Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí Afrika aneb Všichni jsme Afričani odstartovala mnohahodinová akce s tanečně-hudebně-divadelně-kulinářským programem na piazzettě Národního divadla čili náměstí Václava Havla, který vyvrcholil vystoupením Moniky Rebcové a Ghana Dance Ensemble. Po vykročení do veřejného prostoru (prvním v historii festivalu!) následovaly další kvalitní akce, které si tradičně našly své publikum, a to nejen ze strany odborné veřejnosti. Za to se však setkaly s vlažným mediálním ne/zájmem. Překvapivé? Jen do jisté míry. Jednak si pořadatelé festivalu dali pár let pauzu, a to právě v době, kdy se česká festivalová mapa začala zahušťovat. A tak si Tvůrčí Afrika svou značku musí de facto znovu budovat od restartu v roce 2015. Zároveň jde o festival, který má v sobě zakódovánu multioborovost – divadlo, tanec, hudbu, literaturu, film… Což je atraktivní pro diváky, ale obtížně uchopitelné jak pro úzce specializované novináře, tak pohříchu i pro některé grantové komise.

Fakt, že Československo nemělo v Africe žádnou kolonii, představuje z hlediska kulturního bonus i handicap zároveň. Bonusem je, že česko-africké vztahy nejsou zatěžkány hříchy koloniální minulosti. Handicapem je, že česko-africké vazby se musí často budovat od nuly a navíc jsou mnohdy zatíženy tuzemskými stereotypy. Nemalý význam Tvůrčí Afriky tak spočívá v posilování vědomí, že se kontinent s více než miliardou obyvatel, kteří mluví více než dvěma tisíci jazyky, nemůže vejít do cestopisů Hanzelky a Zikmunda nebo nověji party Dana Přibáně cestující trabanty, do návštěv zoologických zahrad či několika charitativních sbírek a humanitárních akcí.

  • Autor: Zdeněk A. Tichý
  • Publikováno: 15. června 2017

Komentáře k článku: Přehlížená Afrika

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

Dotazník

Linda Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Třetí ročník anonymní soutěže o...

Reportáž

Kritika

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Sukně příliš široké pro...

Hru Christophera Hamptona Nebezpečné...

Na vlně teenagerovské

Osmidílná série Mládí v hajzlu...

Ze života loutek, které už...

BodyVoiceBand, jehož základ tvoří...

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Šťastná budoucnost?...

Ve Zlíně proběhl v polovině května...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Rozhovor

Alexandre Katsapov: Emoce teď...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Balety v Národním divadle

V březnu uspořádaly Divadelní noviny...

Anamnézy zla a jiskřičky...

Úvahy filmové

Burza

Nahlédnutí do výtvarné...

Národní muzeum informuje

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kartinky z Ruzyně

Teď by to bylo 41 let, ale ten smrad...

Zahraničí

Streaming, decibely, skype

Nová dráma 2017

Nečekej na lepší časy aneb...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Trzymaj się, Stary

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Olga Racková-Doležalová (15. 1. 1934...

Výročí

Výročí 1.−15. července

Adamcová Marie, kostýmní výtvarnice...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (II)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Expert – Obřad jako obraz

Fagi a divadlo

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,