Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh všech dob, pod kterým je na Letních shakespearovských slavnostech podepsané režisérské duo SKUTR, se představí ode dneška 7. srpna v malebném prostředí Královské zahrady na Pražském hradě. Hlavní role si opět zahrají Tereza Voříšková nebo alternující Marie Poulová a Jan Sklenář.

Jan Sklenář a Tereza Voříšková v titulních rolích Romea a Julie. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Druhá Letní scéna na nádvoří Lichtenštejnského paláce v horní části Malostranského náměstí nabízí do 19. srpna loňskou premiéru Večera tříkrálového v režii Jany Kališové. Od 22. srpna pak bude tato scéna patřit komedii Veselé paničky windsorské, již pro LSS v roce 2009 připravil režisér Jiří Menzel.

Hra, která je komedií i hororem

Milostné vzplanutí Julie Kapuletové a Romea Monteka režiséři Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský (SKUTR) rozehráli ve vizuálně a hudebně mimořádnou inscenaci, která nabízí řadu strhujících výkonů, a to včetně vedlejších rolí. Romeo a Julie je zpočátku komedií a poté hororovým snem. Myslíme si, že se ideálně hodí pro Shakespearovské slavnosti. Ta hra přináší výjimečné herecké příležitosti pro celou skupinu herců. A také je to text, který si přímo říká o zpracování pomocí pohybu, hudby a obrazu. A to je trochu naše parketa, vysvětlují režiséři.

„Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor,“ říká Terza Voříšková. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Voříšková a Sklenář v hlavních rolích

O tom, že Romeo a Julie je velkou příležitostí i pro herce, se shodují představitelé hlavních rolí, Tereza Voříšková a Jan Sklenář. Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor. Teď poznávám úplně jinou Julii, která má v sobě daleko víc životní síly, než jsem tušila, svěřila se Tereza Voříšková. A Jan Sklenář dodává: Vzrušuje mě hledat způsob, jak se do toho textu a figury oblékat a snažit se ji rozžít tak, aby to bylo přirozené a aby to mělo jiskru v oku, pokusit se vytvořit z textu hry postavu s lidskou a současnou tváří. Moc mě bavilo se tím od zkoušky ke zkoušce prodírat.

Martin Hilský o Romeovi a Julii

Síla a univerzálnost této Shakespearovy tragédie spočívá v tom, že intimní příběh osudové lásky je zmarněn intolerancí a nenávistí lidí kolem nich. Klíč ke konkrétní podobě této nenávisti není v Shakespearově textu, ale ve společnosti, v níž se tato Shakespearova tragédie odehraje a v níž je vnímána. Shakespeare nemusel napsat konkrétní důvody sváru Monteků a Kapuletů, protože ty si každá doba a každá společnost, včetně té dnešní, vždycky napíše sama.

///

///

Paničky opět s Polívkou, Stašovou a Režnarovou

Na program Slavností se v druhé půli srpna vrací i divácky nejoblíbenější inscenace LSS posledních let Veselé paničky windsorské.

Eva Režnarová, režisér Jiří Menzel a Simona Stašová během příprav Veselých paniček windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Před osmi lety si komedii o ženském důvtipu a hloupé mužské žárlivosti vybral režisér Jiří Menzel. Komedie mám rád, protože v nich často zajiskří víc pravdy a moudrosti než v tragédiích, které nám obvykle předkládají pravdy dávno známé, říká režisér.

Simona Stašová (Pažoutová) a Bolek Polívka (Falstaff) ve Veselých paničkách windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

V hlavní roli bonvivánského rytíře Jana Falstaffa již devátým rokem vystoupí Bolek Polívka, důvtipnou paní Pažoutovou hraje Simona Stašová, její spikleneckou přítelkyni paní Brouzdalovou ztvární Eva Režnarová. V dalších rolích vystoupí Jaromír Dulava, Jaroslav Satoranský, Michal Novotný, Šárka Vaculíková, Jan Cina, Jan Přeučil a další.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. srpna 2017

Komentáře k článku: Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,