Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Těžká volba?

Pět ocenění v podobě festivalové sošky Marta bylo v sobotu 1. dubna večer uděleno na 27. ročníku mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter 2017. Osmičlenná odborná porota tak označila zajímavé výkony nebo počiny pětidenní nesoutěžní přehlídky, kterou pořádá Divadelní fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně.

Ocenili jsme schopnost prostřednictvím zpěvu a hudby vyprávět příběhy, vytvořit různé charaktery a s podmanivou silou převést tradici v současnost, zdůvodnila svůj verdikt porotkyně Alena Zemančíková, která ocenění Marta předala Weronice Kowalské z divadelní akademie v Krakově. Polští studenti se na festivalu prezentovali autorským projektem Do hloubky sestaveným z polských lidových písní. Také další polský účastník – Národní filmová, televizní a divadelní škola v Lodži – na festivalu zabodovala. Ředitel festivalu Petr Oslzlý předal „svou“ sošku mladému herci z této akademie Maciejovi Musiałowskému, který ocenění Marta získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm.

Porotkyně Alena Zemančíková předává ocenění Marta 2017 polské studentce Weronice Kowalské FOTO PETR CHODURA

Odvážný a riskantní herecký výkon Maxe Gindorfa z rakouské školy Max Reinhardt Seminar, kterým zobrazil charakter a emoce své postavy v inscenaci Faedřina láska, byl dalším z oceněných. Ještě další dva výkony zaujaly porotu – mladý režisér Hrvoje Korbar z chorvatské Divadelní akademie v Záhřebu zaujal porotkyni Kamilu Polívkovou: Martu jsme mu udělili za rozvíjení vlastního divadelního jazyka s využitím abstraktních minimalistických prostředků a dosažení komplexnosti i jemných nuancí v rámci vyprávění příběhu Kafkovy Proměny. Porotce Péter Forgács oceněním The Swag ohodnotil zase herce Santiaga Bello za upřímný, pravdivý a radostný způsob předvedení inovativního a originálního tvaru v případě inscenace Nespavost. S ní na festival přijela švýcarská Theatre Academy Dimitri z malého městečka Verscio.

Letos se festivalu Setkání/Encounter 2017 zúčastnily zhruba dvě stovky vysokoškolských studentů ze třinácti uměleckých akademií. Do Brna přijely divadelní školy z Chorvatska, Izraele, Kolumbie, Moldávie, Polska, Rakouska, Španělska nebo Švýcarska a navíc tradiční účastníci tedy pražská DAMU a bratislavská VŠMU. Mezi festivalové nováčky se zařadila škola z moldavského Kišiněva a škola z Tel-Avivu. Nakonec se bohužel na festival nedostavili mladí umělci z ohlášeného Iránu.

Udělení ceny Marta z rukou ředitele festivalu prof. Petra Oslzlého Maciejovi Musiałowskému, který ocenění získal za udržení náročné fyzické stylizace v roli Huwa v lodžské inscenaci Ďábel v něm FOTO PETR CHODURA

Celá akce je nejprestižnějším školním středoevropským festivalem a přehlídku připravují výhradně studenti pořádající Divadelní fakulty JAMU. Akce každoročně mění své téma. Letošní  bylo vyjádřeno anglickou otázkou Hard Choices? tedy Těžká volba? Tematizujeme vlastně přetlak informací. Každý den totiž čelíme volbám – třeba jakou si vybrat školu, značku mléka nebo typ média, z nějž dostaneme skutečně relevantní informace, uvedla koordinátorka organizačního týmu Denisa Sedláčková. Dějištěm festivalových představení byla různá brněnská divadla. Budoucí herečtí profesionálové se představili v Divadle na Orlí, v Divadle Husa na provázku, v divadelním studiu Marta či v Hadivadle.

  • Autor: Luboš Mareček
  • Publikováno: 03. dubna 2017

Komentáře k článku: Těžká volba?

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 10/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


16. 5.–29. 5. 2017

Číslo 10/2017 (16. 5.–29. 5. 2017)

Obsah čísla 10/2017

Slovo ...

Náš dialog, naše...

Byl to Václav Havel, který...

Osobnost měsíce

Martin Finger

jako Walter v inscenaci Homo Faber v...

Dotazník

Eliška Brtnická

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Internetová kasička

Na Hithitu byly donedávna aktivní hned...

Názor

Grantová výhybka aneb K...

Pamětníci si možná vzpomenou na...

Glosa

Zašel jsem na kávu

V Brně, do kavárny Spolek, v Orlí,...

Bez pravidel se žít nedá

Podivení Marie Reslové nad...

Kronika

Jednou větou

Tanec komunikuje a rozšiřuje...

Kritika

Kdo neskáče není My

Položil bys život za svou vlast? S tou...

Jaj, ty Nevěsty…

Sdružení Masopust uvedlo pět let...

Fraška o revoluci, která se...

Když Národní divadlo uvedlo 1....

Don Juan bez vášně

Co je za boomem uvádění Molièrova...

A nejste vy takový ten...

Don Juan se hraje v pražském Divadle...

Člověk strůjce na cestě

Poslední premiéra v ústeckém...

Tradičně, nebo moderně?

Režisér Tomáš Pilař v rozhovoru ke...

Byla, nebyla… eine kleine...

Petr Bláha jako přepjatý kabaretiér...

Prosím, jen si sáhněte!

Inscenace Prosíme nesahat! je třetím...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 10/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Pavla Vykopalová: Na kurtu i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miřenka Čechová: Prožít...

Rozhovor s tanečnicí, choreografkou a...

Kontext

Megapřehlídka narcistů

Úvahy výtvarné – Jarní výstavní...

Vláda věcí tvých…

ÚVAHY TELEVIZNÍ

Cit pro věci, které mají...

Tuto malou vzpomínku na Jirku Ornesta...

Burza

Jubilejní Poděbrady jinak

Herecká asociace informuje

Podoby – Tři mouchy

Stručný obsah příspěvku zde není...

Moravské divadlo Olomouc

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Slovensko intimní i veřejné

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vladislav Trojickij: Herci...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Vyjádření k mediální...

Naše studentka 3. ročníku oboru...

Zemřeli

Zemřeli

André Louis Perinetti (7. 8. 1933...

Výročí

Výročí 1.−15. června

Výročí 1.–15. června △ Hnilička...

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

O tanci i bez něj

Ve foyeru Jihočeského divadla v...

Fagi a divadlo

Expert – splněný sen II

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 10/2017



Obsah,