Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh všech dob, pod kterým je na Letních shakespearovských slavnostech podepsané režisérské duo SKUTR, se představí ode dneška 7. srpna v malebném prostředí Královské zahrady na Pražském hradě. Hlavní role si opět zahrají Tereza Voříšková nebo alternující Marie Poulová a Jan Sklenář.

Jan Sklenář a Tereza Voříšková v titulních rolích Romea a Julie. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Druhá Letní scéna na nádvoří Lichtenštejnského paláce v horní části Malostranského náměstí nabízí do 19. srpna loňskou premiéru Večera tříkrálového v režii Jany Kališové. Od 22. srpna pak bude tato scéna patřit komedii Veselé paničky windsorské, již pro LSS v roce 2009 připravil režisér Jiří Menzel.

Hra, která je komedií i hororem

Milostné vzplanutí Julie Kapuletové a Romea Monteka režiséři Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský (SKUTR) rozehráli ve vizuálně a hudebně mimořádnou inscenaci, která nabízí řadu strhujících výkonů, a to včetně vedlejších rolí. Romeo a Julie je zpočátku komedií a poté hororovým snem. Myslíme si, že se ideálně hodí pro Shakespearovské slavnosti. Ta hra přináší výjimečné herecké příležitosti pro celou skupinu herců. A také je to text, který si přímo říká o zpracování pomocí pohybu, hudby a obrazu. A to je trochu naše parketa, vysvětlují režiséři.

„Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor,“ říká Terza Voříšková. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Voříšková a Sklenář v hlavních rolích

O tom, že Romeo a Julie je velkou příležitostí i pro herce, se shodují představitelé hlavních rolí, Tereza Voříšková a Jan Sklenář. Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor. Teď poznávám úplně jinou Julii, která má v sobě daleko víc životní síly, než jsem tušila, svěřila se Tereza Voříšková. A Jan Sklenář dodává: Vzrušuje mě hledat způsob, jak se do toho textu a figury oblékat a snažit se ji rozžít tak, aby to bylo přirozené a aby to mělo jiskru v oku, pokusit se vytvořit z textu hry postavu s lidskou a současnou tváří. Moc mě bavilo se tím od zkoušky ke zkoušce prodírat.

Martin Hilský o Romeovi a Julii

Síla a univerzálnost této Shakespearovy tragédie spočívá v tom, že intimní příběh osudové lásky je zmarněn intolerancí a nenávistí lidí kolem nich. Klíč ke konkrétní podobě této nenávisti není v Shakespearově textu, ale ve společnosti, v níž se tato Shakespearova tragédie odehraje a v níž je vnímána. Shakespeare nemusel napsat konkrétní důvody sváru Monteků a Kapuletů, protože ty si každá doba a každá společnost, včetně té dnešní, vždycky napíše sama.

///

///

Paničky opět s Polívkou, Stašovou a Režnarovou

Na program Slavností se v druhé půli srpna vrací i divácky nejoblíbenější inscenace LSS posledních let Veselé paničky windsorské.

Eva Režnarová, režisér Jiří Menzel a Simona Stašová během příprav Veselých paniček windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Před osmi lety si komedii o ženském důvtipu a hloupé mužské žárlivosti vybral režisér Jiří Menzel. Komedie mám rád, protože v nich často zajiskří víc pravdy a moudrosti než v tragédiích, které nám obvykle předkládají pravdy dávno známé, říká režisér.

Simona Stašová (Pažoutová) a Bolek Polívka (Falstaff) ve Veselých paničkách windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

V hlavní roli bonvivánského rytíře Jana Falstaffa již devátým rokem vystoupí Bolek Polívka, důvtipnou paní Pažoutovou hraje Simona Stašová, její spikleneckou přítelkyni paní Brouzdalovou ztvární Eva Režnarová. V dalších rolích vystoupí Jaromír Dulava, Jaroslav Satoranský, Michal Novotný, Šárka Vaculíková, Jan Cina, Jan Přeučil a další.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. srpna 2017

Komentáře k článku: Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,