Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně popsala způsob rozdělování dotací na kulturu v Brně. Zdálo by se, že systém je transparentní a musí fungovat. Nicméně Brněnský deník Rovnost (v článku Nejméně bodů, nejvíc peněz. Klub Metro si dotaci vykřičel, tvrdí konkurence, z 6. června) informoval o polemice s rozhodnutím rady města, která v druhém kole grantového řízení přidělila nejvyšší dotaci žadateli, jemuž trojice hodnotitelů v prvním kole přisoudila nejméně bodů. Je to porušení pravidel?

Majitel klubu Metro Music Bar Josef Buchta se ohrazuje proti nařčení, že si dotaci na magistrátu „vykřičel“. Podle něho došlo k nespravedlivému posouzení jeho žádosti, neboť jeden porotce klub neoprávněně nařkl z pořádání neonacistických koncertů. Ergo, byl podjat. Podle Rovnosti i jeden ze tří odborných hodnotitelů, Roman Truxa, pochybuje o kompetenci komise a hodlá navrhnout její změnu: Hodnotitele je třeba vybrat tak, aby sledovali kluby celý rok a měli přehled o počtu a kvalitě nabízené živé hudby. A nebyl spokojen ani s věcným posuzováním žádostí: Jako porotci jsme měli jen hodnotit relevanci žádostí, ne jejich oprávněnost. Josefa Buchtu podpořil náměstek pro kulturu Matěj Hollan výrokem pro Rovnost: Je to výrazný brněnský klub, hrají tam často i hvězdy oceněné americkou cenou Grammy.

Fakticky tedy politikové za přispění náměstka pro kulturu „opravili“ stanovisko odborné komise, což lze vykládat různě: Byla komise opravdu málo kompetentní? Přisvojili si politikové kompetence odborně rozhodnout lépe než odborníci? Nebo jen uplatnili nezpochybnitelné právo na jiný názor a přidělili dotaci podle svého? Je chyba v systému, nebo v lidech?HER

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 15. června 2017

Komentáře k článku: Nedá mi to

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

Dotazník

Linda Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Třetí ročník anonymní soutěže o...

Reportáž

Kritika

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Sukně příliš široké pro...

Hru Christophera Hamptona Nebezpečné...

Na vlně teenagerovské

Osmidílná série Mládí v hajzlu...

Ze života loutek, které už...

BodyVoiceBand, jehož základ tvoří...

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Šťastná budoucnost?...

Ve Zlíně proběhl v polovině května...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Rozhovor

Alexandre Katsapov: Emoce teď...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Balety v Národním divadle

V březnu uspořádaly Divadelní noviny...

Anamnézy zla a jiskřičky...

Úvahy filmové

Burza

Nahlédnutí do výtvarné...

Národní muzeum informuje

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kartinky z Ruzyně

Teď by to bylo 41 let, ale ten smrad...

Zahraničí

Streaming, decibely, skype

Nová dráma 2017

Nečekej na lepší časy aneb...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Trzymaj się, Stary

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Olga Racková-Doležalová (15. 1. 1934...

Výročí

Výročí 1.−15. července

Adamcová Marie, kostýmní výtvarnice...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (II)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Expert – Obřad jako obraz

Fagi a divadlo

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,