinarová (22. 12. 1951...

Výročí

Výročí 1.−15. května

Barušová Marie, herečka (1. 5. 1932)...

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Jára Cimrman dobývá...

Járy Cimrmana se poprvé vydal dobýt...

Fagi a divadlo

Expert – manželská etuda

Příloha

Divadelní svět Brno 2017

Program Divadelní svět Brno 2017...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 8/2017



Obsah,