Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Studio Ypsilon Praha

Funkcionalistický palác Olympic ve Spálené ulici, navržený architektem Jaromírem Krejcarem, byl otevřen v roce 1927. V suterénu paláce fungovalo do šedesátých let minulého století kino, zařízené Paulem Sydowem ve stylu art deca. Po uzavření biografu sloužil prostor do roku 1989 jako neveřejný promítací sál Ústřední půjčovny filmů. Na počátku devadesátých let vznikl plán přestavby kinosálu na velkou scénu Studia Ypsilon. Autory rekonstrukce, dokončené v roce 1996, byli Miroslav Melena, Karel Hubáček a Jan Fišer.

V místech dnešní malé scény Studia Ypsilon byl původně hudební klub s vinárnou. V sedmdesátých letech zde sídlilo divadlo Ateliér, v roce 1978 sem z Liberce přesídlilo Studio Ypsilon. Brzy poté však byl prostor uzavřen kvůli nezbytné rekonstrukci. Divadlo se do Spálené ulice vrátilo až v roce 1984. Hlavním provozním problémem divadla je podle technika Studia Ypsilon Vladimíra Kšíra umístění veškeré vzduchotechniky paláce Olympic v prostorách divadla: V zimě tady proto máme nesnesitelné horko. Nad velkým sálem je atrium pasáže, takže při velkých deštích sem zatéká. Díky vstřícnosti majitelů budovy se však situace postupně zlepšuje. Stejně jako mnoho dalších divadel, i Studio Ypsilon zápasí s nedostatkem vnitřních prostor. Vedoucí umělecko-technického provozu Ypsilonky Zuzana Měsíčková sdělila: Velká (172 míst) i malá (120 míst) scéna jsou kapacitně pro divadlo našeho typu ideální. Horší je to s provozními prostory. Kostýmy a dekorace musíme skladovat, kde se dá, včetně hereckých šaten a zázemí techniků.

Palác Olympic, sídlo Studia Ypsilon FOTO ELIŠKA FUXOVÁ

Pohled do herecké šatny Velké scény FOTO ELIŠKA FUXOVÁ

Technická kabina Velké scény FOTO ELIŠKA FUXOVÁ

Sklad u Malé scény, bývalý bar divadla Ateliér FOTO ELIŠKA FUXOVÁ

  • Autor: Vít Pokorný
  • Publikováno: 30. června 2017

Komentáře k článku: Studio Ypsilon Praha

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,