Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Těžká volba?

Pět ocenění v podobě festivalové sošky Marta bylo v sobotu 1. dubna večer uděleno na 27. ročníku mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter 2017. Osmičlenná odborná porota tak označila zajímavé výkony nebo počiny pětidenní nesoutěžní přehlídky, kterou pořádá Divadelní fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně.

Ocenili jsme schopnost prostřednictvím zpěvu a hudby vyprávět příběhy, vytvořit různé charaktery a s podmanivou silou převést tradici v současnost, zdůvodnila svůj verdikt porotkyně Alena Zemančíková, která ocenění Marta předala Weronice Kowalské z divadelní akademie v Krakově. Polští studenti se na festivalu prezentovali autorským projektem Do hloubky sestaveným z polských lidových písní. Také další polský účastník – Národní filmová, televizní a divadelní škola v Lodži – na festivalu zabodovala. Ředitel festivalu Petr Oslzlý předal „svou“ sošku mladému herci z této akademie Maciejovi Musiałowskému, který ocenění Marta získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm.

Porotkyně Alena Zemančíková předává ocenění Marta 2017 polské studentce Weronice Kowalské FOTO PETR CHODURA

Odvážný a riskantní herecký výkon Maxe Gindorfa z rakouské školy Max Reinhardt Seminar, kterým zobrazil charakter a emoce své postavy v inscenaci Faedřina láska, byl dalším z oceněných. Ještě další dva výkony zaujaly porotu – mladý režisér Hrvoje Korbar z chorvatské Divadelní akademie v Záhřebu zaujal porotkyni Kamilu Polívkovou: Martu jsme mu udělili za rozvíjení vlastního divadelního jazyka s využitím abstraktních minimalistických prostředků a dosažení komplexnosti i jemných nuancí v rámci vyprávění příběhu Kafkovy Proměny. Porotce Péter Forgács oceněním The Swag ohodnotil zase herce Santiaga Bello za upřímný, pravdivý a radostný způsob předvedení inovativního a originálního tvaru v případě inscenace Nespavost. S ní na festival přijela švýcarská Theatre Academy Dimitri z malého městečka Verscio.

Letos se festivalu Setkání/Encounter 2017 zúčastnily zhruba dvě stovky vysokoškolských studentů ze třinácti uměleckých akademií. Do Brna přijely divadelní školy z Chorvatska, Izraele, Kolumbie, Moldávie, Polska, Rakouska, Španělska nebo Švýcarska a navíc tradiční účastníci tedy pražská DAMU a bratislavská VŠMU. Mezi festivalové nováčky se zařadila škola z moldavského Kišiněva a škola z Tel-Avivu. Nakonec se bohužel na festival nedostavili mladí umělci z ohlášeného Iránu.

Udělení ceny Marta z rukou ředitele festivalu prof. Petra Oslzlého Maciejovi Musiałowskému, který ocenění získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm FOTO PETR CHODURA

Celá akce je nejprestižnějším školním středoevropským festivalem a přehlídku připravují výhradně studenti pořádající Divadelní fakulty JAMU. Akce každoročně mění své téma. Letošní  bylo vyjádřeno anglickou otázkou Hard Choices? tedy Těžká volba? Tematizujeme vlastně přetlak informací. Každý den totiž čelíme volbám – třeba jakou si vybrat školu, značku mléka nebo typ média, z nějž dostaneme skutečně relevantní informace, uvedla koordinátorka organizačního týmu Denisa Sedláčková. Dějištěm festivalových představení byla různá brněnská divadla. Budoucí herečtí profesionálové se představili v Divadle na Orlí, v Divadle Husa na provázku, v divadelním studiu Marta či v Hadivadle.

  • Autor: Luboš Mareček
  • Publikováno: 03. dubna 2017

Komentáře k článku: Těžká volba?

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 17/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


17. 10.–30. 10. 2017

Číslo 17/2017 (17. 10.–30. 10. 2017)

Obsah čísla 17/2017

Slovo ...

Světec a čurák

Bloudíme labyrintem hrozeb a...

Komentář

Z Dialogu monolog

V polské Vratislavi začal 14. října...

Osobnost měsíce

Eva Salzmannová

Herečka Eva Salzmannová oslavila v...

Dotazník

David Doubek alias Ventolin

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Opera a (česká) televize

Hlavní cenu letošního Mezinárodního...

Fejeton

Co je dnes alternativa – ...

Alternativa byla hudební festival, na...

Kronika

Jednou větou

Pěvec Štefan Margita převzal 19....

Kritika

Šneka, či lanýže?

Po projektu Tři gentlemani, který...

Mládeži tentokrát...

Již počtvrté v olomouckém Divadle...

Česká manželka...

Když jsem před deseti lety sledovala...

O černé labuti z karavanu

Hra U Kočičí bažiny Mariny Carrové,...

A tak to jde stále dál

Nové opery určené pro běžný...

Octomilky, kvasinky a lidé

Je to pořád to samý, octomilka,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 17/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Příští vlna s dost...

Tématem letošního ročníku festivalu...

Nejen v podzemí vlny bijí do...

Pražská část 24. ročníku festivalu...

Rozhovor

Ondřej Koplík: Mě to...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Věra Ptáčková: Teď už...

Rozhovor s kunsthistoričkou

Kontext

Odvaha v dějinných...

Úvahy filmové

Bývá dáno, co je psáno?...

Poprvé před čtyřmi lety hrála...

Burza

Bojuj za mě ze všech sil,...

Herecká asociace informuje

Podoby – Řeči pohřební,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

UFFO Společenské centrum...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

O všem a o ničem aneb Kam...

Mezinárodní festival Divadelná Nitra...

Jak překročit hranice –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Moje milá Květo

Promiň mi to oslovení, říkali jsme...

Zemřeli

Zuzana Růžičková (14. 1. 1927 Plzeň...

Výročí

Výročí 15.−30. října

Nováková Jitka, herečka (16. 10....

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VII)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Vraždu bych spáchal velmi...

Pohled na opulentní, téměř...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tanečnice

Muzeum loutkářských kultur v Chrudimi...

Pan Papírek (IV)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 17/2017



Obsah,