Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh všech dob, pod kterým je na Letních shakespearovských slavnostech podepsané režisérské duo SKUTR, se představí ode dneška 7. srpna v malebném prostředí Královské zahrady na Pražském hradě. Hlavní role si opět zahrají Tereza Voříšková nebo alternující Marie Poulová a Jan Sklenář.

Jan Sklenář a Tereza Voříšková v titulních rolích Romea a Julie. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Druhá Letní scéna na nádvoří Lichtenštejnského paláce v horní části Malostranského náměstí nabízí do 19. srpna loňskou premiéru Večera tříkrálového v režii Jany Kališové. Od 22. srpna pak bude tato scéna patřit komedii Veselé paničky windsorské, již pro LSS v roce 2009 připravil režisér Jiří Menzel.

Hra, která je komedií i hororem

Milostné vzplanutí Julie Kapuletové a Romea Monteka režiséři Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský (SKUTR) rozehráli ve vizuálně a hudebně mimořádnou inscenaci, která nabízí řadu strhujících výkonů, a to včetně vedlejších rolí. Romeo a Julie je zpočátku komedií a poté hororovým snem. Myslíme si, že se ideálně hodí pro Shakespearovské slavnosti. Ta hra přináší výjimečné herecké příležitosti pro celou skupinu herců. A také je to text, který si přímo říká o zpracování pomocí pohybu, hudby a obrazu. A to je trochu naše parketa, vysvětlují režiséři.

„Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor,“ říká Terza Voříšková. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Voříšková a Sklenář v hlavních rolích

O tom, že Romeo a Julie je velkou příležitostí i pro herce, se shodují představitelé hlavních rolí, Tereza Voříšková a Jan Sklenář. Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor. Teď poznávám úplně jinou Julii, která má v sobě daleko víc životní síly, než jsem tušila, svěřila se Tereza Voříšková. A Jan Sklenář dodává: Vzrušuje mě hledat způsob, jak se do toho textu a figury oblékat a snažit se ji rozžít tak, aby to bylo přirozené a aby to mělo jiskru v oku, pokusit se vytvořit z textu hry postavu s lidskou a současnou tváří. Moc mě bavilo se tím od zkoušky ke zkoušce prodírat.

Martin Hilský o Romeovi a Julii

Síla a univerzálnost této Shakespearovy tragédie spočívá v tom, že intimní příběh osudové lásky je zmarněn intolerancí a nenávistí lidí kolem nich. Klíč ke konkrétní podobě této nenávisti není v Shakespearově textu, ale ve společnosti, v níž se tato Shakespearova tragédie odehraje a v níž je vnímána. Shakespeare nemusel napsat konkrétní důvody sváru Monteků a Kapuletů, protože ty si každá doba a každá společnost, včetně té dnešní, vždycky napíše sama.

///

///

Paničky opět s Polívkou, Stašovou a Režnarovou

Na program Slavností se v druhé půli srpna vrací i divácky nejoblíbenější inscenace LSS posledních let Veselé paničky windsorské.

Eva Režnarová, režisér Jiří Menzel a Simona Stašová během příprav Veselých paniček windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Před osmi lety si komedii o ženském důvtipu a hloupé mužské žárlivosti vybral režisér Jiří Menzel. Komedie mám rád, protože v nich často zajiskří víc pravdy a moudrosti než v tragédiích, které nám obvykle předkládají pravdy dávno známé, říká režisér.

Simona Stašová (Pažoutová) a Bolek Polívka (Falstaff) ve Veselých paničkách windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

V hlavní roli bonvivánského rytíře Jana Falstaffa již devátým rokem vystoupí Bolek Polívka, důvtipnou paní Pažoutovou hraje Simona Stašová, její spikleneckou přítelkyni paní Brouzdalovou ztvární Eva Režnarová. V dalších rolích vystoupí Jaromír Dulava, Jaroslav Satoranský, Michal Novotný, Šárka Vaculíková, Jan Cina, Jan Přeučil a další.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. srpna 2017

Komentáře k článku: Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 20/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


28. 11.–11. 12. 2017

Číslo 20/2017 (28. 11.–11. 12. 2017)

Obsah čísla 20/2017

Slovo ...

Senioři jsou top!

Napsat úvodník pro Divadelní noviny...

Sukces měsíce

Husa na provázku – Dobru,...

Husa na provázku – Dokumentární...

Dotazník

Bohdana Pavlíková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Katalog uměleckých prací

Nový Katalog prací začne platit od 1....

Fejeton

Když hrají PH pro PP

Když hrají perfektní herci pro...

Názor

Operou obchází strašidlo

Strašidlo režisérismu. Píše Rudolf...

Glosa

Pamětní Rusalka v Národním

Večerní představení Dvořákovy...

Anketa

Video: Ceny Divadelních novin...

Podívejte se na celý záznam z...

Ceny DN 2016/2017: Ve znamení...

Divadelní noviny udělily včera ve...

Kronika

Jednou větou

Tým učitelů Jazykového gymnázia...

Kritika

Slepý výstřel

Divadlo LETÍ představilo v české...

Podnikatelka na dně

Před pár lety Petr Zelenka napsal hru...

Nejde o život, ale o...

Národní divadlo představilo na...

Břit bez ostří

Inscenace Tajný deník Adriana Molea ve...

Ministerstvo máklých kroků

Přední pražská skupina současného...

Tváří v tvář teroru

Terorista unese dopravní letadlo se 164...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 20/2017...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Opera 2017 – hudební...

Letošní 13. ročník festivalu...

Rozhovor

Rostislav Novák ml.: Chci v...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Katharina Schmitt: Přízraky...

Rozhovor s libretistkou a režisérkou...

Kontext

Kulturní populismus Hradu

ÚVAHY VÝTVARNÉ

Sněhulák, čtverec a...

Ve filmovém přepisu románové krimi...

Moderní operní režie jako...

Hlavní sdělení této knihy je...

Burza

OPERA 2017 – ceny Libušky

Cena kritiků za nejlepší inscenaci...

Nominace na Ceny Thálie v...

Herecká asociace informuje

Podoby – Návrat

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

Londýnské doteky

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vilmos Vajdai: Útlak divadlu...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Karin Dor (22. 2. 1938 Wiesbaden,...

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967)...

Paměti, záznamy, deníky

Divadlo v kostce

Myslíte si, že lze za jeden den a...

Knihovnička

Došlo do redakce

Iva Němcová: Osobnosti české...

Obrazem

Fagi a divadlo

Iva Němcová

V Galerii Českých center v Rytířské...

Pan Papírek… (VI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 20/2017



Obsah,