Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Slovácký Oskar 2016

Včera během speciální reprízy muzikálu Hra o pyžama byly ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti vyhlášeny výsledky anket o nejoblíbenější a nejlepší herecké osobnosti loňského roku. Umělci obdrželi zároveň i ceny odborné kritiky a sami udělili trofej Cena komediantů…

FOTO archiv JD ČB

Slovácký Oskar je diváckou cenou popularity. Diváci rozhodli, že v roce 2016 byla jejich nejoblíbenější herečkou Pavlína Hejcmanová. Její nejvýraznější rolí ve zmíněném roce byla Madlena Vojnarová v českém dramatu Aloise Jiráska Vojnarka. Slováckým Oskarem se podle rozhodnutí hlasujících diváků stal Zdeněk Trčálek, který diváky nejvíce zaujal v roli mírně retardovaného Samka Táleho v inscenaci Kniha o hřbitově. Diváci rozhodli i o tom, že nejpopulárnější z inscenací nazkoušených v roce 2016 bylo v režii Igora Stránského drama Vojnarka.
Odborná porota složená z recenzentů, novinářů a kulturních pracovníků po dlouhých poradách o hereckých výkonech a inscenacích dospěla k závěru, že cenu Největší z pierotů za rok 2016 si zaslouží také herečka za ztvárnění Madleny Vojnarové, ale v podání Kamily Zetelové. V mužské kategorii si svého „pierota“ odnesl Pavel Hromádka za roli Petra Stockmanna ve společenském dramatu Henrika Ibsena Nepřítel lidu. Stejně tak i odbornou porotu zaujalo režisérské pojetí Nepřítele lidu Zdeňkem Duškem a drama bylo oceněno jako nejlepší kus roku 2016.

Cenu komediantů udělují sami herci výtvarníkům, hudebníkům, choreografům a dalším osobnostem, jejichž práci a přístup chtějí v tom kterém roce vyzdvihnout, ocenit (uznání si však jistě zaslouží každý). Cenu komediantů za rok 2016 si odnesl hudebník Mario Buzzi za scénickou hudbu k inscenaci Kniha o hřbitově.

Těší nás vytříbený vkus našich diváků, kteří nepatří mezi ty, již by upřednostňovali jen komedie a muzikály, ačkoliv i je jsme loni v premiérách uvedli, uvedl mluvčí divadla Josef Kubáník. Slovácká scéna na výsledky ankety zareagovala tím, že přidala na program mimořádné reprízy všech oceněných inscenací – Vojnarku 19. května, Knihu o hřbitově poslední květnový den a Nepřítele lidu 2. června.

///

Tradice udělování cen za umělecké počiny sahá ve Slováckém divadle do roku 1995. Předloni se návštěvníkům nejvíce líbil muzikál Pokrevní bratři, Slováckého Oskara za nejlepší mužskou roli dostal Tomáš Šulaj a v ženské kategorii uspěla u diváků Irena Vacková. Kritika ocenila za rok 2015 Deník Anny Frankové a mezi herci Josefa Kubáníka a Alžbětu Kynclovou. Cenu komediantů získal skladatel Zdeněk Král.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 28. března 2017

Komentáře k článku: Slovácký Oskar 2016

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,