Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Letošní Nultý bod bude vyprávět o intimitě, mytologii i existencilní krizi

Festival Nultý bod se od roku 2009 snaží divákům představit projekty přesahující běžná divadelní měřítka. Letošní ročník  se uskuteční od 18. do 23. července v Divadle v Celetné a k vidění bude sedm představení z oblasti nového cirkusu, tanečního, pohybového a loutkového divadla. Festival doplňuje a rozšiřuje mezinárodní edukativní program Performing Artsfor the Future.

nulty bod

Festival otevírá 18. července stálice evropské scény dánská tanečnice a choreografka Kitt Johnson, která v sólovém představení Post No Bills využívá existenciální krizi jako inspiraci pro svou tvorbu a jako hnací motor tvůrčího procesu a změny.  Za tuto inscenaci si Kitt Johnson vysloužila několik prestižních ocenění, mimo jiné dánskou cenu The Reumert v kategorii tanečnice roku 2015.

Post_No_Bills_Per_Morten_Abrahamsen_01

Nultý bod 2016 zahájí dánská performerka Kitt Johnson s nejnovějším představením Post No Bills FOTO ARCHIV FESTIVALU

Den na to se pokusí život moderního člověka a úskalí, která současnost přináší, dramatizovat loutková inscenace Clowns‘ Houses řecko-německé skupiny Merlin Puppets. Tato loutková alegorie chamtivosti s atmosférou písní Toma Waitse doslova objela celý svět. Od Brazílie po Švédsko mohli diváci zhlédnout dokonalou loutkovou magii s sžíravým absurdním humorem.

Merlin_Puppetry2

Letos přijede i řecko-německé loutkové duo Merlin Puppets FOTO ARCHIV FESTIVALU

Ve stejný den na něj naváže představení mladé umělkyně Bory Debnárové s názvem UROBOROS. V něm se nadějná performerka pokusí pomocí svého těla a pohybu vyprávět příběh o bájné bytosti s mytologickými kořeny.

20. července předvedou své taneční a hudební umění Iona Kewney a Joseph Quimby. Jejich Black Regent je směsí unikátního radikálního tance, rituálu a současného cirkusu. Iona Kewney sbírala zkušenost u veličin současného tance, jako jsou choreografové WimVandekeybus nebo Alain Platel. V roce 2012 se stala laureátem prestižní mezinárodní organizace CircusNext. Její umělecká energie mohla s neviděnou silou vytrysknout.

Z české scény program doplňují představení, která v uplynulé sezoně zvedla kritiky ze židlí a vrátila dech českému pohybovému divadlu. Návštěvníci budou moct 21. července vidět představení Lessons of  Touch od skupiny Tantehorse. Radim Vizváry a Nina Vangeli si pohrávají s hranicí intimity, vnitřní tolerancí i s tématem dotyku.

22. července diváci zhlédnou nový počin souboru Spitfire Company Vypraveč. Představení s jedinou performerkou a zpěvačkou Cecile Da Costa zkoumá ženské téma a zabývá se tajemstvími, kterých se nelze jednoduše zbavit. Emočně výbušná směs hudebního koncertu, radikálního tance a vizuálního umění byla českou kritikou pasována na událost taneční a divadelní sezony.

Festival zakončí kompilace řízených improvizací účastníků mezinárodního edukativního workshopu Performing Arts for the Future. Pod vedením na české taneční scéně dobře známé belgické tanečnice a choreografky Nicole Mossoux předvedou mladí umělci a studenti svou dychtivou touhu po umění.

www.nultybod.cz

  • Autor: DN
  • Publikováno: 11. července 2016

Komentáře k článku: Letošní Nultý bod bude vyprávět o intimitě, mytologii i existencilní krizi

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,