Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh všech dob, pod kterým je na Letních shakespearovských slavnostech podepsané režisérské duo SKUTR, se představí ode dneška 7. srpna v malebném prostředí Královské zahrady na Pražském hradě. Hlavní role si opět zahrají Tereza Voříšková nebo alternující Marie Poulová a Jan Sklenář.

Jan Sklenář a Tereza Voříšková v titulních rolích Romea a Julie. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Druhá Letní scéna na nádvoří Lichtenštejnského paláce v horní části Malostranského náměstí nabízí do 19. srpna loňskou premiéru Večera tříkrálového v režii Jany Kališové. Od 22. srpna pak bude tato scéna patřit komedii Veselé paničky windsorské, již pro LSS v roce 2009 připravil režisér Jiří Menzel.

Hra, která je komedií i hororem

Milostné vzplanutí Julie Kapuletové a Romea Monteka režiséři Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský (SKUTR) rozehráli ve vizuálně a hudebně mimořádnou inscenaci, která nabízí řadu strhujících výkonů, a to včetně vedlejších rolí. Romeo a Julie je zpočátku komedií a poté hororovým snem. Myslíme si, že se ideálně hodí pro Shakespearovské slavnosti. Ta hra přináší výjimečné herecké příležitosti pro celou skupinu herců. A také je to text, který si přímo říká o zpracování pomocí pohybu, hudby a obrazu. A to je trochu naše parketa, vysvětlují režiséři.

„Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor,“ říká Terza Voříšková. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Voříšková a Sklenář v hlavních rolích

O tom, že Romeo a Julie je velkou příležitostí i pro herce, se shodují představitelé hlavních rolí, Tereza Voříšková a Jan Sklenář. Dřív jsem Julii vnímala jako unylou vzdychající holčičku, teprve teď, když ji hraju, jsem změnila názor. Teď poznávám úplně jinou Julii, která má v sobě daleko víc životní síly, než jsem tušila, svěřila se Tereza Voříšková. A Jan Sklenář dodává: Vzrušuje mě hledat způsob, jak se do toho textu a figury oblékat a snažit se ji rozžít tak, aby to bylo přirozené a aby to mělo jiskru v oku, pokusit se vytvořit z textu hry postavu s lidskou a současnou tváří. Moc mě bavilo se tím od zkoušky ke zkoušce prodírat.

Martin Hilský o Romeovi a Julii

Síla a univerzálnost této Shakespearovy tragédie spočívá v tom, že intimní příběh osudové lásky je zmarněn intolerancí a nenávistí lidí kolem nich. Klíč ke konkrétní podobě této nenávisti není v Shakespearově textu, ale ve společnosti, v níž se tato Shakespearova tragédie odehraje a v níž je vnímána. Shakespeare nemusel napsat konkrétní důvody sváru Monteků a Kapuletů, protože ty si každá doba a každá společnost, včetně té dnešní, vždycky napíše sama.

///

///

Paničky opět s Polívkou, Stašovou a Režnarovou

Na program Slavností se v druhé půli srpna vrací i divácky nejoblíbenější inscenace LSS posledních let Veselé paničky windsorské.

Eva Režnarová, režisér Jiří Menzel a Simona Stašová během příprav Veselých paniček windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

Před osmi lety si komedii o ženském důvtipu a hloupé mužské žárlivosti vybral režisér Jiří Menzel. Komedie mám rád, protože v nich často zajiskří víc pravdy a moudrosti než v tragédiích, které nám obvykle předkládají pravdy dávno známé, říká režisér.

Simona Stašová (Pažoutová) a Bolek Polívka (Falstaff) ve Veselých paničkách windsorských. FOTO VIKTOR KRONBAUER

V hlavní roli bonvivánského rytíře Jana Falstaffa již devátým rokem vystoupí Bolek Polívka, důvtipnou paní Pažoutovou hraje Simona Stašová, její spikleneckou přítelkyni paní Brouzdalovou ztvární Eva Režnarová. V dalších rolích vystoupí Jaromír Dulava, Jaroslav Satoranský, Michal Novotný, Šárka Vaculíková, Jan Cina, Jan Přeučil a další.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. srpna 2017

Komentáře k článku: Na LSS se vracejí Romeo, Říhal, Trasořitka i Falstaff

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 17/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


17. 10.–30. 10. 2017

Číslo 17/2017 (17. 10.–30. 10. 2017)

Obsah čísla 17/2017

Slovo ...

Světec a čurák

Bloudíme labyrintem hrozeb a...

Komentář

Z Dialogu monolog

V polské Vratislavi začal 14. října...

Osobnost měsíce

Eva Salzmannová

Herečka Eva Salzmannová oslavila v...

Dotazník

David Doubek alias Ventolin

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Opera a (česká) televize

Hlavní cenu letošního Mezinárodního...

Fejeton

Co je dnes alternativa – ...

Alternativa byla hudební festival, na...

Kronika

Jednou větou

Pěvec Štefan Margita převzal 19....

Kritika

Šneka, či lanýže?

Po projektu Tři gentlemani, který...

Mládeži tentokrát...

Již počtvrté v olomouckém Divadle...

Česká manželka...

Když jsem před deseti lety sledovala...

O černé labuti z karavanu

Hra U Kočičí bažiny Mariny Carrové,...

A tak to jde stále dál

Nové opery určené pro běžný...

Octomilky, kvasinky a lidé

Je to pořád to samý, octomilka,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 17/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Příští vlna s dost...

Tématem letošního ročníku festivalu...

Nejen v podzemí vlny bijí do...

Pražská část 24. ročníku festivalu...

Rozhovor

Ondřej Koplík: Mě to...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Věra Ptáčková: Teď už...

Rozhovor s kunsthistoričkou

Kontext

Odvaha v dějinných...

Úvahy filmové

Bývá dáno, co je psáno?...

Poprvé před čtyřmi lety hrála...

Burza

Bojuj za mě ze všech sil,...

Herecká asociace informuje

Podoby – Řeči pohřební,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

UFFO Společenské centrum...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

O všem a o ničem aneb Kam...

Mezinárodní festival Divadelná Nitra...

Jak překročit hranice –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Moje milá Květo

Promiň mi to oslovení, říkali jsme...

Zemřeli

Zuzana Růžičková (14. 1. 1927 Plzeň...

Výročí

Výročí 15.−30. října

Nováková Jitka, herečka (16. 10....

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VII)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Vraždu bych spáchal velmi...

Pohled na opulentní, téměř...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tanečnice

Muzeum loutkářských kultur v Chrudimi...

Pan Papírek (IV)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 17/2017



Obsah,